چشیدن طعم غذاهای بی نظیر محلی در مالزی

چشیدن طعم غذاهای بی نظیر محلی در مالزی

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 04 دی ، 1401

چشیدن طعم غذاهای بی نظیر محلی در مالزی

در حالی که هیچ کمبود رستوران در جزیره شگفت انگیز لنکاوی مالزی وجود ندارد، بسیاری از آنها به جای غذای محلی، از غذاهای ژاپنی گرفته تا بورسیت روسی و غذاهای بین المللی را ارائه می دهند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

در حالی که هیچ کمبود رستوران در جزیره شگفت انگیز لنکاوی مالزی وجود ندارد، بسیاری از آنها به جای غذای محلی، از غذاهای ژاپنی گرفته تا بورسیت روسی و غذاهای بین المللی را ارائه می دهند. حتی معدود مکان هایی در مالزی که در نوار توریستی قرار دارند، غالباً منوهای خود را برای درخواست توریست ها تغییر می دهند. اما با ما همراه باشید تا ببینید که در اینجا مقدار زیادی غذای محلی خوشمزه برای میل کردن گردشگران تور های ویژه مالزی و لنکاوی وجود دارد.

نمایی زیبا از ساحل جزیره لنکاوی در مالزی

لنکاوی، معروف به ظرف برنج مالزی

از آنجا که لنکاوی در ایالت کده است و سهم آن در تولید برنج حدود نیمی از کل تولید برنج کشور مالزی می باشد، به عنوان ظرف برنج مالزی شناخته می شود، پس با این حال جای تعجب ندارد که برنج اصلی ترین ماده غذایی در اینجا باشد. غذای محلی گوجه ناسی در مالزی (برنج پخته شده با گوجه فرنگی و ادویه و ترشی جات) یکی از غذاهای ویژه لنکاوی است و در اینجا کمی متفاوت از سایر نقاط مالزی تهیه می شود. معمولا آن را با گوشت گاو یا مرغ آغشته به سس قرمز میل می کنند که همراه آن سالاد آناناس و بادام زمینی و سبزیجات و سرو می شود. لنکاوی به عنوان یک مجمع الجزایر از دسترسی به وفور ماهی نیز برخوردار است. ماهی کباب، محبوب ترین روش پخت و پز ماهی در لنکاوی است و گاهی اوقات ماهی با یک نارگیل خوشمزه پر می شود.

شالیزارهای کشت برنج در لنکاوی مالزی

غذاهای لذیذ تایلندی مالزیایی

لنکاوی از نظر جغرافیایی به تایلند نزدیکتر از کشور اصلی مالزی است و یکی از مکانهایی است که تأثیر شیوه های طبخ غذای تایلندی ها در غذا های محلی لنکاوی مشهود است و گردشگران تور های ارزان کوالالامپور لنکاوی هم به این شباهت پی برده اند، در بازارهای جزیره لنکاوی نیز به طور معمول می توان مواد تایلندی مانند ریحان و لیموترش را برای چاشنی غذا پیدا کرد. بزرگترین این بازارها درPadang Matsirat  قرار دارد. این نکته مهم را در نظر داشته باشید که تنوع بسیار زیاد محصولات عجیب و غریب از جمله رامبوتان خاردار، مانگوستین، نمک و دورین، تشخیص سبزیجات رایج مانند کدو حلوایی و اسفناج را دشوار می کند. در هر قسمت از بازار که می خواهید خریدتان را انجام دهید، مراقب باشید بهداشت در آن جا رعایت شده باشد. چراغهای سبز که شب ها در دریا قابل مشاهده هستند، توسط صیادان محلی برای جذب ماهی ها استفاده می شوند. در این محل ها هم می توانید ماهی مورد نیازتان را به صورت تازه صید شده خریداری کنید.

ماهی کبابی پخته شده به سبک مالزیایی در جزیره لنکاوی

غذا های محلی لنکاوی در چه جاهایی سرو می شوند

بهترین زمان برایچشیدن طعم غذاهای محلی مالزی در لنکاوی در روز برای وعده ناهار و در یکی از رستوران های این جزیره شگفت انگیز لنکاوی مالزی است. Siti Fatima یک از معروف ترین رستورانهای لنکاوی برای صرف ناهار می باشد. اما Selera Akmal (سلرا اکمل) نیز که در (Padang Matsirat) واقع می باشد هم گزینه خوبی است. در این مکانها، که از حدود ساعت 10.30 صبح فعالیت خود را آغاز می کنند، مجموعه ای از 30 تا 50 مدل غذا طبخ داده می شود و تا ساعت 12.30 دقیقه رستوران ها کاملا پر از افرادی می شوند که برای صرف ناهار تفریح را رها کرده اند. در این رستوران ها می توانید غذا هایی مثل ماهی و انواع مرغ و گوشت گوسفند، کشک لوبیا، بامیه، خیار، بادمجان، کاکنگ بوتول، سیب زمینی، توت فرنگی با لوبیا، لوبیای سرخ شده با نارگیل که به صورت محلی و بسیار خوشمزه پخته و آماده شده اند را سفارش دهید. طبخ این غذا ها معمولاً با سس های مختلف و تند می باشد یا این سس ها جداگانه کنار ظرف گذاشته می شوند.

رستورانی در کنار دریا در لنکاوی مالزی

 تکامل پرخوری در خیابان های لنکاوی!

برای این که کل لنکاوی را بگردید، اجاره یک ماشین یا موتور سیکلت ایده خوبی است. در حین رانندگی، به دنبال غرفه های کنار خیابان باشید که در اطراف این جزیره به فروش موز، پاف و بسیاری میوه ها و محصولات محلی  می پردازند. اگر درHari Raya  هاری رایا (پایان ماه رمضان) خود را به لنكاوی رساندید، از این فرصت استفاده كنید و غذاهای سنتی خانگی را امتحان كنید، زیرا غرفه ها هر روز در اواخر این ماه و بعد از ظهر هر روز به فروش غذاهای مخصوص خانگی لنکاوی می پردازند.

طبخ غذای خیابانی در لنکاوی مالزی

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt