نکات لازم نگهداری از وسایل و مدارک در پرواز

نکات لازم نگهداری از وسایل و مدارک در پرواز

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 06 مرداد ، 1399

نکات لازم نگهداری از وسایل و مدارک در پرواز

در طول سفرهای خارجی برای امنیت بیشتر نیاز است که نکاتی را رعایت کنید تا با خیال آسوده تر سفر کنید. اما این نکات چه هستند؟ با الفبای سفر همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

در طول سفرهای خارجی برای امنیت بیشتر نیاز است که نکاتی را رعایت کنید تا با خیال آسوده تر سفر کنید. اما این نکات چه هستند؟ با الفبای سفر همراه باشید.

نکته ایمنی مهم قبل از پرواز

شاید برای شما هم پیش آمده که در فرودگاه بوده و در گیت خروج قرار دارید و پس از دریافت کارت پرواز خود تصمیم دارید تا آن را برای دوستان و آشنایان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. بنابراین از کارت پروازتان عکس گرفته و آن را در شبکه های اجتماعی خود منتشر می کنید.
شاید فکر می کنید که این کار شما هیچ خطری در پی ندارد اما در پاسخ باید گفت خیر، این کار ممکن است شما را به دردسر بیاندازد. اما چرا؟؟

اطلاعاتی که بر روی کارت پرواز نوشته شده فرای اطلاعات جزیی است که تصور می کنید. روشهای وجود دارد که بر طبق آنها می توان بارکد های روی کارت پرواز را خوانده و اطلاعات پرواز را در اختیار اشخاص دیگر قرار دارد. مانند شماره تلفن، شماره باشگاه مشتریان ایرلاین ها برای مسافر، این اطلاعات نه تنها برای پرواز فعلی شما بلکه همه پروازهای آینده مسافر که با همان شماره رزور شده را در بر می گیرد.

با در اختیار داشتن اطلاعات کارت پروازمی توان پروازتان را تغییر داده و یا حتی آن را لغو کرده و  یا مجددا شماره PIN حساب شما را تنظیم کرد. پس به خاطر داشته باشید هیچگاه از کارت پرواز خود عکس نگرفته و آن را در فضای مجازی به اشتراک نگذارید.

نکته ایمنی مهم قبل از پرواز-الفبای سفر

قبل از پرواز مطالب مرتبط را بخوانید

میزان بار مجاز پروازهای خارجی چقدر است؟

از بلیط سیستمی و چارتری چه میدانید

قبل از سفر با هواپیما بهتر است برخی نکات را بدانید

توصیه های ایمنی در حین سفر

• اسم و شماره تلفن و آدرستان را بنویسید و آن را داخل ساک دستی قرار دهید. مدارکتان را داخل کیف دستی که همراهتان به هواپیما می برید بگذارید. پاسپورت و مدارک مهمتان را داخل چمدانی که به بار هواپیما تحویل می دهید، قرار ندهید.

• از بارهایی که به بارگیری هواپیما تحویل می دهید مراقبت کنید و توجه داشته باشید برچسب بارها و ته برگ برچسب ها نیز به بلیط الصاق شده باشد و سعی کنید  به محلهای شلوغ فرودگاه نروید.

• حتما یک قفل کوچک برای چمدانهایتان تهیه کنید که این کار یک امر مهم و لازم برای جلوگیری از سرقت و یا باز شدن اشتباه چمدانها است.

• زمانی که به مقصد می رسید، مدارکتان یعنی گذرنامه و ویزا را برای نشان دادن در دسترس قرار دهید و پس از کنترل گذرنامه، حتما به مهر ورود و خروج و تاریخ های مربوطی که در گذرنامه ثبت می شود دقت کنید. در صورت که اشکالی در آنها می بینید خیلی فوری مورد را اطلاع دهید.

• تحت هیچ شرایطی، مدارک هویتی و مسافرتی خود مثل گذرنامه، شناسنامه و… را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهید، زیرا در این صورت اگر به هر شکل مشکلی به وجود بیاید و یا مدارکتان مورد سو ء استفاده قرار بگیرد، مسئولیت آن بر عهده شما خواهد بود.

•  اگر برای انجام سفر گذرنامه خود را در اختیار شرکت مسافربری قرار داده اید، دقت کنید که در ازای آن رسید با درج زمان تحویل گذرنامه را از شرکت مسافربری دریافت کنید.

توصیه های ایمنی در حین سفر-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt