هزینه سفر به کوش آداسی

هزینه سفر به کوش آداسی چقدر می شود؟

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 25 فروردین ، 1403

هزینه سفر به کوش آداسی | قیمت تور + اقامت + حمل و نقل و غذا

هزینه سفر به کوش آداسی چقدر است؟ در این مقاله با هزینه تور کوش آداسی، حمل و نقل، غذا، اقامت، تفریحات و قیمت سیم کارت در ترکیه آشنا می‌شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

کوش آداسی، مقصد محبوب این روزهای گردشگران ایرانی و مسافران ترکیه است. کمتر کسی است که هوای سفر به این شهر ساحلی زیبا با قدمت تاریخی و جاهای دیدنی متعدد، سواحل زیبا و بی‌نظیر و تفریحات متنوع را در سر نپروراند. اگر شما هم فکر سفر به کوش آداسی را در ذهن خود دارید، احتمالاً با این سوال مواجه شده‌اید که هزینه سفر به کوش آداسی چقدر خواهد شد یا قیمت تور کوش آداسی UALL چقدر است. ما در این مقاله می‌خواهیم همه خرج و مخارج سفر به این شهر زیبا را بررسی کنیم تا بدانید با چه هزینه‌ای می‌توانید این سفر رویایی را رقم بزنید.

چه پولی با خود به کوش آداسی ببریم؟

حتماً می‌دانید که واحد پول کشور ترکیه «لیر» است و هر لیر معادل ۱۰۰ کروش است. یکی از مهم‌ترین سوالاتی که ذهن مسافران ترکیه را به خود مشغول می‌کند این است که همراه خودشان لیر ببرند یا دلار.

باتوجه به اینکه ارزش لیر ترکیه در سال‌های اخیر در برابر ارزهای بین‌المللی مثل دلار، بسیار افت کرده است، بهتر است شما در ایران، پول خود را به دلار تبدیل کنید و در کوش آداسی، دلار را به لیر تبدیل کنید.

این کار باعث می‌شود ارزش پول شما حفظ شود؛ چراکه فروش لیر در صرافی‌های ایران مرسوم نیست و نرخ فروش آن هم بین صرافی‌های مختلف بسیار متفاوت است. به‌علاوه دلار یک ارز بین‌المللی به شمار می‌آید و در بسیاری از مکان‌ها می‌توانید از آن استفاده کنید. در ضمن اگر تمام پولی که به همراه خود برده‌اید را خرج نکنید، اگر بخواهید لیر را در ایران به ریال یا دلار تبدیل کنید، قطعاً ضرر خواهید کرد.

بنابراین به طور خلاصه بهتر است در سفر به کوش آداسی به همراه خود دلار داشته باشید و در صرافی‌ها و بانک‌های کوش آداسی، دلار خود را به لیر تبدیل کرده و برای هزینه‌های سفر خرج کنید.

چه پولی با خود به کوش آداسی ببریم

چه پولی با خود به کوش آداسی ببریم 

هزینه های پیش از سفر به کوش آداسی

از جمله هزینه های سفر به کوش آداسی، هزینه‌هایی هستند که پیش از رسیدن به کوش آداسی باید پرداخت کنید. این هزینه‌ها برای عمده سفرهای خارجی عبارتند از: هزینه دریافت یا تمدید پاسپورت، هزینه ویزا، عوارض خروج از کشور و هزینه بلیط هواپیما.

از بین هزینه‌های بالا، خوشبختانه هزینه دریافت ویزا از فهرست هزینه‌های سفر به کوش آداسی حذف می‌شود؛ چرا که براساس توافقات انجام‌شده بین دو کشور ایران و ترکیه، برای سفر به ترکیه شما نیازی به دریافت ویزا ندارید و می‌توانید بدون ویزا به مدت ۹۰ روز به این کشور سفر کنید.

اگر پاسپورت دارید و از مدت زمان اعتبار آن کمتر از ۶ ماه باقی مانده است باید پاسپورت خود را تمدید کنید و اگر پاسپورت ندارید باید نسبت به اخذ آن اقدام کنید. برای اخذ پاسپورت یا تمدید آن باید به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه کنید. مراحل اداری و دریافت مدارک شما در دفتر پلیس ۱۰+ انجام می‌شود. هزینه‌های مراحل دریافت پاسپورت در هر سال کمی تغییر می‌کند و در حال حاضر (زمستان ۱۴۰۲) این هزینه حدود ۴۲۰ هزار تومان است.

میزان عوارض خروج از کشور در سال ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

اگر برای اولین بار است که از کشور خارج می‌شوید، باید مبلغ ۴۰۰ هزار تومان پرداخت کنید.

در سفر دوم باید ۶۰۰ هزار تومان پرداخت کنید و از سفر سوم به بعد، ۸۰۰ هزار تومان به عنوان عوارض خروج از کشور از شما دریافت می‌شود.

هزینه بلیط هواپیمای کوش آداسی

برای سفر به کوش آداسی باید بلیط پرواز خود را به مقصد ازمیر تهیه کنید. این فرودگاه در فاصله ۹۵ کیلومتری از شهر کوش آداسی واقع شده است و از مهم‌ترین فرودگاه‌های ترکیه به شمار می‌رود. شما می‌توانید پس از رسیدن به فرودگاه عدنان مندرس ازمیر با استفاده از تاکسی، اتوبوس، قطار یا حتی کشتی‌های مسافربری به مرکز شهر کوش آداسی بروید. بسته به نوع وسیله نقلیه‌ای که انتخاب می‌کنید، بین ۱ الی ۲ ساعت طول می‌کشد تا به کوش آداسی برسید.

هزینه سفر به کوش آداسی با هواپیما از تهران به عوامل مختلفی وابسته است. مثلاً زمان سفر، نوع صندلی انتخاب شده (اکونومی، بیزینس و فرست کلاس) و ایرلاینی که مجری پرواز شماست، همگی بر قیمت بلیط پرواز شما تاثیرگذار هستند.

به صورت کلی، پروازهای تهران به مقصد فرودگاه عدنان ازمیر توسط ایرلاین‌های مختلف اعم از ایرلاین‌های ایرانی و ایرلاین‌های ترک انجام می‌شوند. معمولاً پروازهای ایرانی کم‌هزینه‌تر هستند و خرید بلیط از ایرلاین‌هایی همچون ایران ایر، قشم ایر، معراج، ماهان، آسمان و… از هزینه های سفر به کوش آداسی می‌کاهند.

پروازهای ترک توسط ایرلاین‌هایی همچون پگاسوس، ترکیش ایرلاینز و آنادولوجت انجام می‌شوند و نسبت به پروازهای ایرلاین‌های ایرانی گران‌تر هستند.

هزینه تور کوش آداسی

اگر نگران هزینه سفر به کوش آداسی هستید، سفر با تور از برخی جهات می‌تواند شما را در مدیریت بهتر هزینه‌ها یاری کند. هزینه سفر به کوش آداسی با تور به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل می‌توان به زمان سفر، تعداد روزهای برگزاری تور، خدمات تور، نوع هتل موردنظر شما، خدمات هتل، تعداد گشت‌های شهری، نوع پروازها و… اشاره کرد. به عنوان مثال، قطعاً قیمت تور کوش آداسی UALL در هتل‌های لوکس این شهر با قیمت تور کوش آداسی در هتل‌های سه ستاره یکسان نخواهد بود.

از محاسن سفر با تور باید به این نکته اشاره کرد که سفر با تور، شما را از پرداخت هزینه‌های متعدد بی‌نیاز می‌کند و شما با یک بار هزینه کردن، همه هزینه‌های پیش رو را می‌پردازید و از خدماتی مانند راهنمای فارسی زبان، ترانسفرهای فرودگاهی، بیمه مسافرتی و… بهره‌مند می‌شوید.

هزینه تفریحات کوش آداسی

در کوش آداسی تفریحات متعددی را می‌توانید تجربه کنید؛ اما مهم‌ترین سرگرمی‌هایی که در سفر به این شهر ساحلی تجربه خواهید کرد، تفریحات و ورزش‌های آبی هستند. پارک‌های آبی کوش آداسی از جمله پارک‌های آبی بسیار مجهز و سرگرم‌کننده ترکیه به شمار می‌آیند و حضور در آنها اوقات خوشی را برای شما رقم خواهد زد.

هزینه ورودی پارک‌های آبی و آکواریوم‌های کوش آداسی حدود ۳۰ دلار است. هزینه کشتی‌های تفریحی نیز از ۶۵ دلار شروع می‌شود و بسته به امکانات آن تا ۲۲۰۰ دلار نیز می‌تواند افزایش پیدا کند.

هزینه تفریحات کوش آداسی

عکسی از سواحل کوش آداسی

هزینه بازدید از جاهای دیدنی در کوش آداسی

اگرچه اصلی‌ترین تفریحات این شهر، تفریحات آبی در بهترین سواحل کوش آداسی است، اما کوش آداسی جاهای دیدنی کم ندارد. بنابراین در فهرست هزینه های سفر به کوش آداسی نباید از هزینه بازدید از جاذبه‌های این شهر غافل شد. مانند همه شهرهای دیدنی دیگر، بازدید از برخی جاذبه‌ها به ویژه جاذبه‌های طبیعی، رایگان است و برای بازدید از برخی از آنها نیز باید هزینه ورودی پرداخت کرد. هزینه بازدید از اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی به طور میانگین ۷۵ لیر و هزینه استفاده از حمام ترکی که در تمام شهرهای ترکیه وجود دارد حدود ۷۰ تا ۱۵۰ لیر است.

هزینه اقامت در کوش آداسی

حتماً می‌دانید که کوش آداسی مانند دیگر شهرهای ساحلی معروف و توریستی، به واسطه هتل‌های لوکس و لاکچری‌اش که معمولاً طیف وسیعی از خدمات رفاهی و تفریحی را ارائه می‌کنند و ساحل اختصاصی دارند، شهرت دارد. طبیعتاً امکانات و در نتیجه قیمت‌های هتل‌ها بسته به درجه‌بندی آنها و همچنین فصل و زمان سفر متفاوت است. البته در کوش آداسی نباید بابت پیدا کردن هتل نگران باشید، چرا که طیف وسیعی از هتل‌های سه ستاره و اقتصادی تا هتل‌های پنج ستاره و لاکچری در این شهر وجود دارد و شما می‌توانید بسته به بودجه خود هتل مدنظرتان را انتخاب کنید.

اگر به دنبال قیمت تور کوش آداسی UALL هستید، باید بدانید که هتل‌های UALL تقریباً از گران‌ترین هتل‌ها محسوب می‌شوند. درباره خدمات هتل‌ها بد نیست که درباره اصطلاحات ALL و UALL بیشتر بدانیم. سرویس all و uall در هتلهای کوش آداسی به این معناست که تمامی خدمات در آن‌ها از جمله صبحانه، نهار، شام و انواع نوشیدنی به صورت رایگان در اختیار مسافران قرار می‌گیرد و نیاز به پرداخت هزینه جداگانه نیست..

در سرویس All inclusive یا all تا ساعت ۱۲ بامداد همۀ خدمات هتل رایگان است اما از ۱۲ شب تا ۸ صبح برای وعده غذایی و نوشیدنی باید هزینه‌ای جدا پرداخت کنید؛ اما در هتل‌های UALL همه خدمات به صورت ۲۴ ساعته ارائه می‌شود. 

هزینه اقامت در هتل‌های کوش آداسی به صورت تقریبی و حدودی به شرح زیر است:

هزینه اقامت در هتل ۱ ستاره: ۱۰۰ تا ۱۱۵ لیر

هزینه اقامت در هتل ۲ ستاره: ۱۱۵ تا ۲۷۰ لیر

هزینه اقامت در هتل ۳ ستاره: ۱۱۵ تا ۳۰۰ لیر

هزینه اقامت در هتل ۴ ستاره: ۱۵۰ تا ۵۰۰ لیر

هزینه غذا در کوش آداسی

خوردن غذاهای جدید در سفر به شهرها و کشورهای مختلف، یکی از لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های مسافرت است‌. ترکیه غذاهای خوشمزه و بسیار متنوعی دارد که هر مسافری باید آن‌ها را امتحان کند. بورک، کوفته، مانتی و لاهماجون از غذاهای سنتی و لذیذ ترکیه هستند که شما می‌توانید آن‌ها را در اغلب رستوران‌های کوش آداسی پیدا کنید. به صورت کلی هزینه خورد و خوراک در کوش آداسی به این شرح است:

قیمت یک وعده غذا در رستوران ارزان: ۵۰ لیر

هزینه یک وعده غذا در رستوران متوسط برای دو نفر: ۱۸۰ لیر

هزینه غذا خوردن در رستوران فست فود: ۲۵ لیر

قیمت همبرگر در فست فودهای زنجیره ای: ۷ لیر

قیمت نوشابه در رستوران کوش آداسی: ۴ لیر

هزینه قهوه: ۶ لیر

هزینه غذا در کوش آداسی

تصویری از نوشیدن قهوه ترک در کوش آداسی

هزینه حمل و نقل در کوش آداسی

کوش آداسی شهر کوچکی است و معمولاً در خیابان‌های دل‌نشین و دنج آن، شاهد پدیده آزاردهنده ترافیک نخواهید بود. به همین دلیل نباید بابت حمل و نقل در کوش آداسی نگرانی داشته باشید.

در این شهر شما می‌توانید با استفاده از اتوبوس، تاکسی و دلموش‌های معروف ترکیه در سطح شهر تردد کنید. معمولاً استفاده از دلموش‌ها هزینه‌ای معادل ۲۰۰ تا ۳۵۰ لیر خواهد داشت. استفاده از تاکسی در کوش آداسی می‌تواند هزینه های سفر به کوش آداسی را افزایش دهد؛ زیرا تاکسی در این شهر کمی گران است. تاکسی‌های کوش آداسی از قوانین خاصی پیروی می‌کنند؛ به طور مثال، ورودی تاکسی آن برای هر نفر ۴ لیر است و از ساعت ۱۲ ظهر تا ۶ عصر کرایه آن دو برابر محاسبه می‌شود. هزینه استفاده از اتوبوس نسبت به تاکسی در کوش آداسی، مناسب‌تر است. هزینه استفاده از بلیط تک نفره اتوبوس حدود ۲ لیر است؛ اما نرخ ورودی تاکسی ۴ لیر بوده و به ازای هر یک کیلومتر ۵/۳ لیر به آن افزوده می‌شود.

هزینه خرید در کوش آداسی

اساساً ترکیه یکی از بهترین نقاطی است که می‌توانید برای خرید کردن انتخاب کنید، به ویژه اگر قصد خرید کیف و کفش و پوشاک داشته باشید.

مراکز خرید کوش آداسی متنوع هستند و برخی از آنها محل گردهمایی برندهای معتبر و مشهوری هستند. برای مثال، مرکز خرید ای وی ام (AVM) یکی از مراکز خرید اصلی و معروف کوش آداسی است و با توجه به برندهای مطرحی که در آن حضور دارند مانند آدیداس، زارا، کوتون و… و همچنین باتوجه به امکانات لوکس این مرکز، خرید کردن در این فروشگاه برای شما گران تمام خواهد شد.

اما اگر به دنبال یک مرکز خرید اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه هستید، مرکز خرید آکدوگان یا بازار بزرگ و سنتی کوش آداسی انتخاب‌های مناسبی به شمار می‌آیند.

هزینه سرویس موبایل در کوش آداسی

در ترکیه سه اپراتور تلفن همراه وجود دارد از جمله: ترکسل (turkcell)، وودافون (vodafon) و آوِا (avea). هزینه تماس در کشور ترکیه در مقایسه با ایران بسیار زیاد است . نرخ هر دقیقه مکالمه با سیم کارت ترکسل نزدیک به ۵۰۰ تومان است و می‌توانید این سیم‌کارت را در ایران تهیه کنید. در ابتدا این سیم‌کارت‌ها اعتبار زیادی ندارند و می‌توانید شارژهای ۱۵، ۲۰، ۲۵ لیری و ... را خریداری کنید. با توجه به میزان حجم دیتا، بسته های پیامک و تماس، هزینه سیم کارت بین ۹۰ تا ۱۸۰ هزار تومان با هم متفاوت است. در همین راستا راهنمای خرید سیم کارت در ترکیه را مطالعه کنید.

و در آخر؛ متوسط هزینه ها در کوش آداسی 

سفر به کوش آداسی نسبت به بسیاری از سفرها، سفری ارزان به شمار می‌آيد؛ اما به دلیل ماهیت منحصربه‌فرد این شهر، سواحل زیبا، هتل‌های لوکس، تفریحات متعدد و جاذبه‌های دیدنی خاص، می‌تواند سفری پرهزینه باشد. یک برآورد کلی از متوسط هزینه های سفر به کوش آداسی به عوامل مختلفی همچون زمان سفر، روزهای اقامت در این شهر، تفریحات موردنظر شما، نوع هتل و خدمات آن، نوع پروازهای رفت و برگشت و… بستگی دارد. به علاوه راه‌هایی وجود دارد که بتوانید این سفر را مقرون‌به‌صرفه‌تر تجربه کنید؛ اقامت در هتل‌های اقتصادی، پرواز با ایرلاین‌های داخلی و سفر با تور از راه‌های کاهش هزینه‌های این سفر هستند.

سؤالات متداول:

1. هزینه سفر به کوش آداسی چقدر است؟

هزینه سفر به این شهر زیبای ترکیه به عوامل مختلفی بستگی دارد مثل نوسانات ارزی ایران، مدت زمانی که می‌خواهید در کوش آداسی بمانید، فصل سفرتان، هتلی که انتخاب می‌کنید و ایرلاینی که با آن به ترکیه سفر می‌کنید. اما به‌طور کلی، سفر به کوش آداسی از بسیاری از سفرهای خارجی دیگر به‌صرفه‌تر تمام می‌شود.

2. هزینه خرید سیم کارت در کوش آداسی چقدر است؟

در ترکیه، هزینه سیم‌کارت بین ۹۰ تا ۱۸۰ هزار تومان است و باهم متفاوت است. همچنین می‌توانید شارژهای ۱۵، ۲۰ و ۲۵ لیری تهیه کنید.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt