گردش یک روزه با تور آگرا

گردش یک روزه با تور آگرا

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 24 آبان ، 1397

گردش یک روزه با تور آگرا

آگرا یکی از شهرهای تاریخی و فرهنگی هند است. این شهر با پارک های زیبا، بناهای بی نظیر معماری مغولها و خیابانهای رنگارنگ برای سفر کردن مقصد عالی است. با الفبای سفر همراه باشید تا شما را برای گردشگری یک روزه آگرا آشنا کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

آگرا یکی از شهرهای تاریخی و فرهنگی هند است. این شهر با پارک های زیبا، بناهای بی نظیر معماری مغولها و خیابانهای رنگارنگ برای سفر کردن مقصد عالی است. با الفبای سفر همراه باشید تا شما را برای گردشگری یک روزه آگرا آشنا کنیم.

صبح

در صبح خیلی زود یعنی ساعت 6 صبح به بازدید از تاج محل بروید و به طور مستقیم به این بنای شگفت انگیز یادگار قرن 17 که تاریخی را در خود نهفته است نگاه کرده و محو زیبایهایش شوید. این بنای تاریخی از ساعت 6 صبح تا 7 بعدازظهر باز است ولی در ساعت اولیه صبح خلوت بوده و به راحتی می توانید به جزئیات آن توجه کنید.

در تابستان سفر خود را با تور هند و شهر آگرا برنامه ریزی کنید که بهترین زمان برای دیدن تاج محل است. شما باید بلیط را به صورت آنلاین از وب سایت خریداری کنید تا در صف های طولانی برای خرید بلیط معطل نشوید.
تور بازدید از تاج محل بهترین راه خواهد بو،د فقط اطمینان حاصل کنید که با یک راهنمای خوب و همراه باشید تا شما را به درستی راهنمایی کند، تاج محل در جمعه ها بسته است پس در موقع برنامه ریزی برای بازدید از آن به این نکته توجه کنید.

 ما می دانیم که تاج محل واقعا فریبنده است، در نتیجه به شما توصیه می کنیم  به پیاده روی در باغ تاج محل که یکی از بهترین باغ ها در آگرا است بپردازید.یک مسیر نه کیلومتری که با انواع گیاهان و جانوران و گلهای مختلف رو به رو می شوید، علاوه بر تمام زیبایها و شگفتیهای این اثر، رودخانه جمنا یا یامونا Yamuna که با فاصله 500 متری از کوه در مجاورت تاج محل قرار دارد همه جوره تحسین شما را بر می انگیزد. شما می توانید از تماشای این بنا و مناظر اطرافش روح خود را تازه کنید.

تاج محل هند-الفبای سفر

ظهر

برای صرف ناهار یکی از رستورانهای مناسب رستوران روباز سانیا Saniya  که در شمال در وردی تاج محل قرار دارد که علاوه بر داشتن منویی با غذاهای لذیذ و خوش طعم دارای چشم اندازی برای تماشای تاج محل است که می توانید در موقع صرف غذا از تماشای آن از نمایی کمی دورتر نیز لذت ببرید.

پس از صرف ناهار و کمی استراحت به بازدید بنای سرخ رنگ اگرا بروید. قلعه اگرا که تنها دو کیلومتر و نیم با تاج محل فاصله دارشته و در اطراف رود یامونا قرار دارد، یکی از بهترین قلعه های ساخته شده مغول ها و از جاذبه های گردشگری هند است.
 بناهای زیادی مانند کاخ های پر جلال و شکوه، باغ ها و مساجد زیادی توسط مغول ها ساخته شده که یکی دیگر از این آثار که در نزدیکی قلعه آگرا قرار دارد مسجد جامع آگرا است که تاریخ ساخت آن به قرن 17 می رسد که این مسجد به فرمان شاه جهان امپراتور به افتخار دخترش جهان آرا بیگ با سنگ مرمر و ماسه سنگ قرمز ساخته شده است. در محوطه مسجد جامع نیز آرامگاه شیخ سلیم شتی از صوفیان بزرگ قرار دارد که می توانید آن را نیز مشاهده کنید.

رستوران روباز سانیا آگرا-الفبای سفر

عصر

در عصر می توانید در ناحیه سیکاندرا Sikandra در 13 کیلومتری قلعه آگرا از بازدید کنید.این یکی دیگر از معماریهای حیرت انگیز مغولها در شهر آگرا است، بنایی با ماسه سنگهای قرمز، رنگ مورد علاقه سلاطین مغول، با اشکال هندسی که بر روی سنگ مرمر سفید ترسیم شده با باغ های بهشتی و محیط دل پذیر اطراف جای بی نظیری برای تماشا کردن است. بنایی با دروازه‌ای بزرگ و چهار مناره که ابهت خاصی به این اثر تاریخی داده است.

قلعه آگرا-الفبای سفر

شب

با نزدیک شدن شب، به مرکز فرهنگی کالاکریتی Kalakriti بروید. در اینجا شما می توانید برخی از نمایشگاه های فرهنگی بزرگ در مورد تاج محل و نمایش بالیوود سبک سینمایی مشهور هند را ببینید.
برای کسانی که مایل به شناختن تاریخ جذاب تاج محل هستند، تماشای این تئاتر در اینجا می تواند یک تجربه جالب باشد. نمایشگاه های هنری نیز در اینجا برگزار می شود، بنابراین شما می توانید شاهد برخی از انواع هنرهای محلی هندی نیز باشید.
برای خوردن شام رویایی به هتل لوکس اوبروی آمار ویلاس Oberoi Amarvilas که در 600 متری تاج محل قرار دارد بروید. رستوران اصفهان این هتل، یکی از بهترین رستورانهای آگرا برای لذت بردن از غذاهای سنتی هندی است.این رستوران در یک حیاط زیبا با چشم انداز رو به تاج محل و یک دیوار شیشه ای است که آشپزخانه را نشان می دهد. همراه با برخی از غذاهای خوشمزه که سرو می شود می توانید از موسیقی کلاسیک  زنده هندی لذت ببرید.

هتل لوکس اوبروی آمار ویلاس-آگرا-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt