رشد 6 درصدی گردشگران بین‌المللی در سال 2018

رشد 6 درصدی گردشگران بین‌المللی در سال 2018

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 30 اردیبهشت ، 1400

رشد 6 درصدی گردشگران بین‌المللی در سال 2018

بر اساس آمار سازمان جهانی گردشگری، در سال ۲۰۱۸ میلادی، ورود گردشگران بین المللی با رشد ۶ درصدی همراه بوده که این رقم به ۱/۴ میلیارد نفر رسید. در ادامه با الفبای سفر همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

بر اساس آمار سازمان جهانی گردشگری، در سال ۲۰۱۸ میلادی، ورود گردشگران بین المللی با رشد ۶ درصدی همراه بوده که این رقم به ۱/۴ میلیارد نفر رسید. در ادامه با الفبای سفر همراه باشید.

پیش بینی سازمان جهانی گردشگری از افزایش رشد گردشگران

طبق گزارش خبرگزاری مهر، در سال ۲۰۱۰، سازمان جهانی گردشگری پیش‌بینی کرده بود که در سال 2020 تعداد گردشگران بین‌المللی به ۱/۴ میلیارد نفر برسد، با این حال با توجه به دلایلی مانند رشد اقتصادی قوی تر، مسافرت هوایی با هزینه ارزان تر، تحولات بر پایه فناوری، مدل های کسب و کار جدید و تسهیلات ویزا در سراسر دنیا ، به مدت دو سال این پیش‌بینی زودتر محقق شد.بر اساس برآورد سازمان جهانی گردشگری، ورود گردشگران بین المللی (بازدید حداقل به مدت یک شب) در سال ۲۰۱۸ با افزایش شش درصدی مواجهه بوده و  این عدد به ۱/۴ میلیارد نفر رسیده است که از میانگین رشد ۳/۷ درصدی که در اقتصاد جهانی ثبت شده بسیار بالاتر است. در سال ۲۰۱۸، از لحاظ منطقه‌ای، خاورمیانه ۱۰٪+، آفریقا ۷٪+، آسیا، اقیانوسیه و اروپا ۶٪+ رشد داشته اند و ورود به قاره آمریکا نیز از میانگین جهانی (۳٪+) کمتر بود.(  اخبار گردشگری را در الفبای سفر بخوانید)

دبیرکل سازمان جهانی گردشگری زوراب پلولیکاشویلی در این باره گفت: « در سال های اخیر رشد گردشگری نشان دهنده آن است که امروزه این بخش، یکی از قوی ترین محرکهای رشد و توسعه اقتصادی محسوب می شود. مسئولیت ما این است که آن را به شکل پایدار مدیریت کرده و با به وجود آوردن فرصت های شغلی و کارآفرینی، این رشد را به منافع واقعی برای تمامی کشورها و به خصوص همه جوامع محلی تبدیل کنیم و هیچ کس را بی‌بهره نگذاریم. به همین علت است که سازمان جهانی گردشگری سال ۲۰۱۹ به آموزش، مهارت ها و اشتغال متمرکز شده است.»

بر اساس روند فعلی سازمان جهانی گردشگری، چشم انداز اقتصادی و شاخص اعتماد، برای سال جاری میلادی رشد ۳ تا ۴ درصدی را پیش بینی کرده است.به علت ثبات قیمت های سوخت و گسترش شبکه خطوط هوایی در بسیاری از کشورهای دنیا، مسافرت هوایی بسیار مقرون به صرفه تر شده و همین منجر به تنوع بخشی به بازارهای گردشگر پذیر شده است.همچنین  این روند، ناشی از افزایش سفرهای خروجی از بازارهای نوظهور، به خصوص هند و روسیه و همچنین بازارهای کوچکتر آسیایی و عربی می باشد.

به صورت کلی، انتظار داریم که در سال 2019، در نتیجه تغییرات جمعیتی و رشد آگاهی درمورد مسافرت مسئولانه، شاهد ترکیبی از گرایش‌های نوظهوری در بین مصرف کنندگان مانند "سفر برای تغییر کردن و نشان دادن" پیگیری گزینه های سالم مانند گردشگری پیاده روی، سلامتی و ورزشی و نیز "سفر چند نسلی" باشیم. ( برای رزرو آنلاین تور مسیرهای مختلف الفبای سفر را دنبال کنید.)

رشد 6 درصدی گردشگران بین‌المللی در سال20182،الفبا سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt