بناهای تاریخی دهلی، جذب کننده گردشگران از سراسر دنیا

بناهای تاریخی دهلی، جذب کننده گردشگران از سراسر دنیا

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 13 مهر ، 1398

بناهای تاریخی دهلی، جذب کننده گردشگران از سراسر دنیا

دهلی قلمرو اتحادیه هند و همچنین شهری است که دارای دو جهان بسیار متفاوت می باشد و بناهای تاریخی دهلی، جذب کننده گردشگران از سراسر دنیا هستند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

دهلی قلمرو اتحادیه هند و همچنین شهری است که دارای دو جهان بسیار متفاوت می باشد. دهلی نو توسط انگلیس ها در سال 1931 به عنوان پایتخت امپراطوری افتتاح شد به عنوان قلب نمادین کلانشهر بزرگ دهلی در نظر گرفته شده است. یکی از پرجمعیت ترین مناطق جهان دهلی می باشد که ترکیبی از سنت و مدرنیته است. این شهر مرکز دینی و به عنوان شلوغ ترین دروازه بین المللی هند نیز محسوب می شود. دهلی و دهلی نو بسیاری از زیباترین جاذبه های گردشگری هند را در خود جای داده اند. برای آشنایی با برخی از جاذبه ها با ما همراه باشید.

قلعه سرخ دهلی در هندوستان

قطب منار(Qutub Minar)، مشهورترین منار هندوستان

قطب منار(Qutub Minar)، در قرن دوازدهم تکمیل شده و بلندترین مناره زیبای هند است. این بنا اکنون یک سایت میراث فرهنگی یونسکو می باشد که بسیاری از گردشگران تورهای هند را مشتاقانه به سوی خود جذب می کند. این برج تزئینی پنج طبقه، بیش از 70 متر ارتفاع دارد و با حکاکی های پیچیده و کتیبه هایی از قرآن پوشیده شده است. این مجموعه همچنین دارای یک مسجد جامع در زیر برج است و مقبره های آلتامیش، علاء الدین خلجی نیز در این بنا قرار دارد.

قطب منار دهلی و باغ سرسبز اطراف آن

گورودوارا بنگلا صاحب (Gurudwara Bangla Sahib) دهلی

معبد گورودوارا بنگلا صاحب (Gurudwara Bangla Sahib)دهلی، مهمترین مکان عبادت سیک، در قرن هجدهم ساخته شده و بسیار جذاب و دیدنی است. بهترین قسمت های دیدنی و جذاب این بنا یک استخر باشکوه که در قلب این مجموعه بزرگ واقع شده و همچنین گنبد طلایی و پرچم آن می باشند. این معبد دارای یک گالری هنری و یک موزه کوچک نیز می باشد که به تاریخ مذهب سیک اختصاص یافته اند. بازدید کنندگان همیشه از این قسمت ها استقبال می کنند و یک وعده غذایی عالی بدون هیچ هزینه ای را مهمان معبد خواهند بود.

معبد گورودوارا بنگلا صاحب در دهلی هندوستان

مسجد جاما دهلی، بزرگترین مسجد هند

مسجد جاما دهلی یکی از بزرگترین مساجد هند است و شاهکار نهایی معماری شاه جهان بود. این مسجد در سال 1658 تکمیل شد و دارای سه دروازه، چهار برج زاویه دار و دو مناره 40 متری بلند است که با استفاده از ماسه سنگ قرمز و سنگ مرمر سفید و به طور متناوب و در نوارهای عمودی ساخته شده است. گردشگران می توانند برای بازدید از مناظر دیدنی دهلی کهن به بالای مناره جنوبی رفته و پس از آن از استخر بزرگ مرکزی که برای وضو استفاده می شود، بازدید کنند (بازدید کنندگان باید کفش خود را برداشته و قبل از ورود لباس مناسب بپوشند).

مسجد جاما دهلی، بزرگترین مسجد هند

مقبره همایون دهلی

آرامگاه همایون یک آرامگاه باشکوه است که از سنگ مرمر سفید و ماسه سنگ قرمز ساخته شده و در یک باغ مربعی بزرگ و زیبا واقع می باشد. این بنا به عنوان طرح اولیه تاج محل در آگرا طراحی شده و نمونه ای عالی از معماری مغول است. آرامگاه همایون در اواسط قرن شانزدهم توسط حاجی بگوم و به عنوان یادبود همسرش همایون ساخته شده است و یکی از بی نظیرترین بناهای تاریخی دهلی به شمار می رود. آرامگاه همایون توسط باغ های سرسبز و مقبره های دیگری مثل مقبره عیسی خان (معمار تاج محل) احاطه شده است.

مقبره همایون و حوض بزرگ روبروی آن در دهلی

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt