آشنایی با فرودگاه بین الملی کیش

آشنایی با فرودگاه بین الملی کیش

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 28 بهمن ، 1399

آشنایی با فرودگاه بین الملی کیش

فرودگاه بین الملی کیش که در جزیره کیش و غرب استان هرمزگان واقع شده دارای کد یاتا KIH و کد ایکائو OIBK میباشد. برای آشنایی با این فرودگاه در ادامه با الفبای سفر همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

فرودگاه بین الملی کیش که در جزیره کیش و غرب استان هرمزگان واقع شده دارای کد یاتا KIH و کد ایکائو OIBK میباشد. برای آشنایی با این فرودگاه در ادامه با الفبای سفر همراه باشید.

تاریخچه فرودگاه بین المللی کیش

فرودگاه بین الملی کیش در شرق و مرتفع ترین قسمت جزیره و در سال ۱۳۵۶ در مساحتی به وسعت نه میلیون مترمربع در جزیره زیبای کیش افتتاح شد. ارتفاع فرودگاه نیز از سطح دریا ۳۱ متر میباشد.فرودگاه بین الملی کیش دو باند موازی دارد که طول آن ۳۶۵۰ متر و پهنای آن ۴۵ متر میباشد. در سال ۱۳۷۳ نیز این فرودگاه برای پرواز شبانه مجهز به چراغ‌های پرواز در شب شد تا پروازهای شبانه هم در این محل انجام شود.

 فرودگاه کیش از لحاظ باری و مسافری در رتبه پنجم فرودگاه پرتردد کشور قرار دارد و حجم بالایی از مسافران را جا به جا میکند است. بر اساس آمارها، حدود ۲۴ هزار پرواز در این فرودگاه به طور سالانه انجام شده و بیش از ۳۰ میلیون مسافر از این محل جا به جا شدند. برای رزرو تور کیش با ما همراه باشید.

فرودگاه بین الملی کیش،الفبای سفر

ترمینال‌ های فرودگاه کیش

در فرودگاه کیش هم پروازهای داخلی و هم پروازهای بین‌المللی انجام می شود که هر کدام  ترمینال‌های جداگانه‌ای دارند. فرودگاه کیش 5 ترمينال مجهز مسافری  به وسعت 13 هزار مترمربع دارد که به صورت کامل و همزمان به 10 پرواز داخلی و بين المللی قابلیت خدمات رسانی دارد .

در این فرودگاه بيشتر از 13 ایرلاین داخلی پروازهای مختلف انجام میدهد و روزانه بيش از 10 مسير داخلی و 2 مسير خارجی در این محل پرواز انجام میشود.پروازهای داخلی دارای یک ترمینال مخصوص هستند که از ساعت ۶ صبح تا ۱۲ شب از مسافران استقبال میکند. 

پروازهای داخلی این جزیره به مقاصد تهران، شیراز، مشهد، اصفهان، بندرعباس، کرمان، اهواز، تبریز، یزد، همدان، بوشهر، رشت، کرمانشاه، ساری، کاشان، گرگان، جم، عسلویه، ارومیه و سنندج صورت میگیرد.پروازهای خارجی فرودگاه کیش نیز دو ترمینال مجزا دارد. ترمینال شماره یک مختص پروازهای خروجی و ترمینال شماره دو به پروازهای ورودی اختصاص دارد. این پروازهای خارجی به مقاصد دبی در امارات و مسقط عمان انجام می گردد. برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما کیش با ما در ارتباط باشید.

فرودگاه بین الملی کیش،الفبای سفر

امکانات فرودگاه بین المللی کیش

تعدادی از امکانات فرودگاه کیش به این شرح میباشند:

دسترسی به اينترنت: در این فرودگاه اینترنت وای فای رايگان برای مسافران قابل دسترسی است.
خدمات پزشكی: در این فرودگاه خدمات پزشکی به صورت شبانه روزی به مسافران ارائه می شود که محل استقرار آن در ترمینال ورودی پرواز های داخلی میباشد.
بخش امانت بار: این بخش در ترمينال خروجی پروازهای داخلی واقع شده و مسافران میتوانند كالای خود را با پرداخت هزینه در این بخش نگهداری کنند. ساعت كاری این قسمت، از 6 صبح تا آخرین پرواز می باشد.
خدمات بسته بندی بار: این قسمت در ترمينال خروجی پروازهای داخلی قرار دارد و مسافران میتوانند از امکانات خدمات بسته بندی برای حفظ ايمنی بار در این محل بهره مند شوند.
رستوران: رستوران فرودگاه کیش در ترمينال خروجی پروازهای داخلی قرار دارد. این رستورارن با سرو انواع غذاهای ایرانی از مسافران پذیرایی میکند.
خدمات بانكی: شعبه بانك ملی در ترمينال پروازهای داخلی قرار دارد. سایر بانک‌ها در این فرودگاه شعبه ندارند ولی دستگاه خودپرداز دارند.
اشیای گم شده: این قسمت در ترمينال خروجی پروازهای داخلی قرار دارد و مسافران در صورت گم کردن اشیا میتوانند با ارائه كارت شناسايی معتبر  به بخش اشیای گم شده مراجعه کنند.
صرافی فرودگاه: این بخش در ترمينال ورودی پروازهای خارجی واقع شده و مسافران میتوانند از خدمات این محل در دو شیفت صبح و عصر بهره مند شوند.
خدمات پستی: شعبه پست فرودگاه کیش در ترمينال خروجی پروازهای داخلی قرار دارد و مسافران میتوانند در قسمت گمرك فرودگاه پس از گذراندن مراحل گمرکی کالای مورد نظر خود را پست کنند.
فروشگاهها: فروشگاهای مختلف از جمله غرفه فروش ساعت، غرفه فروش صندلی ماساژور، محصولات فرهنگی در فرودگاه کیش قرار دارد. 

حمل و نقل فرودگاه بین المللی کیش

در فرودگاه کیش بیش از ۷۰۰ دستگاه تاکسی وجود دارد که کار جا به جایی مسافران را انجام میدهند. همچنین برای اجاره خودرو نیز میتوانید به دفتر مستقر آن واقع در ترمینال ورودی پروازهای داخلی مراجعه کنید. اگر هم در این موقع استفاده از خودره ایی که اجاره کردید به مشکل برخوردید می توانید به تلفن 141 تماس بگیرید. برای رزور هتل های کیش با ما همراه باشید.

حمل و نقل فرودگاه بین المللی کیش،الفبای سفر

پارکینگ فرودگاه بین الملی کیش

پارکینگ این فرودگاه دارای مساحتی به وسعت 6400 مترمربع است و 200 جای پارک خودرو ظرفیت دارد. جایگاه تشریفات CIP نیزدارای پارکینگ اختصاصی میباشد. پارکینگ فرودگاه کیش در نزدیکی ترمينال مسافری داخلی قرار دارد. 

اطلاعات تماس فرودگاه کیش

اطلاعت مورد نیاز در این فرودگاه به این شرح میباشد:

•اطلاعات پرواز: ۱۹۹
•مرکز تلفن: ۴۴۴۴۳۲۰۰-۰۷۶ و ۴۴۴۴۳۳۰۰-۰۷۶
•تلفن دفتر مدیر کل فرودگاه کیش: ۴۴۴۴۳۳۰۰-۰۷۶
نمابر (فکس) دفتر مدیر کل: ۴۴۴۴۳۳۲۹-۰۷۶
•آدرس فرودگاه کیش: هرمزگان، جزیره کیش، فرودگاه بین‌المللی کیش

فرودگاه کیش،الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt