معرفی انواع هتل ها بر اساس استانداردهای جهانی

معرفی انواع هتل ها بر اساس استانداردهای جهانی

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 24 آبان ، 1397

معرفی انواع هتل ها بر اساس استانداردهای جهانی

لغت هتل در زبان فرانسه به ساختمانی گفته می شود که بازدید کننده زیادی دارد که این واژه به مرور زمان به مکانی که مسافران برای اقامت کوتاه در آنجا ساکن می شوند تبدیل شده است. همراه با الفبای با انواع هتلها آشنا شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

لغت هتل در زبان فرانسه به ساختمانی گفته می شود که بازدید کننده زیادی دارد که این واژه به مرور زمان و با وارد شدن به زبانهای دیگر، به مکانی که مسافران برای اقامت کوتاه در آنجا ساکن می شوند تبدیل شده است. همراه با الفبای با انواع هتلها طبق استانداردهای جهانی آشنا شوید.

۱-ایرپورت هتل airport hotel 

ایرپورت هتل ها نزدیک فرودگاه قرار دارند و مسافرانی که پرواز آنها توقف دارد و یا پرواز آنها کنسل شده و یا تاخیر طولانی دارد و یا کارکنان و خلبان هواپیما در این هتل ها اقامت می کنند.تعدادی از این ایرپورت هتل ها برای جذب بیشتر مشتری، خدماتی مانند ترانسفر رایگان بین هتل و فرودگاه ارایه میدهند. نکته مورد توجه این است که به علت کوتاه بودن مدت اقامت، هزینه برخی از این ایرپورت هتل ها به صورت ساعتی محاسبه می شود.

ایرپورت هتل-الفبای سفر

۲- سوییت هتل Suite Hotels 

سوییت هتل ها در سالهای اخیر گسترش زیادی پیدا کرده اند و روز به روز به تعداد طرفداران آنها افزوده می شود.این هتل ها یک اتاق، یک سالن نشیمن و یک اتاق خواب (تعداد اتاق خوابها به اندازه سوییت بستگی دارد) دارند. بیشتر مشتریان این هتل ها افرادی هستند که مقصد سفر آنها کاری بوده و تمایل دارند در محل اقامت خود اتاق کار جداگانه ای داشته باشند.


سوئیت هتل-الفبای سفر

۳- ریزورت هتل Resort Hotel 

ریزورت هتل ها بیشتر در کوهستانها، جزیزه ها و سواحل خارج از شهر بنا شدند. از امکاناتی که ریزورت هتل ها به مشتریان خود اریه می دهند می توان به استخرهای بزرگ، زمین گلف، انواع زمین های بازی و … اشاره کرد. این ریزورت هتل ها مکان های ایده آل و دنج برای گذراندن تعطیلات هستند.

ریزورت هتل-الفبای سفر

۴- متل Motel  

متلها اکثرا در کنار جاده ها قرار دارند و مختص رانندگانی است که از رانندگی خود خسته شده اند و به دنبال محلی برای استراحت و رفع خستگی هستند. این متل ها حداقل امکانات را برای مسافران محیا کرده و همچنین پارکینگهای بزرگ دارند.

متل-الفبای سفر

۵- بوتیک هتل Boutique Hotel 

بوتیک هتل ها طراحی خاصی دارند و بیشتر یک تم مشخص را در طراحی دکوراسیون مانند مبلمان، نقاشی و یا تمام وسایلی که در طراحی داخلی استفاده می شود را انتخاب می کنند و از یک هتل عادی کوچکتر هستند. افرادی که علاقه مند هستد در محل متفاوتی در سفر خود اقامت کنند بوتیک هتل ها را انتخاب می کنند.( برای اطلاعات بیشتر مقاله معرفی بوتیک هتلها را می توانید مطالعه کنید )

بوتیک هتل-الفبای سفر

۶- هاستل Hostel  

هاستل ها یا به عبارت دیگر مسافرخانه ها، فقط برای خواب به مسافرین اتاق ارایه می دهند. سرویس های بهداشتی هاستل ها عمومی است و گاهی ممکن است حتی تخت شما در یک اتاق عمومی قرار داشته باشد.  مسافر خانه یا هاستل ها برای افرادی مناسب است که با بودجه محدود سفر می کنند.

هاستل-الفبای سفر

 
6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt