دیدار مونسان با پادشاه اسپانیا در نمایشگاه گردشگری اسپانیا

دیدار مونسان با پادشاه اسپانیا در نمایشگاه گردشگری اسپانیا

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 07 بهمن ، 1397

دیدار مونسان با پادشاه اسپانیا در نمایشگاه گردشگری اسپانیا

رئیس سازمان میراث فرهنگی،به منظور گسترش همکاری های بین ایران و اسپانیا در زمینه گردشگری، در نمایشگاه بین المللی گردشگری فیتور با وزیر گردشگری و پادشاه اسپانیا دیدار و گفتگو کرد. در ادامه خبر الفبای سفر را دنبال کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

رئیس سازمان میراث فرهنگی به منظور گسترش همکاری های بین ایران و اسپانیا در زمینه گردشگری، در نمایشگاه بین المللی گردشگری فیتور با وزیر گردشگری و پادشاه اسپانیا دیدار و گفتگو کرد. در ادامه خبر الفبای سفر را دنبال کنید.

بازدید پادشاه و ملکه اسپانیا از غرفه ایران

بر اساس گزارش خبرنگار مهر، از روز سوم بهمن ماه نمایشگاه گردشگری فیتور اسپانیا آغاز شده و تا ۷ بهمن (۲۷ ژانویه) در مادرید برپا می باشد، این نمایشگاه به‌عنوان یکی از نمایشگاه‌های مهم صنعت گردشگری جهان، با حضور ۱۰ هزار و ۴۸۵ شرکت از ۱۶۵ کشور جهان در مساحتی به وسعت ۶۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع که ۲.۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته برگزار شده است.

در این نمایشگاه، ایران نیز پاویون داشته و بخشی از ظرفیت‌ها، امکانات و جاذبه‌های توریستی و هنری کشور توسط 31 تورگردان در معرض نمایش قرار داده شده است. از جمله برنامه های غرفه ایران در نمایشگاه فیتور، ارائه پوستر، کتاب و نرم افزارهای چند رسانه ای دربردارنده اطلاعات گردشگری و جاذبه های تاریخی، طبیعی ایران و همچنین معرفی صنایع دستی خواهد بود.( برای اطلاع از سایر اخبار گردشگری، مجله گردشگری الفبای سفر را دنبال کنید.)

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری علی اصغر مونسان، به منظور همکاری های بین سازمان متولی گردشگری با متولیان گردشگری در اسپانیا، در سی‌ و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی گردشگری فیتور حضور پیدا کرد.
در حاشیه این نمایشگاه، او با وزیر صنعت تجارت و گردشگری اسپانیا دیدار کرد و در این ملاقات با بیان اینکه ۶ میلیون گردشگر خارجی، در ۹ ماه اول سال به ایران سفر کرده اند گفت: با توجه به توانمندی های کشور اسپانیا در حوزه صنعت گردشگری، این قضیه می تواند میان تهران و مادرید یکی از حوزه های مهم همکاری باشد.

در این دیدار، وزیر صنعت، تجارت و گردشگری اسپانیا به جایگاه این صنعت در اقتصاد اسپانیا اشاره کرد و اظهار کرد: بیش از ۸۲ میلیون گردشگر خارجی در سال گذشته میلادی وارد اسپانیا شدند که درآمد حاصل از آن ۱۲درصد تولید ناخالص داخلی بود.

ماروتو برای توسعه صنعت گردشگری به برنامه های دولت اسپانیا اشاره کرد و افزود: متنوع کردن بازارهای هدف گردشگری، یکی از برنامه‌های این کشور است که در این زمینه ایران مورد توجه قرار دارد از این رو برای تبادل گردشگری با ایران، اسپانیا آمادگی کامل دارد.

 در حاشیه افتتاحیه این نمایشگاه، پادشاه اسپانیا فیلیپ ششم با همراهی دبیرکل سازمان جهانی گردشگری زوراب پلولیکاشویلی از غرفه ایران بازدید کرد. ملکه اسپانیا و رئیس مجلس این کشور نیز در این بازدید حضور داشتند،علاوه بر آشنایی پادشاه اسپانیا و دبیرکل سازمان جهانی گردشگری با گوشه ای از ظرفیت‌های گردشگری کشورمان و همچنین آثار تاریخی و فرهنگ و سنت ایران با معاون رئیس جمهور مونسان و مدیران و فعالان حوزه گردشگری ایران گفتگو کردند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز یک تخته تابلو فرش منقش به تصویر پادشاه اسپانیا و ملکه به رسم یادبود به فیلیپ ششم تقدیم کرد.

در این نمایشگاه مونسان در گفت و گو با تلویزیون ملی این کشور به بازدید پادشاه اسپانیا از غرفه ایران اشاره کرد و گفت: در این بازدید به ایشان پیشنهاد کردم که همراه  با همسرشان در سفر شخصی و غیر رسمی به ایران از جاذبه های توریستی مختلف کشورمان بازدید کنند. از مردم اسپانیا نیز دعوت می‌کنم تا به ایران سفر کنند و از نزدیک شاهد مکانهای گردشگری و زیبایی های کشورمان و مردم خوب ایران باشند.

از دیگر برنامه های مونسان در سفر به اسپانیا، دیدار با دبیرکل سازمان جهانی گردشگری، ملاقات با وزیر صنعت، تجارت و گردشگری اسپانیا، نشست با رئیس شورای میراث ملی اسپانیا وملاقات با رئیس موزه باستان‌شناسی آلیکانته (ایالت والنسیا) می باشد. برای سفر با تور اروپا نوروز 98 و بازدید از کشور اسپانیا با الفبای سفر همراه باشید.)

بازدید ملکه-اسپانیا از غرفه ایران،الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt