برجسته ترین ساختمانهای استانبول را بشناسید

برجسته ترین ساختمانهای استانبول را بشناسید

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 02 بهمن ، 1401

برجسته ترین ساختمانهای استانبول را بشناسید

استانبول از نظر معماری بناها جزو شهرهای مهم است. الفبای سفر از بناهای مدرن گرفته تا مساجد کمتر شناخته شده با معماری و ساختارهای باشکوه را به شما معرفی میکند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

استانبول از نظر معماری بناها جزو شهرهای مهم است.علاوه بر جاذبه های توریستی مشهور مانند مسجد آبی،کاخ توپکاپی و یا کلیسای چورا که شناخته شده هستند، الفبای سفر از بناهای مدرن گرفته تا مساجد کمتر شناخته شده با معماری و ساختارهای باشکوه را به شما معرفی میکند.

ترمینال حیدر پاشا گاری استانبول

ترمینال حیدرپاشا گاری Haydarpaşa Garı در سال 1909 بدست دو معمار آلمانی به نامهای Otto Ritter و Helmut Conu ساخته شد و تا سال 2012 نیز در خدمت خطوط راه آهن و ریلی بود. در این منطقه می توانید زیبایهای بسفر و همچنین محله کادیکوی را تماشا کنید و از دیدن مناظر زیبا و ساختمان قدیمی حیدر پاشا در تور استانبول لذت ببرید.

ترمینال حیدر پاشاگاری استانبول،الفبای سفر

سرباز خانه سلیمیه استانبول

سرباز خانه سلیمیه Selimiye Barracks در نزدیکی ترمینال حیدر پاشا قرار دارد که از نظر ساختار و معماری بسیار خارق العاده است و در هنگام کشتی سواری از بخش آسیایی به بخش اروپایی قابل مشاهده و همچنین شناخته شده است.
این سرباز خانه در موقع جنگ به عنوان یک بیمارستان نظامی مورد استفاده قرار میگرفت که در آن پرستار سرشناس به نام فلورانس نایتنگل از سربازان بریتانیایی پرستاری میکرد.در حال حاضر از این بنا به عنوان دفتر مرکزی ارتش نیروهای زمینی استفاده می شود.از بناهای زیبای آن در تور استانبول بهار 98 می توانید دیدن کنید.

سرباز خانه سلیمیه استانبول،الفبای سفر

دانشگاه مرمره استانبول

دانشگاه مرمره استانبول Marmara University با معماری زییا و  دیدنی در کنار سربازخانه سلیمانیه قرار دارد. این سازه در سال 1827 توسط معماران فرانسوی و ایتالیایی به نامهای Alexandre Vallaury و Raimondo D’Aronco بنا شد. این ساختمان به عنوان نخستین ساختمان علوم پزشکی در ترکیه بود. ساختمان و معماری جذاب این دانشگاه برای گردشگران تور استانبول خرداد 98 حتما تحسین برانگیز خواهد بود.)  برای سفر به این شهر شگفت انگیز بلیط پرواز استانبول را رزرو کنید.)

دانشگاه مرمره استانبول،الفبای سفر

مسجد سانجاکلار استانبول

مسجد سانجاکلار Sancaklar Mosque توسط یک شرکت معماری سرشناس Emre Arolat ساخته شد و ساختار آن به هر چیزی شباهت دارد به غیر ساختار سنتی به شکل مسجد که در ذهن تصور داریم.برای تماشای این مسجد در تور ارزان استانبول پس از بالا رفتن از یک شیب با پله های سنگی طبیعی به یک مسجد با سقف بتونی می رسید. طراحی داخلی این مسجد مانند غار فضایی ساده و بسیار متفاوت و غیر معمولا از سایر مساجدها دارد. 

مسجد سانجاکلار استانبول،الفبای سفر

مرکز مد واکو استانبول

مرکز مد واکو Vakko Fashion Center یکی دیگر از سازه های مدرن و برجسته استانبول است که در سال 2010 بدست معماران نیویورکی رکس ساخته شد. این بنا از فلز و شیشه ساخته شده است که هر دوی این ساختارها باعث انعکاس محیط اطراف می شود به عبارتی دیگر از داخل ساختمان نمای بیرونی و محیط اطراف و همچنین از بیرون ساختمان، فضا و طراحی شیک داخل ساختمان قابل مشاهده است. گردشگران تور لحظه آخری استانبول می توانند فضای داخلی این بناهای مدرن را به راحتی از بیرون تماشا کنند. ( برای رزرو هتل استانبول الفبای سفر را دنبال کنید.)

مرکز مد واکو استانبول،الفبای سفر

موزه کاخ St. Eugene استانبول

پشت درهای بسته این موزه کاخ که به نظر می رسد گذشته و حال را از هم جدا کرده است(دارای ساختار تاریخی و یک حیاط است در یک خیابان شلوغ قرار دارد) موزه کاخ St. Eugene را کشف خواهید کرد. این موزه کاخ زیبا بعدها تبدیل به یک یتیم خانه فرانسوی شد. این محل در حال حاضر به یک کارگاه گچ بری فعالیت میکند و Zanaat Atelye نام دارد. در حل حاضر نیز این محل موزه ای از آثار دست ساز از جمله گچبری های روی دیوارها ستونها و صفحات هنری، نقوش برجسته هنری و قالبها و طراحیهای دستی.

موزه کاخ St. Eugene استانبول،الفبای سفر

یتیم‌خانه ارتدوکس یونانی پرینکیپو

یتیم‌خانه ارتدوکس یونانی پرینکیپو استانبول Prinkipo Greek Orthodox Orphanage از دیگر گنجهای پنهان جزیره بیوک آدا است که در بالاترین نقطه جزیره و در میان درختان قرار دارد. زیر بنای آن 20000 متر مربع است و بنای آن از دور قابل مشاهده است. این بنا دارای ساختار چوبی زیبا و یکی از بزرگترین سازه های چوبی اروپا به شمار میرد ولی با این حال تا حد زیادی ویران شده  است.

یتیم‌خانه ارتدوکس یونانی پرینکیپو استانبول،الفبای سفر


6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt