بهترین طبیعت گردی در کنار زیباترین آبشارهای ترکیه

بهترین طبیعت گردی در کنار زیباترین آبشارهای ترکیه

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 24 فروردین ، 1400

بهترین طبیعت گردی در کنار زیباترین آبشارهای استانبول

آبشارهای زیبای ترکیه طبیعت گردان و کوهنوردان را به خود جذب می کنند. در اینجا برخی از زیباترین آبشارهای استانبول را به گردشگران علاقه مند به کوهنوردی و طبیعت گردی معرفی می کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

استانبول یک مکان بسیار زیبای تقسیم شده بین دو قاره آسیا و اروپا می باشد و در جاده باستانی ابریشم واقع شده است. همین امر باعث شده که آن را به یکی از مهمترین مراکز شهری تاریخ تبدیل کرده است. اکثر مناطق اصلی گردشگری  شهر استانبول که مورد بازدید گردشگران تور استانبول قرار می گیرند، در اطراف میدان تقسیم واقع شده اند. به جز استانبول مقصد گردشگری دیگر آنتالیا است که مناسبترین مکان برای قدم زدن و استراحت برای گردشگران تور آنتالیا می باشد. اما این آبشارهای زیبای ترکیه هستند که طبیعت گردان و کوهنوردان را به خود جذب می کنند. در اینجا برخی از زیباترین آبشارهای ترکیه را به شما معرفی می کنیم.

زیباترین آبشارهای استانبول ترکیه

آبشار ماناوگات در آنتالیا

ماناوگات دومین شهر بزرگ منطقه آنتالیا و همچنین دارای آبشار بزرگی می باشد که به عنوان نیاگارا ترکیه در رودخانه ماناوگات نیز شناخته می شود. گردشگران تور آنتالیا هنگام رفتن به این مکان، نه تنها با دیدن آبشارهای عالی و بی نظیر، بلکه از داشتن یک آرامش در فضای خنک اطراف لذت می برند. این آبشار در فاصله 3 كیلومتری شهر ماناوگات قرار گرفته است که برای تردد آسان گردشگران به این جاذبه زیبای گردشگری ترکیه، وسایل نقلیه کوچکی تعبیه شده است.

آبشار ماناوگات در ترکیه

آبشار اریکلی، معروف ترین ابشار اریکلی

آبشار اریکلی یکی از معروف ترین آبشارهای استانبول می باشد که در منطقه مارمارا واقع شده است. یک پیاده روی 30 دقیقه ای در کنار رودخانه شما را به آبشارهایی که توسط درختان مختلف احاطه شده اند، می رساند. گفته می شود این آبشار زیباترین و مخفی ترین آبشار در ترکیه است.

آبشار اریکلی در استانبول ترکیه

آبشار دادن (Duden)

یکی دیگر از بهترین آبشارهای استان آنتالیا ترکیه آبشارهای دادن (Duden) می باشند که توسط رودخانه (Duden) تولید می شود. آبشار دادن (Duden) در 12 کیلومتری شمال شرقی آنتالیا واقع شده و جایی است که آبهای کریستالی توسط آبشارهای دادن (Duden) طاقچه صخره ای را مستقیما به مدیترانه و فراتر از آن متصل می کنند. این آبشار در کنار زیبایی های خود دارای یک غار طبیعی است که لذت کوهنوردی و دیدن آبشار را دوچندان می کند.

آبشار دادن ترکیه در استانبول

آبشار کورسونلو (Kurşunlu)

آبشارهای کورسونلو (Kurşunlu) در جنگل های کاج این منطقه واقع شده است. همچنین دره ای نیز در اینجا وجود دارد که به زیبایی آبشار می افزاید. این آبشار با تعداد زیادی از ساکنان خود مثل خرچنگ، لاک پشت و سایر حیوانات دریایی بعد از یک سقوط حدود ده متری، به استخر رودخانه می رود. این منطقه علاوه بر آبشار زیبا و یک آسیاب ترمیم شده، مکان هایی برای پیک نیک دارد که مردم محلی و گردشگران در آن به تفریح می پردازند.

دریاچه زیر آبشار کورسونلو ترکیه در استانبول

آبشار تورتوم، گنجینه طبیعی ترکیه

یکی از گنجینه های طبیعی استثنایی که در ترکیه یافت می شود آبشار تورتوم است. این آبشار خیره کننده 48 متری در کنار دریاچه تورتوم واقع شده است و یکی از مرتفع ترین و زیباترین آبشارهای جهان می باشد. دریاچه تورتوم (Tortum) در نتیجه یک زمین لرزه بسیار عظیم در دره ای که رودخانه تورتوم در آن جاری بوده، ایجاد شده است.

آبشار تورتوم در ترکیه

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt