کاهش 50 درصدی سفر به ایران برای گردشگران خارجی

کاهش 50 درصدی سفر به ایران برای گردشگران خارجی

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 01 آبان ، 1397

کاهش 50 درصدی سفر به ایران برای گردشگران خارجی

برای گردشگران خارجی، هزینه سفر به ایران تا ۵۰ درصد کاهش یافته است. برای همین سفر از سوی کشورهای همسایه به ایران تا ۵۱ درصد افزایش یافته است، برای اطلاع از این خبر، الفبای سفر را همراهی کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

برای گردشگران خارجی، هزینه سفر به ایران تا ۵۰ درصد کاهش یافته است. برای همین سفر از سوی کشورهای همسایه به ایران تا ۵۱ درصد افزایش یافته است، برای اطلاع از این خبر، الفبای سفر را همراهی کنید.

تبلیغات وسیع در جهت افزایش گردشگر

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پی ارزان شدن سفر به ایران خوش بین است که این آمار تعداد گردشگران غیر منطقه ای را تغییر داده و در نیمه دوم سال افت آن جبران شود.ابراهیم پورفرج ـ رییس جامعه تورگردانان ایران گفت: تا زمانی که در تلویزیون‌های جهانی ارزانی و امنیت ایران به تصویر کشیده نشود، نظر گردشگرانی را که از سفر به ایران می‌ترسند را به سختی می‌توان  تغییر داد.

وی در عین حال، بیانات علی‌ اصغر مونسان را در مورد افزایش سفر گردشگران کشورهای حاشیه و همسایه ایران را تایید نمود و به ایسنا اظهار کرد:‌ با اینکه که سفر گردشگران اروپایی و آمریکایی به ایران کاهش یافته، اما با کاهش هزینه سفر، تلاش ما این است که این افت بازار را جبران کنیم.

به گفته او در نیمه دوم امسال، سفر گردشگران اروپایی و آمریکایی به ایران کاهش ۴۲ درصدی داشته که متاثر از تحریم بوده است.وی با اشاره به اینکه نرخ سفر ایران تا حدود ۵۶ درصد تحت تاثیر نوسانات ارز توسط آژانس‌های داخلی کاهش پیدا کرده گفت:همه آژانس‌های خارجی که با بازار ایران کار می‌کنند از قیمت ارز در کشورمان مطلع هستند و این بازار را رصد می‌کنند، بنابراین اگر قیمت‌ها واقعی و متعادل نباشد اعتراض می کنند، همچنین قیمت تور ایران را پایین نگه داشته‌اند تا توریست جذب کنند.

او اشاره به سیاه‌نمایی‌هایی که علیه ایران شده و در بیرون از مرزها موجی از نگرانی را راه انداخته است کرده و گفت: اکنون به تبلیغات ‌بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم تا امن بودن کشورمان را نشان دهیم.رییس جامعه تورگردانان ایران گفت: متاسفانه زمانی که صحبت از تبلیغات گردشگری می‌شود، ما را به صدا و سیما ارجاع می‌دهند، درحالی ‌که جامعه هدف ما مخاطبان این رسانه نیستند. این تبلیغات برای اینکه تاثیر گذار باشد باید در شبکه‌های بزرگ و موثر انجام شود.

ابراهیم پورفرج افزود: با همین رویکرد، برنامه ریزی برای حضور در تعداد بیشتری از نمایشگاه بین‌ المللی شده است که البته در شرایط ارزی برای بخش خصوصی تامین هزینه‌های آن سنگین است. سال گذشته حضور در نمایشگاه مهم آلمان بیش از ۴ هزار یورو هزینه داشت که تمام آن را بخش خصوصی پرداخت کرد.

 با توجه به افزایش نرخ ارز، تامین تمامی این هزینه از توان بخش خصوصی خارج شده به همین دلیل از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درخواست می کنیم تا در این مسیر همراه‌تر باشد و حداقل هزینه اجاره زمین غرفه‌ها در نمایشگاه‌های بین‌المللی را متقبل شود.

وی گفت: شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی همراه با تبلیغات رسانه‌ای باید باشد، بنابراین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این شرایط حساس باید سریع‌تر عمل کرده و تا سال ۲۰۱۹ با رشد گردشگر از همه بازارها همراه شود.

برای اطلاع از تورهای ارزان خارجی و اخبار گردشگری، با ما در ارتباط باشید.

کاهش 50 درصدی سفر به ایران برای گرشگران خارجی-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt