آشنایی مختصر با فستیوال روز تفلیس

آشنایی مختصر با فستیوال روز تفلیس

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 01 اسفند ، 1397

آشنایی مختصر با فستیوال روز تفلیس

فستیوالهای مختلفی در تعداد زیادی از کشورها همه ساله برگزار می شود. این بار الفبای سفر شما را با جشنوار روز تفلیس که در پاییز برگزار می شود آشنا می کند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

 جشنوراه های مختلفی در تعداد زیادی از کشورها همه ساله برگزار می شود. این بار الفبای سفر شما را با جشنوار روز تفلیس که در پاییز برگزار می شود آشنا می کند.

تاریخچه جشن روز تفلیس Tbilisoba

در میان فستیوال های مختلف در تفلیس پایتخت گرجستان، جشن روز تفلیس یا تولد تفلیس با جلال و شکوه هر چه بیشتر در یکشنبه ماه اکتبر هر سال برگزار می شود. این جشنواره هر سال در میدان گرگاسالی در تفلیس قدیم برگزار می شود.

این فستیوال ملی جذاب برای نخستین بار در ۲۸ اکتبر ۱۹۷۹ برگزار شد که بعد از آن به یک جشنوار ملی تبدیل شد و با استقبال زیادی از گردشگران تور تفلیس مواجه گشت.در مورد تاریخچه این جشنواره باید گفت که پایه ریزی آن در دوران حاکمیت شوروی و توسط شخص ادوارد شوارنادزه صورت گرفت که هدف از آن، بزرگداشت تاریخ ۱۵۰۰ ساله تفلیس با تکیه بر روحیه‌های ملی‌گرایانه بوده است.

جشنواره روز تفلیس-الفبای سفر

جشنوار روز تفلیس، سنتی و باشکوه

این فستیوال که در سال‌های اخیر، با همکاری شهرداری تفلیس برگزار کننده میشود، با رقص های محلی گرجی، انواع کنسرت های خیابانی، اجرای نمایش های هنری و سرو غذاهای گوناگون محلی و سنتی گرجی و آتش بازی همراه است که یک روز به یاد ماندنی را برای گردشگران تور گرجستان لحظه آخری می سازد.

در این روز صدای موسیقی محلی از محله تفلیس قدیم از هر سو شنیده می شود و مردم گرجی لباسهای محلی و سنتی کشور خود را پوشیده و به رقص و پایکوبی می پردازند که بسیار جذاب و دیدنی است و سنت و فرهنگ قدیمی مردم این کشور را نشان می دهد.

جشنواره روز تفلیس-الفبای سفر

حضور در این مراسم آن هم در فصل پاییز با تمام زیباییهای خود که در طبیعت کشور گرجستان نمایان است و با وجود تماشای آیین کهن مردم گرجستان و امتحان کردن غذاهای خوش عطر و طعم گرجی مانند انواع پنیر، دسرهای رنگارنگ، نان و شیرینی های جورواجور و حتی صنایع دستی شاهکار مردم گرجی، آشنایی با موسیقی سنتی این کشور و رقص زیبای محلی که جوانان با هنرنمایی خود انجام می دهند، لحظات به یاد ماندنی را در سفر تور ارزان قیمت تفلیس برای شما ثبت خواهند کرد.

این جشنوار جذاب ملی که جزو جاذبه های دیدنی گرجستان محسوب می شود، با تمام شور وهیجان و جذابیتهای خود تا پاسی از شب ادامه داشته و در آخر با نمایش فشفشه های پر نور و جذاب به پایان می رسد تا سنت این کشور را همواره حفظ کند.

جشنواره روز تفلیس-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt