در یک روز بارانی استانبول با چه کارهایی سر گرم شویم؟

در یک روز بارانی استانبول با چه کارهایی سر گرم شویم؟

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 27 دی ، 1401

در یک روز بارانی استانبول با چه کارهایی سر گرم شویم؟

استانبول مانند لندن و برلین شهری نیست که مرتبا در آن باران ببارد اما اگر زمانی که در استانبول بودید هوا بارانی بود، مکانهای مختلفی برای سرگرم شدن وجود دارد. از موزه ها گرفته تا کافه های دنج، گالری های هنری و کتاب فروشی ها. همراه با الفبای سفر از تفریحات یک روز بارانی در استانبول مطلع شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

استانبول مانند لندن و برلین شهری نیست که مرتبا در آن باران ببارد اما اگر زمانی که در استانبول بودید هوا بارانی بود، مکانهای مختلفی برای سرگرم شدن وجود دارد. از موزه ها گرفته تا کافه های دنج، گالری های هنری و کتاب فروشی ها همراه با الفبای سفر از تفریحات یک روز بارانی در استانبول مطلع شوید.

لحظاتی در کافه Cuma سپری کنید

یکی از کافه های دنج و خوب استانبول در محله چکور کوما Çukurcuma که به داشتن مغازه های آنتیک و سمساری شهرت دارد و نزدیکی موزه معصومیت Museum of Innocence قرار دارد. از طبقه دوم کافه Cuma بالا بروید و بر روی صندلی نزدیک پنجره بنشینید. یک کیک تازه و خوشمزه یا باقلوا و کلوچه همراه با قهوه یا چای سفارش دهید و در روز بارانی استانبول لحظات خوشی سپری کنید.

کافه-Cuma استانبول-الفبای سفر

از گالری هنری Mısır Apartmanı دیدن کنید

نمایشگاه‌های Mısır Apartmanı در خیابان استقلال قرار دارد که یکی از بهترین نمونه های معماری اروپایی است که در تمامی این شهر قرار گرفته است.آپارتمان آرت نوو Art Nouveau در سال 1905 ساخته شده است و در حال حاضر به عنوان گالری هنری شناخته شده است تا بتوانید ساعتها در آن از آثار هنری و زیبای هنرمندان ترکی و بین المللی در یک روز بارانی استانبول لذت ببرید. اگر به هنر و معماری علاقه مند هستید بازدید از این نمایشگاه را به شما توصیه می کنیم.

گالری هنری Mısır Apartmanı استانبول-الفبای سفر

در حمام کلیک علی پاشا Kılıç Ali Paşa ریلکس کنید

هیچ کس دوست ندارد که در زیر باران خیس شود ولی رفتن به یک حمام آب گرم به همراه ماساژ کار لذت بخشی است. این حمام قدیمی که در سال 1580 ساخته شده در منطقه کارکوی قرار دارد. 

حمام کلیک علی پاشا با معماری جذاب و گنبدی زیبا یکی از بهترین و لوکس ترین ( در عین حال با قیمت ارزان و مناسب) جایی است که می توانید از یک حمام آب گرم لذت ببرید و تا بند آمدن باران از یک ماساژ لذت بخش در یک حمام ترکی درتور استانبول تعطیلات خرداد بهره مند شوید. 

حمام کلیک علی پاشا استانبول-الفبای سفر

از کتاب فروشی Pandora یا Homer کتاب بخرید

یکی دیگر از مکانهایی که در یک روز بارانی استانبول می توانید ساعتها وقت بگذرانید کتاب فروشیها است که توانید کتاب مورد علاقه خود را در آنجا جستجو کنید. اگر طرفدار تاریخ و سیاست هستید، چند ساعتی را در کتاب فروشی Homer Kitabevi صرف می کنید که مجموعه ایی عالی از کتابهایی به زبان های انگلیسی و دیگر زبان ها را دارد. 

اگر هم به رمان و کتابهای داستانی علاقه مند هستید بهترین مکان برای شما کتاب فروشی پاندورا Pandora است همراه با بهترین رمانهای انگلیسی از نویسندگان مختلف که می توانید کتاب نویسنده مورد علاقه خود را تهیه کنید.

کتاب فروشی Homer استانبول-الفبای سفر

در سالت گالاتا Salt Galata نویسندگی کنید

اگر شما یک مترجم هستید و یا به نویسندگی علاقه مند هستید و تصمیم دارید در یک آب و هوای بارانی استانبول کار مفیدی انجام دهید بهترین پیشنهاد ما به شما رفتن به سالت گالاتا یکی از مکانهای گردشگری استانبول است .

کتابخانه تحقیقاتی سالت که در یک ساختمان پر جلال شکوه که زمانی اداره بانک عثمانی در آن قرار داشت، با بنایی قدیمی و مرمری با دکوراسیون و طراحی داخلی مدرن و امروزی یکی از بهترین مکانهای استانبول برای انجام این کار است.

به غیر از کتاب فروشی، کافی نت، رستوران و گالری هنری از دیگر جاهایی هستند که در این ساختمان قرار دارند که ارزش دیدن در تور استانبول ویژه نوروز را دارند.

سنت گالتا استانبول-الفبای سفر

در رستوران Hünkar ناهار میل کنید

در یک آب و هوای بارانی و سرد برای خوردن یک ناهار خوشمزه و لذیذ هیچ چیزی بهتر از خوردن غذای خانگی نیست. رستوران Hünkar یکی از بهترین و قدیمی ترین رستورانهای استانبول است که غذاهای کلاسیک ترکی را با مواد اولیه درجه و با کیفیت عالی طبخ می کند.

 از فهرست غذای سبک کافه-تریا یک غذای خوشمزه انتخاب کنید و از فضای ساده ولی دلپذیر این رستوران در تور استانبول ارزان لذت ببرید.

رستوران Hünkar استانبول-الفبای سفر

کیکهای کافه ماورا Mavra را امتحان کنید

از دیگر مکانهایی که در یک روز بارانی استانبول می توانید در آن لحظات خوشی داشته باشید کافه ماورا است. کافه ای که به نماد محل گالاتا تبدیل شده است. مثل یک فرد محلی در کافه ماروا بنشینید و کیک شکلاتی این کافه را که طعم عالی دارد سفارش دهید. سعی کنید تا صندلی نزدیک پنجره را انتخاب کنید تا از تماشای قطرات باران نیز لذت ببرید.

کافه ماورا استانبول-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt