گردش 2 روزه با تور آنتالیا

گردش 2 روزه با تور آنتالیا

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 01 بهمن ، 1401

گردش 2 روزه با تور آنتالیا

آنتالیا شهری با تاریخی پر بار، دریایی پر عمق و آبی، جاهای زیادی برای دیدن و کارهایی زیادی برای انجام دادن دارد. اما در سفر 2 روزه در این شهر پربازدید، چه کارهایی انجام دهیم؟ با الفبای سفر همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

آنتالیا شهری با تاریخی پر بار، دریایی پر عمق و آبی، جاهای زیادی برای دیدن و کارهایی زیادی برای انجام دادن دارد. اما در سفر 2 روزه در این شهر پربازدید در فصل تابستان پس از تهیه بلیط هواپیما آنتالیا، چه کارهایی انجام دهیم؟ با الفبای سفر همراه باشید.

روز اول

صبح

یکی از مهمترین و تاریخی ترین آثار آنتالیا برای بازدید، دروازه هادریان است که یادگار امپراطوری رم در دوران گذشته است. پس از دیدن آن می توانید سری به شهر قدیم آنتالیا، کالیچی بزنید. در این شهر قدم بزنید و خیابانهای سنگی قدیمی،خانه های چوبی،مسجد با مناره آسیب دیده (که قبلا یک معبد رومی در قرن دوم میلادی بوده است) و بناهایی با معماری سبک دوره های مختلف تاریخی از جمله روم ، بیزانس ، سلجوقی ، عثمانی و ... را مشاهده کنید، همچنین در مراکز خرید اطراف میتوانید گشتی بزنید و سوغات تهیه کنید.

شهر قدیم آنتالیا، کالیچی-الفبای سفر

بعد از ظهر

اگر از طرفداران غذای لذیذ ترکی بورک (از ترکیب خمیر بسیار نازک که داخل آن از انواع مواد غذایی پر می شود) هستید، حتما آن را در این شهر تست کنید. از سال 1930 این غذا کشف شد که به شکل ماهرانه ای این خمیرهای نازک با موادی مانند پنیر، جعفری، گوشت چرخکرده پر و تهیه می شود. افراد محلی نیز آن را با شکر به طور شیرین میل می کنند.
بعد از صرف ناهار، با دیدن یکی دیگر از جاذبه های گردشگری آنتالیا، موزه آنتالیا، کمی بیشتر به تاریخ غنی این شهر پی ببرید. یکی از بزرگترین موزه های ترکیه با سیزده سالن که شامل مجسمه های خیره کننده ای از دوران روم باستان، آثاری از دوره بیزانس و کتیبه های دوره عثمانی و.. است.

موزه آنتالیا،-الفبای سفر

غروب

بازدید از آنتالیا بدون خوردن غذاهای دریایی خوشمزه که به سبک ترکی طبخ میشود کامل نخواهد بود.یکی از بهترین رستوانهای دریایی، رستوارن بالیک اوی  Balik Evi، است که از مواد غذایی تازه بهترین غذای دریایی را تهیه می کند. رستورانی که همراه با صرف یک غذای دریایی خوش طعم از تماشای دریایی مدیترانه در تور آنتالیا بهار 98 لذت خواهید برد.

رستوارن بالیک اوی آنتالیا-الفبای سفر

روز دوم

صبح

پس از گذراندن یک روز در آنتالیا برای اینکه با این شهر بیشتر آشنا شوید، بهترین کار رفتن به یکی از سواحل آنتالیا است. ساحل چیرالی Çıralı، یکی از زیباترین و دیدنی ترین سواحل این شهر که با یک ساعت و نیم رانندگی از مرکز شهر به آن می رسید. برای رفتن می توانید ماشین اجاره کنید یا سوار اتوبوسهای کوچک دولموس dolmuş شوید.

ساحل چیرالی آنتالیا-الفبای سفر

بعد از ظهر

بعد از گذراندن صبح در ساحل و شنا در آبهای کریستالی ،از شهر باستانی المپوس در نزدیکی ساحل چیرالی ویرانه های آن که متعلق به حکومت لیسیان Lycian در دوران هلنیستی است بروید و از آثار تاریخی المپوس مانند بقایای معبد رومی و حمام، قسمتی از پل تئاتر رومی و رودخانه خروشان و بوته های گل خرزهره و برگ مو که در این محل وجود دارد دیدن کنید. برای ناهار بی نظیر در تور آنتالیا، رستوران Karakuş با منوی غنی از جمله پاستا،مرغ گریل و ماهی طبخ شده به سبک خانگی یک انتخاب عالی است.

شهر باستانی المپوس آنتالیا-الفبای سفر

غروب

در شب دهکده چیرالی، زیباییهای خود را به شکل دیگری نمایان می کند. از جمله دریچه های گاز دائمی Chimaera که به شعله‌های ابدی شناخته می شود که در صخره‌های بالای کوه زبانه می‌کشند و هیچ گاه خاموش نمی شوند. به ویژه در شب این پدیده جلوه ی دیگری دارد که در اساطیر یونانی به موجودی تشبیه شده که آتش تنفس می کند و بدنی به شکل شیر، بز و مار دارد.
بعد از تمامی این گشت و گذرها نوبت به صرف یک شام خوشمزه است.  پیشنهاد ما رستوران Yörük با  انواع غذاهای کلاسیک ترکیه است. ما در مورد میز رویایی صحبت می کنیم با انواع کباب های ترکی،ماهیهای تازه و دیگر غذاهای محلی که در این رستوران می توانید سفارش دهید.

دریچه های گاز دائمی Chimaera آنتالیا-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt