در سفر به بلغارستان حیوانات با مزه ای را ببینید

در سفر به بلغارستان حیوانات با مزه ای را ببینید

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 19 تیر ، 1400

در سفر به بلغارستان حیوانات با مزه ای را ببینید

اگر می خواهید از شهر شلوغ خارج شوید و چند روز را در طبیعت بگذرانید، بلغارستان شما را با دامنه حیات وحش خود مسحور می کند. دیدن گوزن ها، اسب ها و صدها گونه پرنده، در طبیعت بلغارستان از هر باغ وحش بهتر است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

اگر می خواهید از شهرهای شلوغ خارج شوید و یک یا دو روز را در طبیعت بگذرانید، بلغارستان شما را با دامنه حیات وحش خود مسحور می کند. دیدن گوزن ها، اسب های نیمه وحشی و صدها گونه پرنده، در طبیعت بلغارستان از هر باغ وحش بهتر است. در اینجا لیستی کوتاه از جالب ترین حیوانات وحشی که در بلغارستان مشاهده می شوند را برای گردشگران تور بلغارستان گردآوری کرده ایم.

جوجه تیغی در بلغارستان

خرس قهوه ای در بلغارستان

خرس بزرگترین گوشتخوار بلغارستان است و در کوههای رودپه، کوههای ریلا، کوههای پیرین و استارا پلینینا (کوههای بالکان) یافت می شود. حدود 20 سال پیش، تعداد زیادی از مردها با خرسهای رقصنده و زنجیر شده در سراسر کشور نمایش اجرا می کردند و درخواست پول داشتند. این نمایش ها ممنوع بود و یک پارک بزرگ نگه داری از خرس ها در نزدیکی روستای بلیتسا (111 مایل / 180 کیلومتری صوفیا) ایجاد شد که خرس ها دوباره وارد طبیعت می شوند.

خرس قهوه ای بلغارستانی

گرگ های بلغاری

تعداد گرگ ها در بلغارستان طی یک قرن گذشته به طرز چشمگیری کاهش یافته است و اکنون یک گونه در معرض خطر است. دیدن حیوانات در سفر بلغارستان بسیار لذت بخش است، مخصوصا گرگ هایی که در بخش هایی از کوه های بالکان، کوه های، رودوپس و اطراف شهر روسه زندگی می کنند.

گرگ سفید مشکی بلغارستانی

روباه های زیبا در بلغارستان

روباه را می توان در بسیاری از مناطق بلغارستان و معمولا در مناطق جنگلی مشاهده کرد. اگر از صوفیه بازدید کنید، به احتمال زیاد روباه هایی را در کوه ویتوشا، نزدیکترین کوه پایتخت مشاهده خواهید کرد.

روباه بلغاری

اسبهای نیمه وحشی بلغارستان

با سفر به بلغارستان در تابستان می توانید اسب هایی را مشاهده کنید که در کوه ها به ویژه در استارا پلینا (کوهستان بالکان) وحشی می شوند، این در حالی است که در زمستان در اصطبل های صاحب خود زندگی می کنند.

اسب وحشی در بلغارستان

خرگوش وحشی بلغاری

خرگوش های وحشی هنوز هم در سراسر بلغارستان گسترده بسیار زیاد می باشند و به طور عمده در مناطق مسطح زندگی می کنند.

خرگوش وحشی در بلغارستان

گرازها

گرازها وقتی با بچه های خود همراه اند تهاجمی هستند، بنابراین در بهار از رفتن به عمق جنگل خودداری کنید. گراز وحشی در بلغارستان شکار می شود و در بعضی مناطق جمعیت آنها به منظور فراهم آوردن شرایط شکار بهتر تحریک می شود.

گراز در جنگل های بلغارستان

کرکسهای بلغارستان

چند گونه کرکس وجود دارد که در بلغارستان زندگی می کنند و سازمان محیط زیست سعی در بازگرداندن و تثبیت جمعیت آن ها دارد. در صورت تمایل به دیدن کرکسها، یکی از بهترین مکانها برای اقامت، منطقه Madzharovo است که می توانید با متخصصان محلی به تفریح های تماشای این پرندگان بپیوندید.

کرکس های بلغارستان

دلفین ها در آب های بلغارستان

اگر روزهای تابستان را در ساحل دریای سیاه می گذرانید، ممکن است به اندازه کافی خوش شانس باشید که متوجه دلفین ها شوید. بعضی اوقات آنها در نزدیکی ساحل شنا می کنند و برای لذت بردن از آب به بیرون می پرند.

دلفین در دریا های بلغارستان

لک لک های بلغارستان، آورنده فصل بهار

لک لک ها در رسوم اجدادی مردم محلی بلغارستان نقش بخصوصی دارند. اعتقاد بر این است که آنها پرندگانی هستند که بهار را با خود به همراه می آورند. لک لک ها زمستان را در آفریقا می گذرانند و هر سال در پایان ماه مارس به لانه های خود در بلغارستان باز می گردند.

لک لک های کوچ کرده به بلغارستان

پلیکان ها در بلغارستان

این پرنده فقط در چند مکان در اروپا قابل مشاهده است که یکی از این مکان ها Srebarna در بلغارستان شمالی است که یکی از ذخایر طبیعت نیز محسوب می شود. حداقل یک روز کامل را برای بازدید از Srebarna در برنامه ریزی خود بگنجانید، زیرا این جاذبه گردشگری بلغارستان در لیست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و پر از گیاهان و جانوران جالب و بسیار جذاب است.

پلیکان در تالاب های بلغارستان

کوکو ها

کوکو یا همان فاخته در بهار نقش ویژه ای دارد. افراد مسن می گویند وقتی فاخته برای اولین بار در بهار می خواند آهنگ خوش یمنی است، باید کیف پول خود را چک کنید. اگر پر از پول باشد، سال سعادتمندی خواهید داشت. اگر اینگونه نباشد، برای شما بد خواهد شد.

کوکو یا فاخته در بلغارستان

جوجه تیغی

جوجه تیغی را می توان در مناطق وحشی و همچنین در شهرها و روستاها مشاهده کرد. برخی از مردم روستاها حتی غذای جوجه تیغی ها را برایشان می گذارند تا از اطراف خود اطمینان حاصل کنند زیرا این حیوانات به خوردن مار معروف هستند.

جوجه تیغی در بلغارستان

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt