نمایش آثار تروی در قاب یک موزه در کاناکاله ترکیه

نمایش آثار تروی در قاب یک موزه در کاناکاله ترکیه

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 24 شهریور ، 1398

نمایش آثار تروی در قاب یک موزه در کاناکاله ترکیه

سال گذشته در استان کاناکاله ترکیه موزه ای با نام موزه تروی افتتاح شد و نمایش آثار تروی در قاب یک موزه در کاناکاله ترکیه را به عهده دارد. این موزه در غرب کشور ترکیه و در استان کاناکاله قرار گرفته است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

سال گذشته در استان کاناکاله ترکیه موزه ای با نام موزه تروی افتتاح شد که بسیاری از گردشگران تور های ترکیه را به خود جذب کرده است. این موزه که 21مین سالگرد ثبتش در یونسکو نزدیک است، در غرب کشور ترکیه و در استان کاناکاله قرار گرفته است. گردشگران تور های کوش آداسی و تور های ازمیر با پیمودن مسیری حدودا 400 کیلومتری به این موزه برسند و از تاریخ تروا آگاه شوند.

موزه تروی در کاناکاله ترکیه

فضاها و طراحی موزه تروی ترکیه

موزه تروی از یک فضای داخلی تقریبا 11000 متر مربعی با ورودی و سردر باستانی تروی ساخته شده است و نمایش آثار تروی در قاب یک موزه در کاناکاله ترکیه را بر عهده دارد. ارتفاع ساختمان موزه به گونه ای طراحی شده که برابر با ارتفاع ساختمان های باستانی تروی باشد. موزه تروی، یکی از مهمترین موزه های باستان شناسی معاصر جهان می باشد و طراحی آن از بین بیش از 150 پروژه و توسط یک هیئت داوران در مسابقه ملی طراحی معماری انتخاب شده است.

فضای داخلی و آثار باستانی موزه تروی در کاناکاله ترکیه

افسانه های 5000 ساله گنجانده شده در موزه تروی ترکیه

موزه تروا که یکی از برجسته ترین جاذبه های گردشگری ترکیه می باشد، میزبان اسطوره ها و افسانه های 5000 ساله تاریخ می باشد و با نزدیک کردن فرهنگ های شرقی و غربی در کاناکاله، تمدن تروی را به جهان معرفی می کند. مجسمه ها، سارکوفاگوس ها، کتیبه ها، محراب ها، نقاط عطف، محورها و برش ها، سفال های ترا کوتا، ظروف فلزی، قطعه های طلا، اسلحه، سکه ها، اشیاء و ابزار استخوانی، دستبندها، زیور آلات، مجسمه ها، بطری های عطر شیشه ای و بسیاری از اشیاء ویژه دیگر که شاهد تاریخ بشر بوده اند در این موزه به نمایش گذاشته شده اند.

آثار باستانی نمایش گذاشته شده در موزه تروا کاناکاله ترکیه

اشیاء باستانی بازگردانده شده به موزه تروا کاناکاله ترکیه

آثار باستانی بازگردانده شده به موزه تروی کاناکاله ترکیه شامل سکه هایی از موزه باستان شناسی ازمیر، 24 قطعه جواهرات طلا در موزه پن ایالات متحده و گردنبندها، گوشواره ها، دستبندها و زیورآلات به کشور بازگردانده شده و به موزه تروی کاناکاله سپرده شده اند. علاوه بر آن تعدادی زنجیر، مهره های گردنبند، دستبندهای دو حلقه طلای تروجان و ماسک های صورت که در موزه تمدن آناتولی آنکارا و موزه باستان شناسی استانبول بودند، به موزه تروی انتقال و به نمایش گذاشته شدند.

سنگ تراشیده شده و نقاشی روی سنگ در موزه تروی کاناکاله ترکیه

بخش های مختلف موزه تروی کاناکاله ترکیه

این موزه به هفت بخش تقسیم شده که با ورودی شروع می شوند. آثار باستانی پس از ورودی در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته است. تورا در طبقه همکف موزه به طور کلی و با بقایای باستان شناسی خود معرفی شده است. تاریخچه شهرهای Assos ،Tenedos ،Parion ،Alexandria Troas ،Smintheion ،Lampsakos ،Tyhmbria ،Tavolia و Imbros و اطلاعات مربوط به بقایای باستان شناسی این شهرها و آثار باستانی از این دوره ها به نمایش گذاشته شده است. علاوه بر این، Polyxena Sarcophagus، که در سال 1994 کشف شد و نمایانگر حاکمیت پارسیان در تروا و حوادث در جنگ های مختلف می باشد را نیز خواهید دید. آثار باستانی تاریخی در این موزه با پنل های تصویری پشتیبانی می شوند و با انیمیشن به نمایش در می آیند.

آثار باستانی به نمایش گذاشته شده در موزه تروی کاناکاله ترکیه

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt