رویداد های مشترک هند و ایران

رویداد های مشترک هند و ایران

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 19 مرداد ، 1398

رویداد های مشترک هند و ایران

کشور عزیزمان ایران در بعضی از رویداد ها و جشن ها با برخی از کشور ها مثل، هندوستان، افغانستان، تاجیکستان و بسیاری کشور های دیگر، مشترک است. در اینجا دو مورد از مهتمرین آن ها را برایتان بیان کرده ایم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

کشور عزیزمان ایران در بعضی از رویداد ها و جشن ها با برخی از کشور ها مثل، هندوستان، افغانستان، تاجیکستان و بسیاری کشور های دیگر، مشترک است. در این مطلب دو مورد از مهم ترین رویداد های مشترک میان ایران و هندوستان را برای شما شرح داده ایم. برای تجربه شرکت در این رویداد ها با خرید یا رزرو تور های ارزان هند به این کشور زیبا سفر کرده و خاطرات خوبی را برای خود رقم بزنید.

سال نو پارسی در هندوستان

یکی از مهم ترین رویداد های مشترک میان ایران و هندوستان سال نو پارسی می باشد. سال نو پارسی در هند یک تعطیلات اختیاری است. قوانین اشتغال و تعطیلات در هند به کارمندان اجازه می دهد تعداد محدودی از تعطیلات را از لیست تعطیلات اختیاری انتخاب کنند. ممکن است برخی از کارمندان این روز را، روز تعطیل خود قرار دهند و برگزینند، با این حال، بیشتر دفاتر و مشاغل باز هستند و مشغول به فعالیت خود می باشند.

سفره هفت سین در عید پارسی

عید قربان، عیدی مشترک میان ایران و هندوستان

بکر ایدی یا عید قربان یک تعطیلات عمومی است. این روز برای عموم مردم یک روز  تعطیل محسوب شده و مدارس و اکثر مشاغل تعطیل هستند. عید قربان جشنواره ای است که در هند و جهان با شور و شعف سنتی جشن گرفته می شود. بسیاری از مسلمانان لباس های جدید می پوشند و در یک جلسه نماز در فضای باز شرکت می کنند. ممکن است یک گوسفند یا بز قربانی کنند و گوشت را با اعضای خانواده، همسایگان و فقرا به اشتراک بگذارند. بسیاری از مسلمانان احساس می کنند که وظیفه دارند اطمینان حاصل کنند که همه مسلمانان می توانند در روز عید قربان از وعده غذایی مبتنی بر گوشت لذت ببرند.

تزئین گوسفتد برای قربانی کردن در روز عید قربان در هندوستان

تعطیلی عید قربان در هند

دفاتر ملی، ایالتی و محلی، دفاتر پست و بانک ها در عید قربان تعطیل هستند. فروشگاهها، مشاغل و سازمانهای اسلامی دیگر ممکن است تعطیل باشند یا ساعات کار را کاهش دهند. کسانی که مایل به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در روز هستند ممکن است نیاز به تماس با مقامات حمل و نقل محلی را داشته باشند تا جدول زمانبندی ها را بررسی کنند.
جلسات بزرگ نماز عید قربان ممکن است باعث اختلال در ترافیک محلی شود. این امر به ویژه در مورد مناطقی از هند با جمعیت غالب مسلمانان صدق می کند.

نمازگزاران نماز عید قربان در هند

مسلمانان سراسر جهان بر این باورند که خداوند به ابراهیم دستور داد تا پسرش اسماعیل را قربانی کند. ابراهیم از دستور خدا پیروی کرد، اما در آخرین لحظه خداوند گوسفندی را برای این کار نزد ابراهیم فرستاد. مسلمانان این معجزه خداوند را در عید قربان جشن می گیرند. عید قربان با سنت قربانی کردن یک بز، باکری در زبان اردو، عید قربان در زبان عربی و باکراد در شبه قاره هند خوانده می شود. کلمه id که از عربی iwd گرفته شده است به معنای عید و جشنواره و zuha از uzhaiyya گرفته شده است که به "قربانی" ترجمه می شود.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt