گردشگری به یاد ماندنی در اطراف باکو

گردشگری به یاد ماندنی در اطراف باکو

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 12 آذر ، 1402

گردشگری به یاد ماندنی در اطراف باکو

جاذبه های تاریخی دیدنی با قدمت 4 هزار ساله و طبیعتی زیبا، گردشگری جذابی را برای شما فراهم می کند. الفبای سفر شما را راهنمایی می کند که در اطراف باکو از چه مکانهایی بازدید کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

باکو پایتخت آذربایجان که در امتداد دریای خزر قرار دارد یک شهر تاریخی و دارای مراکز خرید مدرن است. جاذبه های تاریخی دیدنی با قدمت 4 هزار ساله و طبیعتی زیبا، گردشگری جذابی را برای شما فراهم می کند. الفبای سفر شما را راهنمایی می کند که در اطراف باکو از چه مکانهایی بازدید کنید.

گل افشان باکو Mud Volcanoes

تعداد کمی از گردشگران هستند که در مورد گل افشان باکو شنیده اند و یا آن را از نزدیک دیده اند.گل افشان یک پدیده طبیعی است، آنها گودال های مخلوط از آب و خاک هستند که بر اثر فشار گاز موجود در پوسته زمین تشکیل می شوند که حباب هایی از داخل آنها بیرون زده که شکل ماهوری دارد که بر خلاف تصور سرد هستند و خاصیت درمانی برای پوست دارند.

گل فشان باکو در فاصله ۱۰ کیلومتری پارک ملی قبوستان قرار دارد. گل فشانهای باکو دارای ساختار و ارتفاع متفاوتی هستند و مرتفع ترین حالت آن 2 متر ارتفاع دارد. باکو بیش از یک سوم گل فشانهای جهان را در خود جای داده است . تماشای کوه افشانها می تواند چالش برانگیز باشد که در گردش تور باکو از آنها می توانید بازدید کنید.

گل افشان-باکو،الفبای سفر

پارک ملی قوبستان باکو Gobustan National Park  

پارک ملی قوبستان که در 64 کیلومتری جنوب غربی باکو قرار دارد با داشتن بیش از 6000 سنگ نگارهای باستانی و نقاشیهای حک شده روی سنگ در این مکان، آن را در فهرست یونسکو قرار داده که این سنگها، قدمتی 40 هزار ساله دارند.

یکی از نکاتی که باعث شده این منطقه دارای اهمیت زیادی باشد زمان سکونت بشر در این محل است که پیش بینی شده قدمت سکونت بشر در این محل به عصر یخ بندان بر میگردد.علاوه بر این، در این پارک موزه ای وجود دارد که اشیای باستانی، استخوانهای انسانها و ابزارهای مختلف در آن قرار دارند که مربوط به هزاران سال پیش هستند.

یک تخته سنگ عجیب نیز در پارک ملی قوبستان وجود دارد به نام Gaval Dash صخره ای که اگر بر روی آن ضربه بزنید صدایی مانند دایره زنگی از خود ارتعاش می دهد، همچنین از گل افشانهای این پارک نیز در تور باکو می توانید دیدن کنید.

پارک ملی قوبستان-باکو،الفبای سفر

ساحل بیلگاه باکو Bilgah beach

آذربایجان به دلیل استخراج نفت از دریا از 150 سال تا به امروز و آلودگی اجتناب ناپذیر آن تعداد کمی ساحل زیبا دارد. یکی از این سواحل زیبا ساحل بیلگاه است که در 30 کیلومتری مرکز باکو و شمال شرقی شبه‌جزیره آبشرون قرار دارد.ساحل زیبا و دیدنی با نواری یک کیلومتری که یک مکان عالی برای استراحت کردن در بعد از ظهر در تور باکو تعطیلات لحظه آخری است.

هتل و استراحتگاهای مختلفی نیز برای رفاه حال گردشگران در این ساحل قرار دارد.از امکاناتی مانند چتر های آفتابی، صندلی و محلهایی برای تعویض لباس نیز می توانید استفاده کنید. برای رسیدن به ساحل بیلگاه می توانید خودرو اجاره کنید.

ساحل بیلگاه-باکو،الفبای سفر

شهر شاماخی Shamakhi

علاقه مندان به تاریخ می توانند  یک روز گردش خود را به شاماخی پایتخت باستانی آذربایجان اختصاص دهند. شاماخلی 135 کیلومتر با باکو فاصله دارد. مرکز پادشاهی شیروان شاه با قدمتی 2500 ساله که بین قرنهای 9 تا 16 پایتخت آذربایجان بود.

جاذبه های اصلی این شهر شامل یک قلعه هزار ساله، خرابه های باستانی و قالی بافی سنتی است. برای رفتن به این شهر از باکو تنها 2 ساعت زمان نیاز دارید.

شهر شاماخی،آذربایجان-الفبای سفر

شهر شکی Sheki

شکی در شمال غربی باکو قرار دارد و دارای جاذبه های دیدنی بسیاری است. این شهر تاریخی، 6 هزار سال قدمت دارد. شهر شکی در مسیر جاده ابریشم قرار دارد که در آن دوران تبادلات پارچه و ابریشم در آن صورت می گرفت و تا سالها از شهرهای مشهور جاده ابریشم به شمار می رفت. از جمله مکانهای تاریخی که در شهر شکی قرار دارد می توان به کاروان سراهایی اشاره کرد که استراحتگاهایی برای مسافران جاده ابریشم بوده اند. 

به غیر از این مساجد، قلعه، کارخانه ابریشم و همچنین طبیعت زیبا و دیدنی از کوه های قفقاز از دیگر نقاط دیدنی این مکان می باشند.از کاخ خان های شکی که اقامتگاه تابستانی قلمرو خان محسوب میشد، موزه‌های حیدرعلی‌اف و پارکهای زیبا مختلف این شهر در تور آذربایجان میتوانید بازدید کنید.

شهر شکی،آذربایجان-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt