معرفی چند مکان متروکه ترسناک!

معرفی چند مکان متروکه ترسناک!

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 12 آذر ، 1402

معرفی چند مکان متروکه ترسناک!

همیشه هم قرار نیست تمامی مکان ها و با جاذبه های گردشگری در دنیا زیبا و جذاب باشند و از تماشای آنها لذت ببرید. در برخی کشورها مناطق ترسناکی وجود دارند که به دلایلی خالی از سکنه هستند و کسی جرات ورود به آنها را ندارد. با الفبای سفر چند محل رعب انگیز را به شما معرفی می کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

همیشه هم قرار نیست تمامی مکان ها  و با جاذبه های گردشگری در دنیا زیبا و جذاب باشند و از تماشای آنها لذت ببرید. در برخی کشورها مناطق و یا حتی شهرهای ترسناکی وجود دارند که به دلایلی خالی از سکنه هستند و کسی جرات ورود به آنها را ندارد. با الفبای سفر چند محل رعب انگیز را به شما معرفی می کنیم.

جزیره عروسک ها (The Island of Dolls) ، مکزیک

در مکزیک یک جزیره ترسناک و متروکه وجود دارد که در آن عروسک های مختلف و ترسناک از درخت آویزان شده اند. بر اساس گفته مردم محلی در سال 1950  شخصی به نام جولین سانتانا باررا برای آرامش روح دختر بچه ای که در آب های آن جزیره غرق شده بوده، در میان زباله ها، عروسک های که دور انداخته شده بوده را جمع آوری کرده و بر درخت آویزان کرده بود، عروسکهای کهنه آویزان بر درخت که تعدادشان به بیش از 1000 تا می رسد صحنه ی ترسناکی را در این منطقه به وجود آورده اند، همچنین خود باررا در سال 2011 در آب های این جزیره متروک غرق شده است.

جزیره عروسک ها مکزیک-الفبای سفر

شهر مردگان (City of the Dead)، روسیه

در روسیه روستایی به نام (Dargavs) در اوستیای جنوبی قرار دارد که در آنجا خانه های سنگی وجود دارد که در واقع این خانه های سنگی یک گورستان بزرگ باستانی است که در داخل آنها افراد مرده با لوازم و وسایلشان دفن شده اند. داستان شهر مردگان مربوط به قرن 14 میلادی است. قوم اوستیای در 5 تپه اطراف این روستا زندگی می کردند. برای کشاورزی و ساخت و ساز زمین های کمی وجود داشت و به همین دلیل آنها غیر استفاده ترین مکان را برای دفع مردگان خود اختصاص دادند. افسانه های مختلفی درباری این گورستان وجود دارند از جمله هر کس وارد آن محل شود زنده باز نخواهد گشت.می توانید از سایر جاذبه های گردشگری روسیه که پر طرفدار نیز هستند مطلع شوید.

شهر مردگان روسیه-الفبای سفر

معبد توفت (Sanctuary of Tophet)، تونس

در برهه ای از زمان قربانی کردن کودکان به ویژه نوزادن به پای خدایان یک رسم بوده است. مردم دوران باستان برای انجام این آیین مراسم محل خاصی داشتند و کسی در زمان قربانی کردن حق گریه و شیون نداشت چرا که از ارزش قربانی می کاست.
یکی از این محل های عجیب در تونس است، معابدی که کودکان را در آن قربانی می کردند به نام معبد توفت که برای قربانی کردن و بریدن سر کودکان برای خدایان تخته سنگ های بزرگی کنار هم قرار داشت. گفته می شود عده ای از کودکان قربانی  بعد ها به دلیل قطحی در آن محل خورده شده اند.

معبد توفت تونس-الفبای سفر

کلیسای سنت جورج جمهوری چک

این کلیسا در برهه ای از زمان حسابی رونق داشت و مردم روستای لوکاوا همیشه برای انجام مراسم مذهبی در این کلیسا بودند. تا اینکه در سال 1968 میلادی در موقع مراسم تدفین یکی از اهالی روستا، سقف کلیسا بی دلیل فرو ریخت و خیلی ها در این حادثه جان باختند و پس از آن این کلیسا به محلی شوم شناخته شد و کسی به آنجا نرفت تا جایی که مردم روستا تصمیم به تخریب آن گرفتند. بنای متروکه آن مدت ها بعد توسط یک هنرمند محلی به شکل وحشت آوری بازسازی شد. مجسمه روحهای سرگردان و صدا ناله های که از این کلیسا به گوش می رسد این محل را به یک مکان شوم و رعب آور تبدیل کرده است.

کلیسای سنت جورج جمهوری چک-الفبای سفر

قلعه لیپ (Leap Castle)، ایرلند

این قلعه مخوف در کونتی اوفالی در (County Offaly) ایرلند قرار دارد که در داخل آن یک سیاهچاله بزرگی وجود دارد که کف آن پر است از تیغه های چوبی نوک نیز که صحنه ترسناکی را ایجاد  کرده است. در هنگام مرمت قلعه، این سیاهچاله به دست کارگران کشف شد و مدت  طولانی زمان برد تا همه استخوان ها را از آن خارج کنند. به گفته مردم کسانی که در این سیاه چاله دفن شدن روحشان در قلعه سرگردان است.

قلعه لیپ ایرلند-الفبای سفر

شهری نفرین شده بنگار (Bhangarh ) هند

در شمال ناحیه ی به نام راجستان در هند شهری وجود دارد با نام بنگار ( Bhangarh ) که زمانی در آن زندگی در جریان بوده و بنا به دلایلی به یک شهر متروکه تبدیل می شود. افسانه های زیادی در مورد این شهر وجود دارد از جمله نفرین شدن این شهر توسط یک جادوگر که پس از آن نفرین او مغولان به شهر حمله کردند  و تمامی مردم شهر را قتل عام کردند .
بنابر گفته مردم محلی این شهر به دست ارواح تسخیر شده  که در میان ویرانه های شهر سرگردان هستند و در شب صدای آنها شنیده می شود و  اتفاقات ماوراء الطبیعه در این شهر رخ می دهد .در سفر با تور هند می توانید از این شهر افسانه ای بازدید کنید.


شهری نفرین شده بنگار هند-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt