8 شهر همنام ولی متفاوت در دنیا!

8 شهر همنام ولی متفاوت در دنیا!

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 20 آذر ، 1397

8 شهر همنام ولی متفاوت

جالب است بدانید که بسیاری از شهرها در ایالات متحده آمریکا و در دیگر نقاط جهان دارای اسم یکسانی هستند.گاهی اوقات این شباهت مرتبط است،اما گاهی کاملا اتفاقی هستند مانند 88 شهری که به نام واشنگتون در آمریکا قراردارند. همراه با الفبای سفر با چند تا از آنها آشنا می شویم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

حتما برایتان جالب است بدانید که بسیاری از شهرها در ایالات متحده آمریکا و در دیگر نقاط جهان دارای اسم یکسانی هستند. گاهی اوقات این شباهت مرتبط است، برای مثال، نام شهر سنت پترزبورگ در ایالت فلوریدای امریکا از روی این شهر مشهور در روسیه انتخاب شده است.اما گاهی این شباهت هم اسم بودن کاملا اتفاقی هستند، مانند 88 شهری که به نام واشنگتون در آمریکا قرار دارند. همراه با الفبای سفر با چند تا از آنها آشنا می شویم.

1.ملبورن فلوریدا،ملبورن استرالیا

اگر چه آنها هر دو شهر ساحلی هستند که دارای سواحل زیبا هستند، اما هیچ شباهتی به یکدیگر ندارند و دارای آداب و رسوم و فرهنگ متفاوتی هستند. به عنوان مثال اگر در اطراف شهر فلوریدا مشغول قدم زدن هستید، هیچ گاه عبارت "G'day mate"  روز خوش رفیق را که یک اصطلاح استرالیایی هست را بیان نکنید چون بی شک به حرف شما می خندند.

ملبورن فلوریدا،ملبورن استرالیا-الفبای سفر

2. لبنان نیوهمپشایر،کشور لبنان

در همپشایر در شمال شرقی ایالات متحده، 47 شهر مختلف به نام لبنان وجود دارد.نکته جالب این است که این نام از روی کشور لبنان برای آن ها انتخاب نشده است. لبنان در کتاب مقدس یک نام مذهبی و مقدس به شمار می رود و از آنجایی که بنیان گذاران این کشور افراد مذهبی بودند، نام لبنان به عنوان یک شهر فراگیر شد. اولین شهری که به نام لبنان در آمریکا نام گذاری شد در سال 1700 در کنتیکت بود.

لبنان نیوهمپشایر،کشور لبنان-الفبای سفر

3.گلاسکو اسکاتلند،گلاسکو مونتانا

نام شهر گلاسگوی ایالت مونتانا از روی شهر مشهور در اسکاتلند انتخاب شد، اما شباهت میان این دو شهر وجود ندارد. شهر کوچک مونتانا واقع در ایالات متحده، به دلیل زمین های زراعی و تپه هایش شناخته شده است، در حالی که نسخه اسکاتلندی آن، یک مرکز شلوغ از کسب و کار و صنعت با بیش از 600،000 نفر جمعیت است.

گلاسکو اسکاتلند،گلاسکو مونتانا-الفبای سفر

4. اسپرینگفیلد نیوجرسی، اسپرینگفیلد ایلینوی

اکنون که از شهرهای هم نام آشنا شدید، این را بدانید که در واقع 41 شهر مختلف در ایالات متحده به نام اسپرینگفیلد وجود دارد و این دومین نام محبوب برای شهرهای گوناگون آمریکا پس از نام واشنگتون است.

اسپرینگفیلد نیوجرسی، اسپرینگفیلد ایلینوی-الفبای سفر

5.گرانادا اسپانیا، جزیره گرانادا

این دو شهر هم از نام یکسان برخوردار هستند ولی تلفظ آنها با هم متفاوت است.گرانادا اسپانیا با انواع آثار تاریخی پر قدمت، ترکیبی از فرهنگ آفریقای شمالی و اروپا را در خود جای داده است.در مورد جزیره گرانادا باید گفت که در شرق دریای کارائیب قرار دارد و از یک جزیره اصلی بنام گرانادا و جزایر گرنادین جنوبی تشکیل شده است. اگر در مورد یکسان بودن نام این دو محل فکر کنید، متوجه خواهید شد قطعا انتخاب این نام، یک حرکت هوشمندانه از سوی مهاجران اسپانیایی بوده که برای اولین بار این جزیره را کشف کردند. اگر با تور اروپا تابستان 97 به اسپانیا سفر می کنید از این شهر حتما بازدید کنید.

گرانادا اسپانیا، جزیره گرانادا-الفبای سفر

6. پاریس فرانسه،پاریس تگزاس

اگر چه شما یک برج ایفل در پاریس تگزاس مشاهده خواهید کرد، اما احتمالا آن چیزی نیست که شما در پاریس فرانسه به دنبال آن هستید، زیرا این برج ایفل دارای کلاه کابوی قرمز رنگ و بزرگ است ولی قطعا به بزرگی برج اصلی ایفل نیست.

پاریس فرانسه،پاریس تگزاس-الفبای سفر

7. بورلری هیلز کالیفرنیا، بورلری هیلز تگزاس

تفاوت این دو شهر مانند دیگر شهرها زیاد نیست چرا که هر دو در ایالات متحده قرار دارد. یکی از آنها به هوای آفتابی، جشن ها و سلبریتی های مختلف، ساختمان و بناهای گوناگون شهرت دارد ولی در بورلی هیلز تگزاس تفریحات محدود تری وجود دارد.

بورلری هیلز کالیفرنیا، بورلری هیلز تگزاس-الفبای سفر

8. ناپل ایتالیا،ناپل فلوریدا

زمانی که شهر ناپل فلوریدا در دهه 1880در حال توسعه یافتن بود، مدیر یک روزنامه محلی، این منطقه را به زیبایی خلیج ناپل ایتالیا توصیف کرد و دلیل این توصیف، به تصویر کشیدن زیبایی های این شهر در مقایسه با ناپل ایتالیا بود تا توجه توسعه دهندگان را به سوی این شهر جلب کند. نتیجه این توصیف موفقیت آمیز بود و در حال حاضر این شهر به یکی از شهرهای ثروتمند در ایالت متحده تبدیل شده است.

ناپل ایتالیا،ناپل فلوریدا-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt