توصیه‌های سفارت ایران در گرجستان به گردشگران ایرانی

توصیه‌های سفارت ایران در گرجستان به گردشگران ایرانی

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 30 اردیبهشت ، 1400

توصیه‌های سفارت ایران در گرجستان به گردشگران ایرانی

از سوی سفارت ایران در گرجستان به شهروندان ایرانی توصیه‌ها و هشدارهای مسافرتی ارائه شد. الفبای سفر این توصیه نامه ها را شرح میدهد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

از سوی سفارت ایران در گرجستان به شهروندان ایرانی توصیه‌ها و هشدارهای مسافرتی ارائه شد. الفبای سفر این توصیه نامه ها را شرح میدهد.

توجه به هشدارهای اعلام شده

جهت حمایت از حقوق شهروندان و برای پیشگیری از بروز مشکلات و خسارات مالی، اخلاقی و ... سفارت ایران در گرجستان برای مسافران تور گرجستان توصیه‌هایی هشدارهایی را اعلام نمود:

۱-مدت لغو ویزای گرجستان ۴۵ روز است و اقامت بیشتر از این زمان تعیین شده ملزم به پرداخت جریمه و اخراج است . این مدت صرفا تنها اهداف گردشگری و توریستی بوده و انجام فعالیت‌ها از جمله اشتغال به کار، تحصیل، سرمایه گذاری، خرید و اجاره ملک و ...، بدون دریافت اقامت و مجوزهای قانونی از دولت گرجستان، برای فرد مشکلاتی را ایجاد خواهد نمود.
۲-میزان ارز مجاز همراه مسافر در مرز، حدود ده هزار دلار یا معادل آن می‌باشد. چنانچه مسافری بیش از میزان تعیین شده ارز همراه خود داشته باشد، لازم است در بدو ورود نسبت به اعلام آن و تکمیل فرم‌های مربوطه، ماموران گمرک را از آن مطلع کند.
۳-میزان مجاز طلای همراه مسافر مقدار متعارفی مانند گردنبند، النگو و... بوده و چنانچه این میزا طلا همراه بیشتر از حد مجاز بوده و به ماموران گمرک این میزبان اعلام نشود، به‌عنوان قاچاق کالا به شمار میرود.
۴-مراقب گذرنامه خود باشید. عواقب و مسئولیت هرگونه سوء استفاده از آن بر عهده صاحب گذرنامه است و همپنین بدون داشتن گذرنامه، دچار مشکل خواهید شد.
۵- گذرنامه خود را به کسی ندهید و گذرنامه هیچ فرد دیگر را به عنوان ضمانت، امانت و ... نپذیرید.
۶- با توجه به کلاهبرداری های مختلف، به افراد ناشناس ایرانی و خارجی اعتماد نکنید و در صورت مواجهه با افراد سودجوو کلاهبردا، با مدارک و اسناد معتبر به پلیس مراجعه کنید.
۷- گذرنامه و ویزای جعلی در مرز گرجستان شناسایی شده و دارندگان آنها بلافاصله دستگیر می شوند.
۸- در گرجستان حمل مواد مخدر از جرم قتل سنگین‌تر و مجازات آن شامل زندان طولانی مدت و جریمه های بسیار سنگین مالی است و هیچ گونه عفو و یا تخفیفی شامل آن نمی باشد.
۹- همراه داشتن داروهایی که حاوی مواد مخدر یا روانگرداناست، ممنوع بوده و مجازات سنگین در پی دارد. ضمن آنکه همه داروهای مورد نیاز در گرجستان موجود و قبل دسترسی می باشد .
۱۰- به دلایل مذکور، از پذیرفتن هرگونه بسته یا چمدان از افراد ناشناس اکیدا خودداری کنید. مسئولیت ورود ماده غیر مجاز، تنها به نام فردی که محموله به نام او ثبت شده خواهد بود.
11-برای جلوگیری از سرقت یا دام های مختلف مانند قرار دادن مواد مخدر در خانه و یا وسایل شما و... از سکونت در منازل شخصی و ناشناس خود داری نمایید.

۱۲- ارز به میزان کافی همراه داشته و ارز تنها در صرافی های معتبر تبدیل میشود .

۱۳- برای پیشگیری از سرقت پول و مدارک، کلیه وجوه نقد و مدارک خود را در سطح شهر همراه خود نبرید.

۱۴- برای رانندگی در گرجستان، باید گواهینامه رانندگی بین المللی داشته باشید.

۱۵- زبان، فرهنگ و قوانین کشور گرجستان کاملا متفاوت بوده ولازم است از قوانین و مقررات کشور میزبان مطلع بوده و آنها را رعایت کرده تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری نمایید.( اخبار گردشگری را در الفبای سفر جستجو کنید)

سفارت ایران در گرجستان،الفبای سفر

      
6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt