توقف پروازهای ایران به چین در پی شیوع ویروس کرونا

توقف پروازهای ایران به چین در پی شیوع ویروس کرونا

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 27 مهر ، 1399

توقف پروازهای ایران چین در پی شیوع ویروس کرونا

در پی شیوع ویروس کرونا، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور از توقف پروازهای رفت برگشت ایران _ چین تا اطلاع ثانوی خبر داد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

در پی شیوع ویروس کرونا، رضا جعفر زاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه نشستی میان وزیر راه، وزیر امور خارجه، وزیر کشور، وزیر گردشگری، وزیر بهداشت و سخنگوی دولت تشکیل شد در نهایتا تصمیم بر آن شد که به منظور پیشگیری از این ویروس، توقف پروازهای رفت و برگشت ایران چین در دستور کار قرار گرفته است که البته این تعلیق به صورت دائمی نمی باشد.

توقف پرواز ایران چین در  پی شیوع کرونا

از طرفی افرادی که تور چین خریداری نمودند تا اطلاع ثانوی نمی توانند به این کشور سفر نمایند.

دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت نیز در این مورد اعلام کرد، هموطنانی که در چین حضور دارند و می خواهند به ایران بازگردند، باید با سیستمی ویژه پروازهای را ارسال نمایند تا این هم میهنان بتوانند به کشور بازگردند و سپس بعد از ورود آنها به کشور وزارت بهداشت با نظارت ویژه ای در رابطه با آلودگی یا عدم آلودگی آنها به ویروس وارد عمل می شود. بر این اساس قرار شد، تدارکی دیده شود تا تعدادی از دانشجویان که در شهر ووهان چین هستند و طبق گزارش‌های دولت چین آلودگی ندارند، با همکاری وزارت خارجه طی هفته آینده به کشور بازگردند. البته همه این موارد به همکاری و اجازه دولت چین بستگی دارد. بعد از ورود این افراد به کشور، دو هفته آنها را در هتلی قرنطینه کرده و سپس تحویل خانواده ها داده می شوند.

در ارتباط با همین موضوع، در تاریخ سه شنبه 15 بهمن ماه، دو پرواز به مقاصد ووهان و گوانگژو چین انجام خواهد گرفت در همین مورد اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران درباره‌ی پروازهایی صورت گرفته شده که میان ایران و کشور چین توسط ایرلاین ماهان گفت: همه پروازهای برنامه‌ ای و فروش بلیط ماهان برای چین متوقف شده است اما برای انتقال ایرانیان با هماهنگی دولت تعدادی پرواز طی این روزها در دستور کار قرار گرفته است. 

وی افزود: جهت بازگشت دانشجویان ایرانی در شهر ووهان، مطابق با هماهنگی های صورت گرفته شده با سفارت ایران در کشور چین، سازمان هواپیمایی کشور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مقرر شد تا یک فروند هواپیما امروز ایران را به مقصد این شهر ترک کند که این هواپیما حاوی تیم های متخصص از پزشکان است.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt