بزرگترین هواپیمای جهان در انگلیس

بزرگترین هواپیمای جهان در انگلیس

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 03 مهر ، 1398

بزرگترین هواپیمای جهان در انگلیس

هواپیمای آنتونوف 225 ماریا که می‌تواند ده مخزن سوخت را حمل کند، از پایگاه هوایی استانستد اوکراین به سمت انگلیس پرواز خواهد کرد. این غول هوایی شش موتوره می‌تواند وزنی معادل ۱۰ تانک جنگی را حمل کند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

هواپیمای آنتونوف  225 ماریا پروازهای منظم خود را آغاز کرده است و قرار است پروازهای این هواپیما به صورت منظم به فرودگاه‌های مختلف انگلیس انجام شود.آنتونوف غول‌پیکر که می‌تواند ده مخزن سوخت را حمل کند از پایگاه هوایی استانستد اوکراین به سمت انگلیس پرواز خواهد کرد و فرودگاه‌های منچستر، نورتون، شفیلد و چند فرودگاه دیگر پذیرای این هواپیما خواهند بود. این غول هوایی شش موتوره می‌تواند وزنی معادل ۱۰ تانک جنگی را حمل کند و  قرار است بعد از محدودشدن اروپا با روسیه، بخشی از روابط فی ما بین آنها باشد.

این هواپیما نخستین پروازش را در روز ۲۱ دسامبر ۱۹۸۸ با موفقیت انجام داد و قرار بود به عنوان یک هواپیمای نظامی برای حمل شاتل فضائی روسیه به کار رود. اما تغییراتی پیدا کرد و از لحاظ قدرت موتور، پیشرفت فراوانی داشت. این هواپیما، سنگین ترین هواپیما ساخته شده در جهان است که در بیشترین حالت در زمان برخاستن از باند، وزن آن به ۶۴۰ تن می رسد و امروزه فقط یک آنتونوف ۲۲۵ در حال فعالیت است.
طول این هواپیما ۷۶ متر و طول بال‌های آن ۸۰ متر می باشد که بیش از دو دهه در حمل و نقل تجاری محموله های بزرگ  فعال بوده است و می‌تواند ۱۸ ساعت بدون توقف و سوخت‌گیری پرواز کند.

هواپیمای آنتونوف  225-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt