سوغات منحصر به فرد گرجستان چه چیزهایی هستند؟

سوغات منحصر به فرد گرجستان چه چیزهایی هستند؟

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 10 اردیبهشت ، 1398

سوغات منحصر به فرد گرجستان چه چیزهایی هستند؟

صدها مغازه صنایع دستی در تفلیس وجود دارد که در آن شما می توانید سوغاتی های منحصر به فرد خود بخرید. الفبای سفر برخی از این سوغاتی های خاص که فقط در گرجستان وجود دارد را به شما معرفی می کند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

ممکن است در سفر به گرجستان شنیده باشید که صنایع دستی گرجستان دارای قیمت مناسبی هستند. صدها مغازه صنایع دستی در تفلیس وجود دارد که در آن شما می توانید سوغاتی های منحصر به فرد برای عزیزان خود و یا برای خودتان بخرید. 
اگر شما نمی توانید در مغازه ها هنگام خرید با فروشنده چانه بزنید، سعی کنید آنها را از دست فروشها تهیه کنید. الفبای سفر برخی از سوغاتی های منحصر به فرد که فقط در گرجستان وجود دارد را به شما معرفی می کند.

جواهرات مینا کاری شده

مینا کاری ترکیبی از شیشه و فلزات ذوب شده با نقره، مس و طلا است. در گرجستان، این تکنیک در دوره ای از قرن هشتم تا پایان قرن 15 بسیار رونق گرفته بود.اما متاسفانه این هنر در قرن 15 به فراموشی سپرده شد و در قرن 20، مجددا افرادی شروع به ساخت طلا و جواهر با ترکیب میناکاری با تلفیق تکنیک های مدرن و سنتی کردند تا مجددا این جواهر ارزشمند به هدیه ای معتبر و خاص تبدیل شود.

گالری هنری زیور‍‌آلات میناکاری، آثاری از جواهرسازان عالی و هنرمندان میناکار گرجستان را در معرض نمایش و فروش گذاشته است که  در سفر تور ارزان گرجستان می توانید آنها را تهیه کنید.


جواهرات مینا کاری شده گرجستان-الفبای سفر

جورابهای خینکالی

گرچه این جورابها دست بافت نیستند، اما جوراب های خینکالی (جوراب های که تصویری از غذای سنتی مشهور گرجستان بر روی آن چاپ شده) هدیه ای منحصر به فردی هستند که می توانید به عنوان سوغات تهیه کنید.جوراب‌های آلترساکس نیز نوعی دیگر از جوراب‌های هستند که با طرح‌های دیگر تولید می‌ شوند، مانند خاچاپوری ( غذای سنتی گرجستان)، نیکو پیروسمانی (نقاش گرجی) و چوخا (لباس سنتی گرجستان).در صورتی که سه جوراب یا بیشتر از این مدل جورابها خریداری کنید از تخفیف و یا جعبه هدیه نیز بهره مند خواهید شد.

جورابهای خینکالی گرجستان-الفبای سفر


رومیزهای آبی رنگ سنتی

رومیزی سنتی گرجستان با اشکالی مانند پرندگان، گوزن ها و...  تزئین شده است که تا قرن ها بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ محلی مردم گرجی بوده است.  گرجی‌ها شیوه جالب رنگ‌ رزی خُم سرد که ریشه در مشرق زمین را دارد را اصلاح کرده و ویژگی‌های دیگری را به آن افزودند.

 آنها برای آبی کردن این رومیزها از رنگ نیلی استفاده نموده و سپس آن را با الگوهای محلی تزئین کردند.  برای مدتی این رومیزهای زینتی زیبا به دست فراموش سپرده شده بود، اما مدتی بعد دوباره در بازار‌ها رونق پیدا کردند که شما می‌توانید آنها را از گالری ۲۷ یا فروشگاه‌های صنعتی Nido.ge تهیه کنید.

رومیزی های سنتی گرجستان-الفبای سفر

جواهرات قدیمی 

فروشگاه سوغات در موزه ملی گرجستان قرار دارد که نسخه های مشابه از جواهرات دوره باستانی گرجستان را که مربوط به قرن سوم قبل از میلاد تا قرن چهارم میلادی بوده را به فروش می رساند. در این محل می توانید طلا و جواهرات باستانی شکل که بسیار ارزشمند و زیبا هستند مانند حلقه، دستبند، سنجاق و گردنبند را خریداری کنید.

جواهرات قدیمی گرجستان-الفبای سفر

رومیزهای مدرن و زیبا

طرفدارن معماری می توانند در مغازه Hooda، رومیزیهای مدرن که شکل بناهای مختلف تفلیس بر روی آن دوخته شده را خریداری کنند. این رومیزها در شکل ها و اندازهای بزرگ و کوچک با رنگ آمیزها و طراحیهای مختلف وجود دارند.

رومیزهای مدرن گرجستان-الفبای سفر


لباسهای سنتی با طراحی مدرن

Samoseli Pirveli یک فروشگاه لباس است که لباس های سنتی گرجی را با سبک معاصر طراحی می کند. در اینجا میتوانید لباس، کفش و لوازم جانبی را برای مردان، زنان و کودکان خریداری کنید. برای کسانی که علاقه مند به سبکهای سنتی و ساده هستند نیز می توانید تی شرت های با تصاویری سیاه و سفید از مردم گرجی با لباس سنتی را تهیه کنید.

لباسهای سنتی با طرح مدرن-الفبای سفر

ظروف سرامیکی

اگر شما برای تهیه سوغات افرادی را می شناسید که به لوازم دکوری آشپزخانه علاقه مند هستند، مغازه White Studio طیف گسترده ای از کارهای سرامیکی سنتی را ارائه می دهد. محصولاتی که در این مغازه تولید می شود از سفال و خاک رس ساخته می شوند که هر کدام از آنها در نوع خود بی نظیر است. 

ظروف سرامیکی گرجستان-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt