بازار گردشگری تا سال2020 چگونه پیش بینی می شود؟

بازار گردشگری تا سال2020 چگونه پیش بینی می شود؟

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 24 اردیبهشت ، 1397

بازار گردشگری تا سال2020 چگونه پیش بینی می شود؟

صنعت گردشگری جهانی به ویژه برای کشورهای در حال توسعه که از این طریق اشتغال زایی زیادی صورت گرفته و علاوه بر آن کسب بودجه و درآمد از راه جذب گردشگران به شکوفایی اقتصاد کمک شایانی می کند. ما این رشد این صنعت تا سال 2020 چگونه پیش بینی می شود؟؟ با الفبای سفر همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

صنعت گردشگری جهانی اهمیت زیادی در رشد اقتصادی هر کشوری دارد. به ویژه برای کشورهای در حال توسعه که از این طریق اشتغال زایی زیادی صورت گرفته و علاوه بر آن کسب بودجه و درآمد از راه جذب گردشگران به شکوفایی اقتصاد کمک شایانی می کند. جذب توریسم و به طور کلی بازار گردشگری ارتباطی مستقیم و یا غیر مستقیم با بخش های سیاسی و فرهنگی و اجتماعی هر کشور دارد.اما این رشد این صنعت تا سال 2020 چگونه پیش بینی می شود؟؟ با الفبای سفر همراه باشید.

پیش بینی صنعت گردشگری تا سال 2020

سال 1967 از طرف مجمع عمومی سازمان ملل متحد به عنوان سال بین المللی توریسم معرفی شده است که سفر به کشورهای خارجی را راهی برای شناخت و آگاهی بین ملیت های و قومیت های مختلف و اطلاع از تاریخ و تمدن کهن هر کشور، برای ایجاد روابط هر چه بیشتر و بهتر و تحکیم صلح جهانی دانسته است. برخی از کشورها در سال های اخیر نیز برای سفر کردن و گردش طرفدارن بیشتری به ویژه در میان ایرانیان پیدا کرده است مانند تورهای مختلف در فصل های گوناگون از جمله کشور ترکیه و با شهرها و تورهای گوناگون مانند تور استانبول نوروز 97 و یا کشور عربی مدرن و لوکس دبی که گردشگران زیادی با تور دبی به آن سفر می کنند و یا سفر به گرجستان کشوری که در اروپای شرقی واقع شده است ( مانند تور گرجستان عید 97 )

گردشگری و توریسم صنعتی موفقی در دنیای امروزی است که شروع آن از دهه شصت قرن بیستم بوده و در طی این سی سال تا حدودی  از لحاظ کسب درآمد و تعداد گردشگران رشد داشته است. خوشبختانه حوادث و وقایعی مانند حملات تروریستی ، شیوع بیماری و.. آسیبی به رشد صنعت گردشگری وارد ننموده است.

بعد از نفت، فرآورده های شیمیایی و تولید خودرو، گردشگری به عنوان بخش صادراتی دارای رتبه چهارم می باشد و یک منبع درآمد مهم در کشورهای در حال توسعه بوده است. دنیا در حال مبدل گشتن به یک دهکده جهانی است تا همه مردم کره زمین یکدیگر را مانند همسایه خود دانسته و صلح و آرامش در جهان حاکم شود.

تعداد گردشگران خارجی تا سال ۲۰۲۰ بر طبق پیش بینی های سازمان جهانی گردشگری، به بیش از ۶/۱ میلیارد خواهد رسید که از این تعداد آمار۳۷۸ میلیون سفر بین منطقه ای و به سمت مقاصد دوردست صورت خواهد گرفت.سفر به (اروپا، خاورمیانه و جنوب آسیا، آفریقا، شرق آسیاو اقیانوسیه و آمریکا) به ۲/۱ میلیارد و بر طبق پیش بینی ها تا سال 2020 تعداد گردشگران در قاره اروپا ۷۱۷ میلیون، شرق آسیا و اقیانوسیه ۳۹۷ میلیون و قاره آمریکا ۲۸۲ میلیون نفر خواهد بود.

پیش بینی می شود که تا سال 2020 صنعت گردشگری در مناطق شرق آسیا، اقیانوسیه، آسیا، خاورمیانه و آفریقا به رشد 5 درصدی خواهد رسید که با توجه به میزان آمار میانگین جهانی، ۱/ درصد۴ بیشتر خواهد بود و در مقابل در آمریکا و اروپا،  این میزان کمتر از متوسط جهانی می شود. در سال 2020 اروپا دارای بیشترین تعداد گردشگر خواهد بود در حالی که سهم آن از این میزان در مقایسه با سهم ۶۰ درصدی که این قاره در سال  1955 داشت، در سال 2020 به کاهش 46 درصدی برسد.
در بازه زمانی سال های ۱۹۹۵ تا ۲۰۲۰ میزان رشد سفرهای با خط سیر بلند طبق پیش بینی سازمان جهانی گردشگرای به رشد 4/5 درصدی رسد در حالی که این رقم در برای سفرهای داخلی منطقه ای حدود ۸/۳ درصد خواهد بود.


6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt