قلعه وحشتناک دال هاوزی در تسخیر ارواح

قلعه وحشتناک دال هاوزی در تسخیر ارواح

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 26 دی ، 1397

قلعه وحشتناک دال هاوزی در تسخیر ارواح

در میان بناهای که در قرون وسطی ساخته شده همراه با الفبای سفر از قلعه ای در اسکاتلند صحبت خواهیم کرد که محل زندگی ارواح است و در حال حاضر به هتل نیز تبدیل شده است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

در میان بناهای که در قرون وسطی ساخته شده همراه با الفبای سفر از قلعه ای در اسکاتلند صحبت خواهیم کرد که محل زندگی ارواح است و در حال حاضر به هتل نیز تبدیل شده است.

تاریخچه قلعه اسکاتلندی دال‌هاوزی

قلعه‌ی دال‌هاوزی Dalhousie Castl که زمانی محل زندگی نجیب زادگاه اسکاتلندی به خصوص ارل‌های دال‌هاوزی بوده در منطقه میدلوتیان Midlothian در ۱۳ کیلومتری شهر ادینبرگ ادینبرو قرار گرفته است که این نجیب زادگاه در آن زمان در قبیله رمزی Clan Ramsey حکمرانی می کردند.قلعه دال‌هاوزی به دستور سیمون از رمزی  Simundus de Ramesie رئیس این خاندان ساخته شد، قلعه ای متشکل از سنگهای سرخ که نمایی رو به رودخانه اسک River Esk داشت.

در مورد طرح و معماری این قلعه تاریخی با قدمتی از قرن 15 میلادی باید گفت که دارای یک برج استوانه ای است که قدیمی ترین قسمت این قلعه محسوب می شود و طرح و فرم این قلعه شبیه به حرف ال انگلیسی است ولی قسمتهای زیادی از آن تغییر پیدا کرده است به طوری که بخشهایی از آن در قرن 17 بنا شد. قبلیه رمزی با آغاز قرن بیستم از این مکان نقل مکان کردند ولی تا سال 1977 خانواده رمزی مالکیت قلعه را کنترل می کردند. بیش از 8 قرن قلعه دال‌هاوزی در تصرف یک خانواده بود اما در سال 1972 همه چیز تغییر کرد و این قلعه تبدیل به یک هتل شد و در سال 2003 شرکت هتل‌های ون اِسِن Von Essen این قلعه را خریداری کرد. ( با مجله گردشگری الفبای سفر همراه باشید.)

قلعه‌ی دال‌هاوزی،اسکاتلند-الفبای سفر

اسرار قلعه اسکاتلندی وحشتناک دال‌هاوزی

آتش سوزی بزرگی در این قلعه در سال 2004 رخ داد که باعث شد بخشهایی از سقف آن بریزد ولی با کمک نیروهای آتش نشانی به سرعت خاموش شد و گسترش پیدا نکرد. خسارتهای وارد شده نیز مرمت شد و هتل دوباره فعالیت خود را آغاز کرد.دلیل  ترس و وحشت در مورد قلعه دال‌هاوزی این است که در این قلعه در طول سالها و قرون مختلف افراد زیادی جان خود را از دست دادند و در حال حاضر تعدادی از ارواح هنوز در آن زندگی می کنند و این قلعه را تسخیر کرده اند.یکی از مشهورترین ارواح این قلعه، شبح سِر الکساندر رمزی است که به نظر می رسد توسط شخصی به نام ویلیام داگلاس شکنجه شده و به علت گرسنگی جان خود را از دست داده است. روح او در حال حاضر در زمین‌های اطراف و راهروهای قلعه سرگردان است. روح دیگری که در قلعه دال‌هاوزی اطراف سردابه و برج‌های قلعه مشاهده شده روح لیدی کاترین است که بانوی خاکستری شهرت دارد.

ارواح در قلعه‌ی دال‌هاوزی-اسکاتلند،الفبای سفر

به غیر از ارواحی که در این قلعه سکونت دارند اتفاقات عجیب و ماورایی در این قلعه رخ داده است و نکته شگفت انگیز این است که افرادی که به دنیای ترس و وحشت علاقه مند هستند در تورهای ارواح که در این قلعه برگزار می شود شرکت می کنند که طرفداران زیادی نیز دارد. ولی افرادی که به دنبال دنیای ارواح نیستند نیز در این قلعه صداهای ترسناکی شنیده اند و یا اجسامی که خود به خود حرکت کردند را مشاهده کرده اند و یا شنیدن صدای پای روحهای سرگردانی که در قلعه پرسه می زنند را تجربه کرده اند.
با این حال، این قلعه در حال حاضر یک هتل مجلل و لوکس است و دارای 2 رستوران است که غذاهای اسکاتلندی لذیذی را سرو می کند. یکی از این رستورانها در سرداب قلعه قرار دارد که در آن زره های آهنی و سلاح های مختلف دیده می شود که فضای راز آلودی را به آن بخشیده است.
 رستوران دیگر ولی نمای بسیار حیرت انگیزی رو به رودخانه اسک و زمینهای اطراف را دارد.مراسمهای عروسی نیز در این مکان برگزار می شود که شاید برای ارواح ساکن این قلعه نیز جالب باشد تا کمی حضور خود را به میهمانان نشان دهند! ( قیمت تور گردشگری مسیرهای مختلف را از الفبای سفر بخواهید.)

قلعه‌ی دال‌هاوزی،اسکاتلند-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt