دو جاذبه گردشگری کمتر شناخته شده ارمنستان

دو جاذبه گردشگری کمتر شناخته شده ارمنستان

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 11 شهریور ، 1398

دو جاذبه گردشگری کمتر شناخته شده ارمنستان

در ارمنستان کاروانسرا هایی وجود دارد که شگفتی آن ها نظر بسیاری از گردشگران تور های ارمنستان را به خود جلب می کند. علاوه بر کاروانسرا بنا های تاریخی سنگی چشمگیری نیز در این کشور ساخته شده اند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

جاده ابریشم، مسیر افسانه ای از اروپا به خاور دور، دارای کاروانسرا های پراکنده ای است. همانطور که از نام کاروانسرا به روشنی پیداست، این بناها به عنوان پناهگاه برای کاروانهای طولانی مردم و حیوانات و حمل کالایی است که در آن مسیر سخت قرار داشته اند. در ارمنستان نیز کاروانسرا هایی وجود دارد که شگفتی خارق العاده آن ها نظر بسیاری از گردشگران تور های ویژه ارمنستان را به خود جلب می کند. علاوه بر کاروانسرا های شگفت انگیز بنا های سنگی چشمگیری نیز در این کشور هستند که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست. در این مطلب به معرفی دو جاذبه گردشگری کمتر شناخته شده ارمنستان که این دسته آثار قرار دارند، پرداخته ایم.

اتاق استراحت در کاروانسرای سلیم یا اوربلیان در ارمنستان

کاروانسرای اوربلیان (ORBELIAN)

یكی از جالب ترین جاذبه های گردشگری ارمنستان کاروانسرای اوربلیان یا کاروانسرای سلیم می باشد و دلیل این جذابیت، محیط حیرت انگیز و بنای ساخته شده از سنگ این کاروانسرا می باشد. کاروانسرای اوربلیان به اوایل قرن چهارم باز می گردد و یکی از دو جاذبه گردشگری کمتر شناخته شده ارمنستان است. در آن زمان کاروانسرای اوربلیان (ORBELIAN) هنوز یک بنای قدرتمند در امپراتوری مغول بوده است.

اتاق استراحت کاروانسرای سلیم ارمنستان

یک گاو و یک حیوان بالدار، نمادهای خانواده، در تزیینات و قسمت ورودی کاروانسرا به تصویر کشیده شده است. این بنا در قرن شانزدهم ویران و در دهه پنجاه مجددا بازسازی شد. بیرون کاروانسرا، نمای کوه ها و قله ها، بسیار نفس گیر و شگفت انگیز است اما در مقابل فضای داخلی کاروانسرا تا حدودی مرموز و بیگانه است. کاروانسرا و اتاق بزرگی که حیوانات و افراد قبلا از خطرات به آنجا پناه می بردند را هوای ناخوشایند سرد، آرام و ساکت در بر گرفته است. جو این کاروانسرا هنوز هم متفاوت است. تاریکی مطلق و پرتوهای نوری که از سقف وارد می شوند، فضا را شگفت انگیز می کنند.

ورودی و سردر کاروانسرای اوربلیان ارمنستان

اثر تاریخی الفبای ارمنی

همانطور که ممکن است بدانید، ارمنستان الفبای خاص خود را دارد و در سال 405 میلادی توسط Mesrop Mashtots، با 38 حرف واقعا زیبا تشکیل شده است. 1600 سال بعد بنای یاد بودی با گرامیداشت الفبای بی نظیر ارمنستان ساخته شد. نامه های حک شده و مجسمه Mesrop Mashtots در حال حاضر با قدرت در نزدیکی ایروان، ایستاده و پایتخت را با وانادور، آلاوردی و گرجستان متصل می کنند.

آثار تاریخی الفبای ارمنی ارمنستان

علاوه بر آن، مکان های عجیب و غریب بسیاری برای بازدید وجود دارد، اما همه چیز را نمی توان در آن یافت. توصیه ما این است که با فردی محلی که زبان را می داند به بازدید اثر تاریخی الفبای ارمنی بروید تا بدانید کدام مجسمه بیانگر حرف اول نام شما است و می توانید با آن عکس بیاندازید. اگر می خواهید از تفلیس به ایروان بروید در سمت راست و ساعتی قبل از رسیدن به پایتخت ارمنستان، به بنای یادبود الفبای ارمنی خواهید رسید.

اثر تاریخی الفبای ارمنی ارمنستان

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt