خانه موزه مقدم گرانترین خانه دنیا

خانه موزه مقدم گرانترین خانه دنیا

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 31 فروردین ، 1398

خانه موزه مقدم گرانترین خانه دنیا

در خانه موزه مقدم اشیایی باستانی و بسیار گرانبهایی وجود دارد که منجر شده این سازه قدیمی در دهه 40 عنوان گران ترین خانه دنیا را به خود اختصاص دهد.همراه با الفبای سفر به این موزه بیشتر آشنا شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

در خانه موزه مقدم اشیایی باستانی و بسیار گرانبهایی وجود دارد که منجر شده این سازه قدیمی در دهه 40 عنوان گران ترین خانه دنیا را به خود اختصاص دهد.همراه با الفبای سفر به این موزه بیشتر آشنا شوید.

موزه مقدم با اشیایی باستانی گرانبها

خانه موزه مقدم که در شهر تهران قرار دارد یک بنای قدیمی است که زیاد بزرگ نیست ولی چیزی که این بنا را منحصر به فرد می کند این است که در معماری بنای آن اشیای باستانی به کار رفته شده که باعث شده بر روی این خانه نمی توان قیمتی گذاشت. در دهه 40 یک پرفسور به نام پوپ که هنرهای ایران را مورد بررسی قرار داده بوده در یک مقاله این خانه رو جزو با ارزش ترین بناهای دنیا دانست.

در آن دوران این خانه متعلق به یک استاد دانشگاه تهران به اسم استاد محسن مقدم پسر شهردار دوره ناصرالدین شاه احتساب‌الملک بوده است. این فرد علاقه مند به حوزه باستان شناسی و آثار تاریخی بوده و آثار باستانی را که فروخته می‌شده و یا به غارت می رفته و یا و در حال تخریب بوده را جمع‌آوری می‌نموده و در خانه‌ خود از آنها نگهداری می‌کرده است و تصمیم داشته با حفظ این آثار، قسمتی از میراث فرهنگ  را که در حال تخریب بود را حفظ کند.استاد مقدم جز نخستین باستان‌شناسان ایرانی بود که همراه با اساتید باستان شناسی در محوطه‌های تاریخی به کاوش و جستجوی آثار تاریخی می پرداخت.

او و همسرش تا سالها خانه ایی ساختند که کاملا خاص بود. در تمامی نقاط این خانه آثار تاریخی و هنری به چشم می خورد. از معماری دوره قاجار گرفته تا هنر باغهای ژاپنی را می توانید در این خانه مشاهده کنید.پس از مرگ استاد مقدم این خانه به دانشگاه تهران سپرده شده تا از وسایل گرانبهای آن نگهداری شود. در حال حاضر این خانه به روی عموم باز است و همه می توانند از آن دیدن کنند.

داخل حوض و جویهای حیاط خانه آب شفاف و زلالی جالی است و باغچه های خانه نیز پر از گل است. این خانه گرانبها در خیابان امام خمینی قرار دارد و هر گوشه و کنار آن زیبایی خاصی دیده می شود. قسمتی از خانه با کاشیهایی رنگارنگ که دارای نقوش مختلف هستند و قسمتی دیگر صدفهای دریایی زیبایی وجود دارد. علاوه بر حوضخانه با کاشیهای زرین فام و اشیایی باستانی که نمی تواند روی آن قیمت گذاشت مجموعه از اشیایی دیگر که استاد مقدم به عنوان هدیه دریافت کرده مانند پارچه و قلمدان نیز در این خانه یافت می شود.خانه موزه مقدم به عنوان یک موزه باستان شناسی مهم به شمار می رود که می توانید از آن دیدن کنید، راهنماهای تور نیز شما را در موقع بازدید راهنمایی می کنند.( مجله گردشگری الفبای سفر را دنبال کنید)

خانه موزه مقدم،الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt