آشنایی با جاذبه های گردشگری کمتر شناخته شده جزیره کیش

آشنایی با جاذبه های گردشگری کمتر شناخته شده جزیره کیش

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 24 آذر ، 1399

آشنایی با جاذبه های گردشگری کمتر شناخته شده جزیره کیش

جاذبه های گردشگری کیش، گردشگران را شگفت زده کرده اند. برای آشنایی با جاذبه های گردشگری کمتر آشنا جزیره کیش، این مطلب را جمع آوری و با شما عزیزان به اشتراک می گذاریم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

جزیره زیبای کیش از اولویت های اول سفر گردشگران داخلی برای گذراندن تعطیلاتی شگفت انگیز در داخل کشور است. اما سفر به کیش تنها با تفریح کردن در ساحل زیبای جزیره کیش و یا گذراندن وقت در بهترین هتل های کیش تمام نمی شود. بسیاری از جاذبه های گردشگری کیش، گردشگرانی که به این مقصد فوق العاده سفر می کنند را شگفت زده کرده اند. برای آشنایی با جاذبه های گردشگری کمتر آشنا جزیره کیش، این مطلب را جمع آوری و با گردشگران تورهای جزیره کیش به اشتراک می گذاریم.

جزیره زیبای کیش

زیستگاه آهوها در جزیره کیش

تعداد 30 راس آهو در سال 1363 شمسی به منظور حمایت از زادو ولد آهوی ایرانی و جذب گردشگران تورهای جزیره کیش با همیاری سازمان حفاظت محیط زیست از جزیره خارک به کیش انتقال داده شدند و در حال حاضر در اکثر نقاط به خصوص در شرق و جنوب جزیره کیش به شکل گله های پراکنده دیده می شوند.

گله آهو ها در پارک آهوان جزیره کیش

کلبه هور جزیره کیش

سایت گردشگری کلبه هور جزیره کیش در غـربی ترین نقطه کیش و در منطقه ای به همین اسم قرار گرفته شده است. ورود به این مجموعه از ساحلی در جنوب کلبه هور یا از طریق ساحل صخره ای در قسمت غرب آن امکان پذیر می باشد. تعداد زیادی آلاچیق برای استفاده و استراحت گردشگران تور های جزیره کیش در غروب آفتاب جزیره در این پارک وجود دارد. علاوه بر آن بلندترین پرچم جمهوری اسلامی ایران نیز با میله ای به ارتفاع 60 متر و وسعت پارچه 200 متر مربع در این مکان وجود دارد.

تندیس مردی که فانوس در دست دارد در مجموعه کلبه هور جزیره کیش

اطلاعات خود را در مورد نگین خلیج فارس بیشتر کنید

مجموعه هنری و موزه خلیج فارس جزیره کیش

مجموعه هنری و موزه خلیج فارس جزیره کیش یک مجموعه فرهنگی، تفریحی و سیاحتی در سواحل غربی جزیره کیش است. نماد مجموعه هنری و موزه خلیج فارس جزیره کیش یک سازه بتنی 52 متری با طراحی به شکل دو صدف است که مرواریدی در وسط آن قرار دارد. موزه خلیج فارس در ٣٢٠٠ متر مربع در این مجموعه گسترده شده است. این موزه شامل 4 سالن گالری، آمفی تئاتر، بخش اداری، کافی شاپ و کارگاه آموزشی می باشد.

راهرو و آثار در موزه خلیج فارس کیش

مجموعه بزرگ باغ راه ایرانی کیش

باغ راه ایرانی یک فضای 20 هکتاری پارک با طول 4 کیلومتر در بلوار میرمهنا می باشد. در این مجموعه 9 دروازه ی شهری از 7 استان ایران، میزبان گردشگران تورهای جزیره کیش می باشد. دروازه های شهری بر اساس شبیه سازی آثار باستانی استان های اصفهان، شیراز، کرمان، لرستان، تهران، خراسان و آذربایجان ساخته شده و به این جزیره زیبا، شگفتی خاصی بخشیده است.

قلعه ساخته شده و دسته پرندگان در مجموعه باغ راه ایرانی کیش

ساختمان موزه و مرکز میراث فرهنگی کیش

ساختمان موزه و مرکز میراث فرهنگی کیش در شهر تاریخی حریره و ساخته شده و طرح و نمای آن طبق یکی از بناهای باستانی ویران شده ی جزیره کیش و موسوم به خانه شیخ می باشد. این بنا از یک سایت موزه که از آن به منظور به نمایش درآمدن اشیاء یافت شده از کاوش های باستان شناسی کیش می باشد، تشکیل شده است.

اشیاء باستانی در موزه کیش

مسجد باغو در روستای باستانی باغو کیش

ساختمان مسجد باغو در روستای باستانی باغو کیش، ساده و از متریال سنگ های مرجانی، مالت آهکی و چوب تشکیل شده است. مسجد باغو دارای یک حیاط و گلدسته است و همچنین در خارج مسجد و در حیاط  یک چاه آبی کهن موجود است که نمازگزاران از آن برای گرفتن وضو و آشامیدن استفاده می کرده اند. در کنار چاه نیز یک حوض قرار گرفته که وضوخانه اصلی مسجد بوده است. هم اکنون این مسجد پذیرای بسیاری از گردشگران تورهای جزیره کیش از داخل و خارج کشور می باشد.

ورودی، گنبد و گلدسته مسجد باغو در روستای باغو جزیره کیش

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt