در خیابان فاتح استانبول چه تفریحاتی جذابی در انتظار شما است؟

در خیابان فاتح استانبول چه تفریحاتی جذابی در انتظار شما است؟

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 27 دی ، 1401

در خیابان فاتح استانبول چه تفریحاتی جذابی در انتظار شما است؟

منطقه تاریخی فاتح استانبول که به عنوان یک شبه جزیره نیز نامیده می شود، چند محله را نیز در دل خود جای داده است و با انواع جاذبه های دیدنی، مکانهای گردشگری زیادی برای دیدن و کارهای جالبی برای انجام دادن دارد. الفبای سفر شما را راهنمایی می کند تا در منطقه فاتح استانبول تفریحات جذاب انجام دهید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

منطقه تاریخی فاتح استانبول که به عنوان یک شبه جزیره نیز نامیده می شود، چند محله را نیز در دل خود جای داده است و با انواع جاذبه های دیدنی، مکانهای گردشگری زیادی برای دیدن و کارهای جالبی برای انجام دادن دارد. الفبای سفر شما را راهنمایی می کند تا در منطقه فاتح استانبول  تفریحات جذاب انجام دهید.

از مسجد فاتح استانبول دیدن کنید Fatih Mosque

مسجد فاتح استانبول در بین سالهای 1462 تا 1470 به دستور سلطان محمد فاتح پادشاه عثمانی بنا شد. این مسجد بر روی بقایای کلیسای حواریون که محل دفع امپراطوران بیزانس بوده بر روی بلندترین نقطه تپه بنا شده است. اگرچه مسجدی که امروز شاهد آن هستید به دلیل زلزله های مختلف ساختار و شکل اولیه خود را ندارد ولی معماری آن از سبک معماری دوره باروک الهام نگرفته است.

مسافران تور ارزان استانبول می توانند پس از تماشای این مسجد تاریخی از آرامگاه این پادشاه که محل محبوبی برای عبادت است و در قسمت پشتی مسجد قرار دارد نیز بازدید کنند.

مسجد فاتح،استانبول-الفبای سفر

در منطقه فاتح استانبول کتاب بخرید

در نزدیکی مسجد تاریخی بایزید، بازار فروش کتابهای دست دوم و قدیمی وجود دارد. این بازار که Sahaflar نام دارد، از دوران عثمانی تا به امروز آثار نویسندگان و روشنفکران را در معرض فروش قرار داده است.اگر از عاشقان کتاب هستید در این بازار جذاب می توانید انواع کتابهای دست دوم، نقشه های تاریخی، متون باستانی و کتابهای نادر را در تور لحظه آخری استانبول پیدا کنید.

بازار Sahaflar،استانبول-الفبای سفر

در بازار مصریها گشتی بزنید Egyptian Bazaar

بازار مصریها یا بازار ادویه در میدان امینونو Eminönü quarter منطقه فاتح قرار دارد که عطرو بوی انواع ادویه های شرقی از هر سوی آن به مشام می رسد. در این بازار انواع ادویه های رنگی،سبزیجات و میوه های خشک، آجیل، قهوه، مربا و انواع خوراکی هایی ترکی را بیابید.

حتما از فروشگاههایی که در غرب این بازار قرار دارند و مواد غذایی منطقه آناتولی به خصوص پنیرهای بی نظیر را به فروش می رسانند در تور استانبول پاییز دیدن کنید.

بازار مصریها،استانبول-االفبای سفر

محله فینر را کشف کنید Fener

محله فینر استانبول که در منطقه فاتح قرار دارد اغلب با محله بالات Balat اشتباه گرفته می شود. فینر که یکی از محله های یونانی نشین بوده به نام فاناریوس نیز شناخته می شود. موقعی که با جاده های باریک و شیب تند روبه رو می شوید وارد منطقه تاریخی فینر می شوید. از خانه هایی با فرمهای جالب و عجیب این محل عبور کنید و زندگی روزانه مردم محلی را از نزدیک مشاهده کنید.

 از یکی از مراکز مهم مسیحیت یعنی کلیسای سنت جورج از مکانهای گردشگری استانبول دیدن کنید. مکانها و جاذبه های فرهنگی و مهم محله فینر را در تور گردشگری استانبول کشف کنید.

محله فینر،استانبول-الفبای سفر

ساعاتی را در ساماتیا بگذرانید Samatya

ساماتایا، به معنی "مکان شنی و ماسه ای" است که در بیشتر نقشه ها پیدا نمی شود، زیرا که نام جدید آن مصطفی پاشا است. این مکان از نظر تاریخی و زیبایی مشابه منطقه فینر و لوکیشن مورد علاقه کارگردانان ترکیه است. مکانی که اقوام ترکی،یونانی،ارمنی و یهودی زندگی مصالمت آمیزی در کنار یکدیگر داشتند و ساماتایا نیز همچنان یک مکان چند فرهنگی محسوب می شود.

در این محله از کلیساهای مختلف، صومعه های باستانی و پرستشگاه های مختلف از نقاط دیدنی استانبول دیدن کنید، خانه های چوبی ارمنی را نیز قبل از رفتن به بازار ماهی فروشان کشف کنید.

محله ساماتیا،استانبول-الفبای سفر

در نمایی عالی، چشم انداز زیبا استانبول را ببینید

آیا شما نیز از آن دسته مسافرانی هستید که علاقه مندید تا زیباییهای استانبول را از یک نمای خوب مشاهده کنید؟ برای شما خبر خوشی داریم. پیشنهاد ما به شما پشت بام رستوران دریایی هتل هفت تپه Seven Hills Hotel است که یک مکان ایده آل با چشم انداز بی نظیر به منطقه دیدنی سلطان احمد دارد.همراه با خوردن یک غذای خوش طعم در این رستوران، غروب خورشید را مشاده کنید و لذت ببرید. برای شروع سفر همین الان بلیط هواپیما استانبول را رزرو کنید.


رستوران دریایی هتل هفت تپه،استانبول-الفبای سفر

در مرکز فرهنگی حاجی پاشا رقص مذهبی ببینید

مرکز فرهنگی حاجی پاشا Hodjapasha Cultural Center از یک حمام قدیمی تبدیل به مرکز فرهنگی شده که در آن نمایشی از رقصهای عرفانی اجرا می شود که تماشای آن را نباید از دست بدهید. رقص سماع درویشان یک مراسم عرفانی و مذهبی است که هر شب در این مکان برگزار می شود.علاوه بر آن می توانید به تماشای اجرای موسیقی محلی با کیفیت بسیار خوب بنشینید.

مرکز فرهنگی حاجی پاشا،استانبول-الفبای سفر

از موزه زباله بازدید کنید The Museum of Garbage

موزه زباله Museum of Garbage یکی از خلاقیتهای جالب در کشور ترکیه است. موزه زباله شامل چیزهایی است که در زباله های اطراف شهر پیدا شده است که شامل ته سیگار، قوطی و بطری، تکه های روزنامه و همچنین توضیحاتی در مورد چرخه حیات را در معرض نمایش قرار داده است.

در این موزه با توصیه های عملی می آموزید که چگونه زباله های خانگی خود را برای داشتن یک محیط پاکیزه مدیریت کنید و چگونه با زباله های دور ریختی می توان چیز جدید خلق کرد و خلاقیت به خرج داد.

موزه زباله،استانبول-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt