جشنوارهای تابستانی مهیج بلغارستان

جشنوارهای تابستانی مهیج بلغارستان

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 09 خرداد ، 1398

جشنوارهای تابستانی مهیج بلغارستان

به دنبال زمان مناسب برای سفر به بلغارستان هستید؟ تابستان بهترین زمان برای سفر و حضور در فستیوالهای مهیج بلغارستان است، بنابر این همراه با الفبای سفر با جشنوارهای جذاب بلغارستان آشنا شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

به دنبال زمان مناسب برای سفر به بلغارستان هستید؟ تابستان بهترین زمان برای سفر و حضور در فستیوالهای مهیج بلغارستان است. اکنون تور بلغارستان خود را رزور کنید و همراه با الفبای سفر با جشنوارهای جذاب بلغارستان آشنا شوید.

فستیوال گیلاس،کیوستندیل

جشنواره گیلاس CHERRY FESTIVALL در دو روز متوالی درروزهای 24 و 25 ماه ژوئن در شهر کیوستندیل که به باغ میوه بلغارستان شهرت دارد برگزار می شود. این جشنواره شامل نمایش انواع مختلف گیلاس است. در سال 1896 جشنواره باغ میوه در شهر کیوستندیل برگزار شد و این اولین نمایشگاه ملی میوه های رنگارنگ در کشور بلغارستان بود و شهر کیوستندیل با افتخار عنوان "مادر باغ های میوه های بلغاری" را در این جشنواره دریافت کرد.

عنصر زیبایی شناسی شکوفه های گیلاس در میان اشعه های طلایی نور خورشید پر از ژرفای و معنای عرفانی و پر رمز و راز است و گیلاس را به عنوان سمبل دیپلماسی و اشرافیت در هر جامعه ای قرار داده است. گیلاس یکی از سمبلهای معروف شهر کیوستندیل بلغارستان است، این فستیوال جزو جاذبه های گردشگری بلغارستان محسوب می شود.

فستیوال گیلاس،کیوستندیل-الفبای سفر

فستیوال لباسهای ملی، ژراونا 

فستیوال لباسهای ملی ZHERAVNA FESTIVAL OF THE NATIONAL COSTUME در روستایی به نام  ژراونا که در شرق بلغارستان قرار دارد در تاریخ 18 الی 20 اگوست برگزار می شود. این جشنواره ملی رویداد بزرگ و مهمی است که در آن همه افراد لباس های محلی بر تن دارند. هر کسی که در این فستیوال شرکت می کند باید لباس قومیت محلی بپوشد. مردها می توانند لباس یونیفرم های نظامی قدیمی بپوشند و از قرن بیستم اجازه دارند تا سلاح و اسلحه نیز همراه داشته باشند، شرکت کنندها اجازه دارند تا لباس محلی-سنتی مردم کشورها و قومیت های دیگر را بر تن داشته باشند.

یکی از شرط های شرکت در جشنواره، ممنوعیت ورود وسایل امروزی و مدرن است تا این جشنوار یادآور و شبیه سازی تاریخ 150 سال گذشته کشور بلغارستان باشد. این ایده مردم کشور بلغارستان است که تا جایی که امکان دارد فضای تاریخ اجداد و گذشتگانشان را زنده نگه دارند.


فستیوال لباسهای ملی، ژراونا بلغارستان-الفبای سفر

فستیوال نی انبان، گلا

نی تنبان نوعی آلت موسیقی است و یکی از مهمترین عناصر فرهنگ محلی موسیقی این کشور محسوب می شود.هدف از جشنواره موسیقی نی انبان،INTERNATIONAL BAGPIPE CONTEST حفظ فرهنگ سنتی و کهن کشور بلغارستان است. این رویداد محبوبیت زیادی پیدا کرده و به یک انجمن بین المللتور بلغارستان تابستان 98 بدیل شده است.
این جشنواره در تاریخ 5 و 6 آگوست برگزار خواهد شد. گلا یک روستای کوچک در جنوب بلغارستان در نزدیکی شهر Smolyan قرار دارد. فستیوال نی انبان در این روستای زیبا در قلب کوه‌های رودوپ برگزار شده که بیش از 15000 گردشگر خارجی نیز در این محل حضور پیدا می کنند.
 در یازدهمین دوره از این جشنواره هزاران نفر از علاقه مندان موسیقی از بلغارستان، سوئد، ژاپن و فرانسه در این مراسم حضور داشتند. در طول رویداد هیجان انگیز بیش از 100 شرکت کننده به نواختن نی انبان پرداختند.

فستیوال نی انبان، گلا بلغارستان-الفبای سفر

جشنواره نستیناری، بلغاری

جشنواره نستیناری NESTINARSTVO یک جشنواره کهن و قدیمی ترین سنت های قوم بلغاری است که راه رفتن روی سنگ‌های آتشین است . این جشنواره داغ و سوزان هر سال، در روستایی به نام بلغاری در 3 جون برگزار می گردد. این مراسم در سال 2009 به عنوان میراث جهانی یونسکو به عنوان یک فرهنگ عرفانی به ثبت رسید.

به گفته تعدادی از محققان، این مراسم توسط یک فرقه بهاییت انجام میشد که خورشید را پرستش می کردند.اجرای این فستیوال به این صورت است که سنگ‌ها‌ی آتشین و داغ را در میدان اصلی دهمده قرار داده و افراد و رقصنده ها با پای برهنه بر روی زغالهای گداخته راه می روند.

جشنواره نستیناری، بلغاری-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt