گشت و گذاری بی نظیر در هندوستان

گشت و گذاری بی نظیر در هندوستان

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 15 دی ، 1399

گشت و گذاری بی نظیر در هندوستان

از تاج محل در آگرا تا هارمندیر صاحب در امریتسار و مسجد مکه در حیدرآباد گردشگران را حیرت زده می کنند برای شناخت بهترین جاذبه های گردشگری هند و گشت و گذاری بی نظیر در هندوستان در این مطلب با ما همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

هند سرزمین پر جنب و جوش و متفاوتی از تضادهای شگفت انگیز است که در آن هر دو جهان سنتی و مدرن با یکدیگر ملاقات می کنند. هفتمین کشور بزرگ جهان از نظر منطقه و دومین کشور از نظر جمعیت هند است و دارای میراث غنی می باشد. نکات مهم برای گردشگران تورهای ارزان هند، فرصتی برای تجربه بازدید از مجموعه اماکن مقدس و برخوردهای معنوی است، در حالی که دوستداران طبیعت از سواحل زیبا، پارک های سرسبز آن و پناهگاه های حیات وحش لذت می برند. از تاج محل باشکوه در آگرا گرفته تا اماکن مقدس هارمندیر صاحب (که قبلا معبد طلایی بوده است) در امریتسار تا مسجد مکه در حیدرآباد، بازدید کنندگان از این کشور عجیب و غریب یک گنجینه معنوی، فرهنگی و تاریخی را کشف می کنند. برای شناخت بهترین جاذبه های گردشگری هند و گشت و گذاری بی نظیر در هندوستان در این مطلب با ما همراه باشید.

بهترین قلعه ها و جاذبه های گردشگری هند

شهر طلایی جایسالمر

شهر طلایی جایسالمر به خاطر ماسه سنگ های زرد که در بیشتر ساختمانهای آن به کار رفته است، با این اسم نامگذاری شده است. این شهر واحه ای از معماری باشکوه می باشد که از تپه های ماسه ای کویر تار ساخته شده است. شهر طلایی جایسالمر که یک پایگاه استراتژیک است، مملو از عمارتهای قدیمی پر زرق و برق و دروازه های باشکوه می باشد. قلعه جایسالمرعلاوه بر کاخ ها، معابد و خانه های خوب قدیمی خود، دارای 99 زیرزمین به همراه دروازه های عظیم منتهی به حیاط اصلی آن است که در آن کاخ هفت طبقه بلند ماهاراجا را خواهید دید. ساخت این کاخ از اوایل سال 1500 میلادی آغاز شده و تا 19 قرن توسط حاکمان پی در پی به آن افزوده شده است.

مکان های زیبا بر روی آب در شهر جایسالمر هند

پارک ملی پرییار و پناهگاه حیات وحش

یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری هند، پارک ملی پریار و پناهگاه حیات وحش در حوالی دریاچه ای قرار دارد که توسط مهندسان انگلیسی در سال 1895 برای آبیاری و تامین آب شهر مادورای ساخته شده است. این پارک زیبا که در سال 1934 تاسیس شده، زیستگاه تعداد زیادی از حیوانات از جمله فیل های پرخطر هندی، گراز وحشی، شیر و بیش از 20 ببر بنگال می باشد.

رودخانه پارک ملی پریار هندوستان

غار الورا، یادبود هایی از بودا

غار یادبود معروف الورا در بین سده های 5 تا 10 توسط راهبان بودایی، چین و هندو ساخته شده اند و جاذبه گردشگری بسیار خوبی را از بمبئی و در حدود 300 کیلومتری غرب ساخته اند. این مجموعه جالب از 34 صومعه حکاکی شده، کلیساها و معابد تشکیل شده است.

مجسمه بودا در غار الورا هند

معبد بودگایا مقدس

بودگایا که مقدس ترین سایت بودایی جهان به شمار می رود، هر ساله هزاران بازدید کننده را به خود جلب می کند. این معبد باشکوه در قرن ششم ساخته شده و بارها احیا شده است و یک مجسمه بزرگ طلاکاری شده از بودا را در خود جای داده است.

معبد بودگایا هندوستان

کاخ میسور

شهر میسور به لطف ترکیبی از معماری استعماری و قدیمی، بسیار جاذبه پرطرفداری است. کاخهای هندی و باغ های سرسبز و مرتب از جذابیت های اصلی کاخ با شکوه میسور می باشند. این کاخ زیبا دارای سه طبقه است که در سال 1897 پس از آتش سوزی ویرانگر، کاملا بازسازی شد. سقف ها و ستون های بسیار تزئینی در تالار، کاشی های لعاب دار کف، شیشه های رنگی خیره کننده، آثار هنری و نمایشگاه جواهرات این کاخ بسیار شگفت انگیز اند.

کاخ زیبای میسور در میان گل های باغ های اطراف آن

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt