شهر ممنوعه چین مرموز و باشکوه!

شهر ممنوعه چین مرموز و باشکوه!

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 24 فروردین ، 1398

شهر ممنوعه چین مرموز و باشکوه!

شهر ممنوعه با قدمتی 600 ساله در خود کاخ های اپراطوری زیادی جای داده است و پایگاه امپراطورها و مقعر مهم تاریخ و سیاست چین محسوب می شده. به دلیل اینکه مردم عادی اجازه ورود به آن را نداشتند به آن شهر ممنوعه می گفتند. همراه با الفبای سفر در مورد این شهر بیشتر آگاه شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

از دیگر جاذبه های گردشگری چین، شهر ممنوعه واقع در پکن است. این شهر با قدمتی حدود 600 سال در خود کاخ های امپراطوری زیادی جای داده است. شهر ممنوعه از دوره سلسله ی مینگ تا پایان سلسله ی کینگ پایگاه امپراطورها بوده و مقعر مهم تاریخ و سیاست چین محسوب می شده است. شهر ممنوعه به دلیل اینکه مردم عادی اجازه ورود به آن را نداشتند به آن شهر ممنوعه می گفتند. با الفبای سفر همراه باشید تا در مورد مرموز بودن این شهر بیشتر آگاه شوید.

تاریخچه شهر ممنوعه

این مجموعه باشکوه پر ارزش یک مجموعه کامل معماری چوبی در دنیا است که گنجینه تاریخی و سیاسی سلاطین چین محسوب می شود. دستور ساخت این بناها توسط امپراطور سلسله مینگ در سال 104 میلادی صورت گرفت. 14 سال طول کشید تا این مجموعه ساخته شده و به پایگاه فرمانروای امپراطورهای چین تبدیل شد. حتی بعد از انقراض سلسله مینگ، تا 5 قرن پادشان زیادی در این محل فرمانروایی می کردند.وسعت این شهر،723 هزار مترمربع بوده که 70 بنا و بیش از 9000 اتاق را در خود جای داده است و جز به جز کاخها و ساختمان های این شهر، جلال و شکوه و قدرت امپراطورها را به  تصویر می کشد.
شهر ممنوعه متشکل از دو قسمت داخلی و خارجی است. بخش خارجی برای برگزاری مراسمهای ویژه استفاده می شده، بخش داخلی نیز دارای سه کاخ بوده که محل سکونت و انجام امور اداری سلاطین بوده است.

در اطراف مجموعه اصلی کاخ های متعددی دیگری وجود دارد که همسران و فرزندان امپراطور در آنجا زندگی می گردند. دختران و خانم ها و در کل جوانان، در سمت شرقی زندگی می کردند زیرا خورشید از شرق طلوع کرده که نشانه طلوع و جوانی است. سمت غرب شهر ممنوعه نیز افراد مسن ساکن بودند که غرب و غروب نشان از مسن بودن داشته است.
در اطراف کاخ های اصلی هیچ درختی به چشم نمی خورد، زیرا که طول درخت ها از بنای امپراطور بلند تر شده و امپراطوران قادر نبودن، موجود زنده ای را بلند تر از کاخ سلطنتیشان ببینند. ازسوی دیگر درخت برای سلاطین چین، سمبل چوبه دار بوده است و این دلیل دیگر از نبود هیچ درختی در اطراف کاخ است. در تور پکن شانگهای حتما از این شهر جادویی دیدن کنید.

شهر ممنوعه-الفبای سفر

ساختار شهر ممنوعه

برای احساس امنیت بیشتر امپراطورها و وارد نشدن دشمنان از راه حفر کردن تونل، زمین محوطه شهر ممنوعه از 15 لایه ملات تشکیل شده که تقریبا راه حفر کردن تونل را غیر ممکن ساخته است.بیش از 300 ظرف فلزی بزرگ برای ذخیره آب در حیاط شهر ممنوعه وجود دارد که جنس اکثر این ظرف ها از آهن و برنز است و تعدادی نیز دارای روکش آب طلا می باشند.
در چهار گوشه سقف های کاخ ها، مجسمه حیواناتی که پشت سر هم قرار دارند، به چشم می خورند. تعداد این مجسمه ها همیشه اعداد فرد: سه، پنج، هفت یا نه بوده است. عدد نه برای امپراطورها مقدس محسوب می شده است.
در فرهنگ باستانی مردم چین، امپراطور یک پسر آسمانی و اژدها بوده و طبق افسانه ها، اژدها (Dragon) و سیمرغ یا عنقا (Phoenix) از نمادهای مقدس برای مردم چین محسوب می شدند. به همین دلیل، اولین حیوانی که در این ردیف ها قرار دارد اژدها و پس از آن سیمرغ قرار دارد. حیوانات دیگر نیز که فرزندان اژدها و سیمرغ به شمار می رفتند، در جلوی آنها قرار می گیرند. اقامتگاه امپراتوران آسمانی متشکل از 10 هزار اتاق بوده و تعداد اتاقهای پسر امپراتور آسمانی، نباید از تعداد اتاق‌های امپراتور آسمانی بیش تر باشد.
دورتا دور این شهر برای محفاظت از امپراطور، خندقی حفاری شده است، همچنین مصالحی که در ساخت دیوارهای شهر ممنوعه به کار رفته به شکلی است که در برابر شلیک توپ‌های قدیمی مقاوم بوده است. در چهار گوشه این شهر، چهار بنا برای نگهبانی و حفاظت از قصر وجود دارد. در گذر زمان، تعدادی از کاخ های این مجموعه به علت آتش سوزی از بین رفته که مجدداً ساخته شده یا مرمت گردیده اند. امروزه دیگر شهر ممنوعه چین یک شهر ممنوع نمی باشد و درهای آن بر روی توریست ها باز شده است. برای تماشای هنر و تاریخ و شگفتی های این شهر حتما در سفر با تور چین خرداد 97 از این شهر بازدید کنید.


شهر ممنوعه چین-الفبای سفر

 
6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt