گردش تور ادبی مسکو برای عاشقان ادبیات روسیه

گردش تور ادبی مسکو برای عاشقان ادبیات روسیه

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 12 آذر ، 1402

گردش تور ادبی مسکو برای عاشقان ادبیات روسیه

شماردن تعداد نویسندگان و شاعران روسیه که عشق خود به این کشور در آثارش نشان دادند کار سختی است.این شهر هنرمندان زیادی را در خود پرورش داده است که محل زندگی آنها به موزه تبدیل شده است.همراه با الفبای سفر با یک تور ادبی در مسکو آشنا شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

شماردن تعداد نویسندگان و شاعران روسیه که عشق خود به این کشور در آثارش نشان دادند کار سختی است.این شهر هنرمندان زیادی را در خود پرورش داده است و افراد با استعداد زیادی با الهام از جذابتهای این شهر استعداد خود را شکوفا کردند.همراه با الفبای سفر با یک تور ادبی در مسکو آشنا شوید.

موزه نیکولای گلوگول مسکو Nikolay Gogol Museum  

این موزه در قلب مسکو و نزدیکی میدان آربات قرار گرفته است و یک عمارت باستانی محسوب می شود.  گلوگول بنیان‌گذار سبک رئالیسم انتقادی در ادبیات روس و یکی از بزرگترین طنز پردازان دنیا می باشد.این موزه تنها موزه ایی است که به طور کامل به زندگی و کار این هنرمند اختصاص یافته است. در هنگام ورود با دروازه های آهنی روبه رو می شوید که شما را به داخل حیاط هدایت می کنند، جایی که می توانید بنای یادبود این نویسنده را کشف کنید. در سمت راست با یک خانه به سبک امپریالیستی و با یک دالان مواجه می شوید. گلوگول 4 سال از زندگی خود را این محل سپری کرد و در سال 1825 درگذشت. مقبره او در محلی قرار دارد که قبلا در آنجا کار می کرد. در یکی از قفسه های کتاب او کیف چرمی او به همراه نسخه های دست نوشتش قرار دارد.

محل کار او یک کتابخانه داشت که 234 کتاب در آن قرار داشت. اتاق نشیمن گلوگول طبق خاطرات دوران معاصرانش بازسازی شده است و دارای مبلمانی به رنگ بژ است. عاشقان ادبیات در تور مسکو سنت پترزبورگ می توانند از موزه این هنرمند دیدن کنند.

موزه نیکولای گلوگول-مسکو،الفبای سفر

موزه مایاکوفسکی Museum of Mayakovsky

ولادیمیر مایاکوفسکی شاعر و درام‌ نویس فوتوریست انقلابیِ روسی بود. مایاکوفسکی در سال 1906 با مادر و خواهرش پس از مرگ پدرش به مسکو آمد.سال 1912 سال آغاز هنر شاعری و سفرهای بی پایان او در سراسر روسیه بود. بعد از انقلاب روسیه او به مسکو بازگشت و در این محل اتاقی اجاره کرد. این محل که درست در مرکز مسکو قرار داشت برای مایاکوفسکی که شخص فعال و خلاقی بود اهمیت بسیاری داشت و دفتر او بعدها به یک دفتر مجله تبدیل شد که ناشران و سردبیران زیادی در آن محل گرد هم می آمدند. در تور مسکو خرداد 98 از این محل بازدید کنید.برای رزرو هتل های روسیه با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

موزه مایاکوفسکی مسکو،الفبای سفر

خانه موزه Turgenev’s Family House مسکو 

ایوان تورگنیف رمان نویس، شاعر و نمایش‌نامه نویس مشهو روسی بود. خانه که او در آن زندگی میکرد به سبک امپریالیستی ساخته  شده که دارای ستونهای بزرگ، 7 پنجره با نمای بی نظیر بود که یکی از نمونه های ساختمانهای قرن 18 بود.در حال حاضر خانه تورگنیف به یک موزه تبدیل شده است که برای گردشگران تور روسیه شبهای سفید حتما جالب خواهد بود. او اغلب در این محل مادر خود را ملاقات می کرد و داستان کوتاه های مختلف را برای او تعریف می کرد.

شخصیتهای داستانی آثار تورگنیف واقعی بوده و الهام گرفته از مردمی بودند که در Ostozhenka زندگی می کردند. خانه او همچنین مکانی برای جلسات محفل ادبی و تئاتر بود که بسیاری از هنرمندان برجسته در آن حضور داشتند. 

Turgenev’s Family House مسکو،الفبای سفر

قبرستان نوودویچی Novodevichy Cemetery مسکو

قبرستان نوودویچی یکی از مشهورترین آرامگاه های مسکو می باشد و هنرمندان برجسته ای در این محل دفن شده اند. این قبرستان در سال 1898  آرامگاه راهبه ها و خانوداه امپراطورها بود ولی بعدها سایر مردم از طبقات مختلف در این محل دفن می شدند. از سال 1922 به بعد دولت تصمیم گرفت در این محل تنها افراد مشهور دفن شوند و سپس این قبرستان به یک موزه تبدیل شد. این قبرستان در داخل باغ گیلاس قرار داد و در طول بهار، شکوفه های گیلاس جذابیت این مکان را  دوچندان می کنند.
چخوف، سیرف،تریتیاکف،لویتان تعدادی از افراد سرشناس هستند که در این محل دفن شده اند. علاقه مندان در تور ترکیبی روسیه می توانند از مقبر تعدادی زیادی از مشاهیر و افراد معروف روسیه در این محل دیدن کنند.

قبرستان نوودویچی مسکو،الفبای سفر

آپارتمان داستایوفسکی Apartment of Dostoevsky مسکو

جایی که در حال حاضر آپارتمان داستایوسفکی است، در ابتدا برای کارکنان و خدمه بیمارستان  Mariinsky  در نظر گرفته شوده بود. او به همراه خانوداه اش در یکی از خانه های این آپارتمان که در طبقه اول قرار داشت و شامل 2 اتاق کوچک بود زندگی میکرد.

 داستایوفسکی از سال 182 تا 1837 در  این محل زندگی می کرد سپس به سن پترزبورگ نقل مکان کرد. جایی که او آثار مشهور خود یعنی جنایات و مکافات و ابله را نوشت. این موزه هرگز باز سازی نشد و تمام دیواره ها و حتی اجاق گاز قدیمی او در این محل حفظ می شد. مبلمان و سایر وسایل زندگی این هنرمند در این مکان قابل مشاهده است. برای تماشای این موزه و رزرو بلیط پرواز مسکو با الفبای سفر همراه باشید.

آپارتمان داستایوفسکی مسکو،الفبای سفر

موزه میخائیل بولگاکف Mikhail Bulgakov Museum

موزه بولگاکف در آپارتمانی واقع شده است که زمانی متعلق به نویسنده شناخته شده رمان مرشد و مارگاریتا بود.این موزه یک راهروی عریض دارد که در این راهرو اتاقهای زیادی قرار دارد که هر کدام دارای داستان و تاریخ منحصر به فردی هستند. آشپزخانه این محل شرایط زندگی دوران شوروی سابق را نشان می دهد که شامل اجاق گاز قدیمی و ظرف آشپزخانه مسی می باشد.

محل کار این نویسنده بود شامل یک میز، لامپ و قفسه هایی پر از کتاب است. رنگ دیوارهای این محل آبی است که برای بوگاکف یک محل ایده عال برای رویا پردازی محسوب می شد چراکه به نظر او اتاق آبی رنگ بهترین جا برای کار کردن بود.

موزه میخائیل بولگاکف مسکو،الفبای سفر


6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt