معرفی فرودگاه بین الملی سووارنابومی بانکوک

معرفی فرودگاه بین الملی سووارنابومی بانکوک

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 06 تیر ، 1398

معرفی فرودگاه بین الملی سووارنابومی بانکوک

فرودگاه سووارنابومی بانکوک با کد یاتا BKK یکی از فرودگاه های بانکوک در کشور تایلند است که در سال 2006 فعالیت خود را آغاز نمود. برای آشنایی با این فرودگاه با الفبای سفر همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

فرودگاه سووارنابومی بانکوک با کد یاتا  BKK یکی از فرودگاه های بانکوک در کشور تایلند است که در سال 2006 فعالیت خود را آغاز نمود. برای آشنایی با این فرودگاه با الفبای سفر همراه باشید.

تاریخچه فرودگاه سووارنابومی بانکوک

فرودگاه سووارنابومی بانکوک در مساحتی به وسعت 3240 هکتار بنا شده و با شهر بانکوک 25 کیلومتر فاصله دارد. این فرودگاه یکی از دو فرودگاه بانکوک است و با توجه به مساحتش یکی از بزرگ ترین فرودگاه های بین المللی جنوب شرق آسیا محسوب میشود. این فرودگاه با جابه جایی حدود ۵۴ میلیون مسافر در سال عنوان دوازدهمین فرودگاه پرتردد در جهان و نهمین فرودگاه شلوغ آسیا را به خود اختصاص داده است.

برج مراقبت سووارنابومی بانکوک ۱۳۲/۲ متر ارتفاع دارد که در مقایسه با سایر فرودگاه های دیگر بلندترین برج مراقبت جهان محسوب میشود. این فرودگاه همچنین دارای باند آسفالته ۴۹۰۰ متری بوده و ارتفاع ۲ متری از سطح دریا دارد. برای رزرو بلیط هواپیما بانکوک، با ما در ارتباط باشید.

فرودگاه سووارنابومی بانکوک،الفبای سفر

 ترمینال های فرودگاه سووارنابومی

فرودگاه سووارنابومی دارای یک ترمینال اصلی است و کلیه پروازهای خروجی در طبقه‌ی چهارم آن انجام میشود.پروازهای خروجی داخلی در باجه‌های چک-این ردیف B تا C و پروازهای خروجی بین‌المللی آن از ردیف‌های D تا W صورت میگیرد. ردیف A مختص مسافران رویال سیلک و رویال فرست کلاس تای ایرویز میباشد.

فرودگاه سووارنابومی بانکوک،الفبای سفر
 حمل و نقل فرودگاه سووارنابومی بانکوک

در این فرودگاه خدمات حمل و نقل مختلف برای مسافران فراهم است که در ادامه به آنها اشاره میکنیم:

اتوبوس 

در خارج از ساختمان اصلی فرودگاه،  پایانه اتوبوس ها قرار دارد و در 11 مسیر مختلف مسافران را جابه جا می کنند.

اتوبوس های محلی

 اتوبوس های محلی بانکوک از بزرگراهی که در کنار فرودگاه قرار دارد حرکت می کنند و رو به روی فرودگاه توقف می کنند.

تاکسی

در محوطه بیرونی پروازهای ورودی ایستگاه تاکسی قرار دارد. سه نوع تاکسی در فرودگاه بانکوک وجود دارد: تاکسی های مجوز دار، تاکسی مجوز دار و بدون کیلومترشمار و تاکسی های بدون مجوز.بهترین نوع انتخاب تاکسی برای رفتن به فرودگاه استفاده از تاکسیهای دارای مجوز است که به دلیل دارا بودن کیلومتر شمار هزینه را بر اساس مسافت طی شده از شما درخواست میکنند.برای استفاده از تاکسی هایی که کیلومترشمار ندارند باید قبل از سوار شدن در مورد هزینه آن با راننده به توافق برسید.

لیموزین

این خوودروی تشریفاتی نیز جهت رفاه حال مسافران در این محل فرودگاه قرار دارد و باجه خدماتی آن در سالن پروازهای ورودی ترمینال شماره ۱ و ۲ و ترمینال داخلی قرار دارد. لیموزینها به صورت 24 ساعته قابل دسترسی هستند.

قطار

ایستگاه قطار دون موانگ Don Muang در ۵۰۰ متری فرودگاه سووارنابومی قرار دارد.این قطار از ایستگاه هوآ لامپونگ Hua Lumpong در مرکز بانکوک حرکت می کند. ساعات کاری آن نیز ۶:۰۶ صبح تا ۲۰:۰۷ است.

اجاره خودرو 

در پایانه فرودگاه باجه‌های مربوط به کرایه خودرو قرار دارد که میتوانید به راحتی برای رسیدن به مرکز بانکوک خودرو اجاره کنید.

سرویس رایگان فرودگاه

این سرویس‌ها از ساعت ۵ بامداد تا ۱۲ شب کار جابه جایی مسافران را انجام میدهند و در قسمت خروجی سوم طبقه دوم پایانه مستقر هستند و به صورت 24 ساعته به صورت رایگان به مسافران خدمات ارائه میدهند.

ون‌های شهری

هزینه استفاده از ونها با اتوبوس تقریبا یکسان است و 9 مسیر تردد دارند ولی باید به این نکته توجه داشته باشید که ساعت کاری آن محدود است.

حمل و نقل فرودگاه سووارنابومی بانکوک،الفبای سفر

امکانات رفاهی فرودگاه سووارنابومی بانکوک

 اینترنت

 در سرتاسر فرودگاه امکان اتصال اینترنت وای فای رایگان وجود دارد و تا ۲ ساعت می توانید از آن استفاده کنید.

اطلاعات فرودگاه

در سالن پروازهای خروجی، نزدیک گیت های ۵ و ۶ دفتر اصلی اطلاعات فرودگاه سووارنابومی قرار گرفته است. همچنین در کنار گیت ۳ و در مجاورت گیت های ۳، ۴ و ۷ و ۸ باجه های دیگر مستقر هستند.

خدمات تبدیل نرخ ارز

در شعبه های کازیکورن بانک Kasikornbank و سیام بانک Siam Commercial Bank مستقر در فرودگاه میتوانید پول و ارز خود را چنج کنید. 

 فروشگاه 

در طبقه چهارم ساختمان فرودگاه فروشگاه بدون مالیات یا دیوتی فری (Duty-free)وجود دارد و محصولات و کالاهای مختلف را بدون احتساب هزینه مالیات به فروش میرساند. همچنین، فروشگاه های مختلف، سوپرمارکت، فروشگاه سوغات و صنایع دستی نیز در سرتاسر محوطه فرودگاه به چشم میخورند.

رستوران

فودکورت فرودگاه سووارنابومی به صورت ۲۴ ساعته با انواع غذاهای تایلندی و بین المللی از گردشگران تور ترکیبی تایلند پذیرایی میکند، همچنین رستوران های مختلف دیگری در فرودگاه وجود دارد که غذاهای سنتی محلی را عرضه میکنند.

خدمات درمانی و پزشکی

۵ کلینیک در سرتاسر ساختمان فرودگاه وجود دارد که انواع خدمات اورژانسی و درمان های سرپایی را ارائه میدهند.

فرودگاه سووارنابومی بانکوک،الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt