روستای هنری رنگارنگ در رومانی

روستای هنری رنگارنگ در رومانی

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 06 شهریور ، 1397

روستای هنری رنگارنگ در رومانی

همراه با الفبای سفر با روستایی در شمال کشور رومانی آشنا می شوید که بر نمای خارجی خانه های آن اشکال زیبایی طراحی شده است. با ما همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

همراه با الفبای سفر با روستایی در شمال کشور رومانی آشنا می شوید که بر نمای خارجی خانه های آن اشکال زیبایی طراحی شده است.  با ما همراه باشید.

روستای هنری سیسکانستی رومانی-الفبای سفر

روستای هنری سیسکانستی Ciocanesti‏

 سیکاناستی Ciocanesti نام روستایی کم جمعیت و آرام در شمال کشور رومانی است که خانه های آن دارای شکل و ظاهر متفاوتی با سایر روستاهای جهان است. مردم این روستا تلاش می کنند تا بناهای خانه هایشان خاص و منحصر به فرد باشد و برای اجرای این کار در سراسر این روستا، آثار هنری و نقاشیهای ظریف و بسیار دیدنی به کار بردند.

بر روی دیوار و نمای همه خانه های روستای سیسکانستی، اشکال هندسی و طرح های رنگارنگ و زیبا به کار رفته است که نقاشی کشیده شده بر روی هر خانه، با دیگری فرق می کند.آثار هنری دست ساز دیگر مانند تخم مرغ های رنگ شده و لباس های سنتی رومانیایی ‏در گوشه و کنار این روستا قابل مشاهده است. تزیین تخم مرغها در این روستا که از دوران کودکی در مهدها آموزش داده می شود، یک سنت کهن 100 ساله است، ولی رنگ آمیزی و نقاشی خانه ها پس از دهه 1950 آغاز شد و در سال 2004 به دست اهالی روستا و گردشگران به ثبت رسید.

نقش و نگار خانه ها که در ظاهر نو و مدرن به نظر می رسد، اما دارای ریشه و اصالت بومی و کهن است و حتی خانه‌های جدید نیز به شکل و سبک سنتی ساخته می‌شوند. تماشای خانه های روستای سیکاناستی و غرق شدن در نقاشیهای زیبا حس خوبی را در بیننده ایجاد می کند و این روستا را به یک مکان گردشگری تبدیل کرده است.

روستای هنری سیسکانستی رومانی-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt