رشد بازدید از صومعه سوملا در ترابزون

رشد بازدید از صومعه سوملا در ترابزون

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 15 مرداد ، 1398

رشد بازدید از صومعه سوملا در ترابزون

صومعه باشکوه سوملا در استان ترابزون در دریای سیاه ترکیه هدف استقبال و مقصد 500،000 گردشگر داخلی و خارجی بازدید کننده از جاذبه های گردشگری ترابزون در سال جاری است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

رشد گردشگران بازدید کننده از صومعه سوملا

به گزارش آپا به نقل از آژانس آنادولو، صومعه باشکوه سوملا در استان ترابزون در دریای سیاه ترکیه هدف استقبال و مقصد 500،000 گردشگر داخلی و خارجی در سال جاری است.
علی ایوازاوغلو ، سرپرست استانی وزارت فرهنگ و گردشگری گفت: این بنا با صخره شیب دار در ارتفاع 1200 متری در پارک ملی Altindere (آلتیندر) ساخته شده است و تا اکنون این مجموعه صومعه در ماه گذشته و در 25 مه و بعد از اتمام کار ترمیم سه ساله، حدود 50 هزار گردشگر تور های ویژه ترابزون را میزبانی کرده است.

نمایی از پائین صومعه سوملا در ترابزون ترکیه

این صومعه واقع در منطقه ماکا در ترابزون، مکانی با اهمیت تاریخی و فرهنگی و همچنین یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری ترکیه است. در سال 2000 در لیست موقت میراث جهانی یونسکو قرار گرفت. این صومعه همچنین در 15 اوت 2010 با مجوز وزارت فرهنگ و گردشگری و به دنبال وقفه 88 ساله مجدداً برای استفاده مذهبی بازگشایی شد. برنامه مرمت و برنامه ریزی زیست محیطی صومعه سوملا در فوریه 2016 آغاز شد.
ایواز اوغلو همچنین بیان کرد: این صومعه صخره ای با وجود اینکه برای بعضی از کارهای مرمت بسته است، اما توجه گردشگران خارجی و محلی را به خود جلب کرده و همچنین افزود شاهد رشد بازدید از صومعه سوملا در ترابزون بودیم به طوریکه تقریباً 290،000 گردشگر در سال 2018 از این صومعه دیدن کردند. براساس بررسی یونسکو، ساخت این صومعه در سال 385 بعد از میلاد آغاز شده است.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt