ارواح سرگردان قلعه ای تاریخی در دانمارک

ارواح سرگردان قلعه ای تاریخی در دانمارک

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 18 بهمن ، 1397

ارواح سرگردان قلعه ای تاریخی در دانمارک

در کشور دانمارک قلعه ای به قدمت 800 سال وجود دارد که در طول تاریخ افراد زیادی در این محل زندگی میکردند و ارواح گوناگونی نیز در آن دیده شده است. همراه با الفبای سفر با این قلعه تسخیر شده آشنا شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

در کشور دانمارک قلعه ای به قدمت 800 سال وجود دارد که در طول تاریخ افراد زیادی در این محل زندگی میکردند و ارواح گوناگونی نیز در آن دیده شده است. همراه با الفبای سفر با این قلعه تسخیر شده آشنا شوید.

قلعه‌ درگزهولم مکانی تسخیر شده در دانمارک

این قلعه‌ که درگزهولم Dragsholm نام دارد در منطقه زیلند Zealand قرار گرفته و به علت قدمت زیاد خود داستانهای مختلف عجیبی از جمله مشاهده شدن ارواح در مورد آن گفته شده است.در زبان دانمارکی نام این قلعه به معنی قطعه زمینی کوچک است که در دوره وایکینگ‌ها درگ به معنی باریکه زمینی بوده که کشتی‌ها می توانستند در امتداد آن حرکت کنند. در مورد تاریخچه قلعه باید گفت که اسقف رزکیلده پدر سانیسن، این قلعه را به عنوان استحکامات دفاعی و محل زندگی پادشاههان طراحی نمود.

اما در طول قرون مختلف بعد از اصلاحات و تغییرات مذهبی که در کشور روی داد، شاه کریستین سوم قلعه‌ درگزهولم را به تصرف خود درآورد و از آن موقعه به بعد از این قلعه به عنوان زندان افراد روحانی و اشراف استفاده کردند. زندانیانی که به علت اعتقاداتشان و نظرات مخالف پادشاه در این زندانها محبوس بودند. در پی نبردی بین سوئد و دانمارک، قلعه درگزهولم تا حد زیادی ویرانه شد و به عنوان بخشی از بازپرداخت وامی سنگین توسط شاه کریستین پنجم به فردی به نام هاینریش مولر واگذار شد.

اشراف زاده ایی در سال ۱۶۹۴ به نام فردریک کریستین آدلراین قلعه را خریداری کرده و آن را به سبک باروک بازسازی کرد و تا سال 1932 تغییرات اساسی در آن ایجاد شد تا اینکه در آن سال به هیئت مرکزی دانمارک واگذار شد. ( برای آشنایی با سایر مکانهای ترسناک، مجله گردشگری الفبای سفر را دنبال کنید.)

قلعه‌ درگزهول-دانمارک،الفبای سفر

هیئت مرکزی قلعه را چند سال بعد به جی. اف. بوتگر فروخت. خانواده‌ی بوتگر طراحی داخلی آن را به میزان زیادی تغییر دادند.در اوایل قرن بیستم قلعه درگزهولم، دارای دو رستوران، اتاق‌های کنفرانس، یک هتل و محل سکونت حدود صد روح بود.حقایق تاریخی و داستان‌های مربوط به وجود ارواح در مورد این قلعه تاریخی شنیده شده است.و همه چیز با حضور شاه کریسیتین سوم که فرقه لوتر را وارد دانمارک نمود آغاز می‌شود و به این صورت بود که آخرین اسقف کاتولیک جزو نخستین افرادی بود که در این قلعه‌ زندانی شد.

در داستانهای روایت شده کمتر از روح رنج کشیده این اسقف گفته شده و افرادی زیادی که در این قلعه بودند بارها صدای ناله و همچنین صدای سرودهای مذهبی کاتولیک را در بخشهای مختلف قلعه شنیده اند.روح معروف این قلعه جیمز هپبورن است که یک فرد یاغی بوده که زندان‌بانان تنها به حدی که او زنده بماند به او غذا می دادند و او را به یک ستون بسته بودند که در نهایت در زیر این فشارها دیوانه شد و جان خود را از دست داد.

قلعه‌ درگزهولم-دانمارک،الفبای سفر

روح دیگر روح ارل باثول است که در حیاط قلعه در حال اسب سواری توسط بازدید کنندگان مشاهده شده است و حتی برخورد سم اسب‌های او نیز شنیده شده است.آقای براکنهاوس دیگر زندانی معروف این زندان است که به دلایل نام مشخص به سلحشور دیوانه شهرت دارد که گرفتار بیماری جنون شده بود.

اما در مورد روح بانوی مشهور این قلعه که به عنوان بانوی سفید پوش لقب گرفته است که خیلی ها او را سلینا باولز دختر یکی از نجیب زندگان می دانند.سلینا عاشق  شخصی از مردم عامی شده بود و از او صاحب فرزند شده بوده و پدرش بعد از اطلاع از این قضیه، او را در یکی از دیوارهای سیاهچال‌ زندانی می‌کند و نکته ترسناک اینکه بعد از جنگ جهانی در سال ۱۹۳۰، کارگران حین تعمیرات قلعه اسکلتی را که لباسی سفید بر تن داشت را در بین یک دیوار پیدا کردند و به این شکل داستان بانوی سفیدپوش رنگ و بوی واقعیت را به خود گرفت.

عده ی زیادی گفته‌اند که شب‌ها روح سلینا را به صورت سرگردان در نقاط مختلف قلعه دیده‌اند که گریان در جستجوی محبوبش بوده است. روح دیگر این قلعه بانوی خاکستر است، روح پیشخدمتی که در آن دوره زمانی در این قلعه کار می کرده است. روزی او دچار دندان درد شدیدی شده و ارباب قلعه برای تسکین درد به او مرهمی می‌دهد. پس از مدت کوتاهی بعد دخترک خدمتکار جان خود را از دست می دهد، اما روح او در راهروهای قلعه به دنبال قدرانی از ارباب خود به این سو و آن سو می رود. البته به غیر از ارواح مذکور صدها روح دیگر نیز در این قلعه تسخیر شده دیده شده اند. ( برای شروع گردشگری وحشت، بلیط هواپیما خود را رزرو کنید.)

قلعه‌ درگزهولم،دانمارک-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt