موز ملی کامبوج گنجینه ای پر ارزش

موز ملی کامبوج گنجینه ای پر ارزش

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 07 شهریور ، 1397

موز ملی کامبوج گنجینه ای پر ارزش

موزه ملی کمبوج که در شهر پنم پن قرار دارد، یک موزه بزرگ و مهم با آثار تاریخی و ارزشمند است. برای اطلاع بیشتر از این موزه با الفبای سفر همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

موزه ملی کمبوج که در شهر پنم پن قرار دارد، یک موزه بزرگ و مهم با آثار تاریخی و ارزشمند است.برای اطلاع بیشتر از این موزه با الفبای سفر همراه باشید.

موزه ملی کامبوج National Museum of Cambodia

موزه ملی کمبوج که در  سال 1920 میلادی گشایش یافت، به بزرگ ترین موزه کامبوج شهرت دارد که بیش از چهارده هزار اشیای پیش از تاریخی تا دوره تاریخی به ویژه دوره تاریخ امپراتوری خمر را در خود جای داده است. در سالهای اخیر نیز بخش تاریخی – باستان شناسی به آن افزوده شده که در رده موزه های هنری، تاریخی و باستان شناسی به شمار می رود و در نوع خود بهترین است.ساختمان این موزه 5190 متر مکعب زیربنا دارد و متشکل از گالری های نمایش، گارگاه های هنری، انبارهای اشیا، دفتر اداری، دفتر بایگانی و فروشگاه است. مجموعه های برنزی، سرامیکی، سنگی و چوبی در موزه ملی کامبوج به صورت جداگانه در معرض نمایش گذاشته شده و هر کدام از زیر شاخه هایی تشکیل شده است که بسیار دیدنی و شگفت انگیز است.

مجموعه هنر خمر، از بزرگ ترین مجموعه های دنیا بوده که مجسمه و اشیاء سرامیکی، برنز و اشیایی که نشانگر فرهنگ بومی مردم منطقه است در آن وجود دارد، همچنین این موزه دارای مجسمه های مهم و پر ارزش آیین های بودایی و هندویی بوده و به این جهت از نظر مذهبی از اهمیت زیادی برخوردار است.در مورد ساختمان و طراحی بنای موزه باید گفت که از هنر دوره خمر نشات گرفته است که طرح آن یکی از بهترین نمونه های معابد باستانی کامبوج را نشان می دهد.

در طی سال های 1975 تا 1979 میلادی آسیبهای زیادی به کامبوج و عرصه فرهنگی این کشور وارد گردید و برخی از اشیاء موزه نیز به سرقت رفت، اما بعد از برقراری آرامش، برای دومین بار موزه از تاریخ 13 آوریل سال 1979 مجددا به صورت منظم و پیوسته بارگشایی شد و مردم توانستند دوباره از موزه بازدید کنند.

موزه ملی کامبوج-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt