آشنایی با  چند سوانح  هوایی عجیب و غریب دنیا

آشنایی با چند سوانح هوایی عجیب و غریب دنیا

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 08 خرداد ، 1400

آشنایی با چند سوانح هوایی عجیب و غریب دنیا

چندین دهه است که سفرهای هوایی در دنیا رواج یافته و سفر به کشور های دیگر به غیر از هواپیما تقریبا امکان پذیر نیست.اما در این سفرهای هوایی حوادث نیز ممکن است اتفاق بیافتد که غیر قابل پیش بینی و عجیب هستند. همراه با الفبای سفر چند مورد از این حوادث عجیب رو بررسی می کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

چندین دهه است که سفرهای هوایی در دنیا رواج زیادی یافته و سفر به کشور و قاره های دیگر به غیر از هواپیما تقریبا امکان پذیر نیست.به طور مثال موقع سفر به استانبول، بلیط هواپیما استانبول را تهیه میکنید. اما در این سفرهای هوایی حوادث نیز ممکن است اتفاق بیافتد که برخی از آنها پیش بینی شده بوده و از به خطر افتادن جان مسافران جلوگیری می شود. اما برخی دیگر حوادث غیر قابل پیش بینی هستند که دلایلی را نمی توان برای آن توصیف کرد. همراه با الفبای سفر چند مورد از  این حوادث عجیب رو بررسی می کنیم.

هواپیمای مسافربری ناپدید شده در اقیانوس اطلس

پرواز شماره ۴۴۷ هواپیمایی ایرفرانس در سال 2009 و در 31 می از ریو دوژانیرو برزیل در ساعت 10 شب با 215 مسافر و 12 خدمه پرواز کرد. مسیر این هواپیمای ایرباس ای ۳۳۰-۲۰۳ از فراز اقیانوس اطلس و مبدا آن کشور پاریس بود. آخرین تماس این هواپیما با کنترل پرواز در ساعت ۲:۱۰ دقیقه بامداد بود و پس از آن هیچ ارتباطی با آن برقرار نشده و هواپیما به یکباره ناپدید گشت.

تا 5 روز هیچ خبری از این هواپیما نشد و مشخص نبود بر سر این هواپیما و سرنشینان آن چه آمده است. تا اینکه بعد از جستجوهای و تلاش برای پیدا کردن آن،لراشه هواپیما  بر سطح اقیانوس اطلس دیده شد. تا مدت ها علت این اتفاق عجیب و غریب هوایی مشخص نبود تا اینکه بعد از 2 سال در کف اقیانوس جعبه سیاه هواپیما پیدا شد. پس از بررسی ها بر روی جعبه سیاه، دلیل این حادثه عجیب معلوم شد. علت سقوط این هواپیما این بود که سیستم اتوپایلوت به طور اتفاقی از کار افتاده بود و خلبان در مسیر یابی اشتباه کرده و نوک هواپیما را به سمت بالا برده بوده که این کار باعث  شده بوده هواپیما از ارتفاع 11000 متری سقوط کند و به دلیل سرعت زیاد هواپیما در موقع برخورد با سطح آب بدنه آن تکه تکه شود!

پرواز شماره ۴۴۷ هواپیمایی ایرفرانس -الفبای سفر

پرواز هوایی ۵۲۲ هلیوس

پرواز هوایی ۵۲۲ هلیوس در ۱۴ آگوست ۲۰۰۵،  از قبرس به سمت پراگ حرکت کرد. در یونان این پرواز دچار سانحه شده و تمامی ۱۲۱ مسافر و خدمه‌ آن کشته شدند. تحقیقات نشان می‌داد که قبل از سانحه همه مسافرها و خدمه بی‌هوش بودند! علت آن هم این بوده که برخی از سیستم های تهویه توسط بعضی از تکنسین ها قبل از پرواز تنظیم نشده بوده و به علت کمبود اکسیژن ،افراد داخل هواپیما بیهوش شده بودند که خلبان ها نیز از موضوع آگاه نبودند.
 

در حین پرواز خدمه کابین متوجه اشکالاتی شدند، زیرا وقتی که ماسک‌های اکسیژن به ‌صورت اتوماتیک مستقر شدند، هواپیما به‌ جای اینکه پایین بیاید  بیشتر اوج می‌گرفت. در این حین، خدمه قادر نبودن تا با خلبان‌ها ارتباط برقرار کنند چون پس از حملات ۱۱/۹ درب‌های ضدگلوله قفل می‌شدند. این هواپیما به‌ وسیله خلبان خودکار نزدیک به ۲ ساعت پرواز کرد تا اینکه توسط دو هواپیمای F-۱۶ هلنیک متوقف شد. بر اساس گزارش یکی از خلبان‌های F-۱۶ یکی از دستیارهای پرواز، وارد کابین شد، اما دیگر دیر شده بود به این علت که سوخت هواپیما تمام شده و منجر به سقوط آن شد.  بعد ها در پی کالبدشکافی‌ها رو اجساد، مشخص شد که در هنگام  حادثه خیلی از خدمه و حتی مسافرین زنده اما بی‌هوش بودن!

پرواز هوایی ۵۲۲ هلیوس-الفبای سفر

 پرواز هوایی ۵۳۹۰ بریتانیا

پرواز هوایی ۵۳۹۰ بریتانیا از بیرمینگام انگلستان به مالاگای اسپانیا در ۱۰ ژوئن ۱۹۹۰ صورت گرفته بود. بنا به دلیلی، کابین هواپیما در ارتفاع ۵۲۰۰ متری شکسته شد. فشار هوای زیاد باعث شد کمربند ایمنی‌ کاپیتان لانکستر از او جدا  شود. اما یکی از مهماندار هواپیما، نیگل اودن، او را از کمر گرفت و نگه داشت. در این حالت پاهای لانکستر با موتور برخورد کرد و منجر به سقوط هواپیما شد، اما افسر اول از  سقوط هواپیما جلوگیری کرد، اما بیشتر از نیمی از بدن لانکستر در هوا معلق بود.

نزدیک بود فشار هوا باعث پرتاب  اودن نیز به بیرون شود که یکی دیگر از مهمانداران کمربند او را گرفت!در آن لحظه صورت کاپیتان روی شیشه کابین بود و بقیه فکر می‌کردند که  او مرده است و پیشنهاد کردن که او را رها کنند. اما آن‌ها او را نگه دارند چون می‌ترسیدند بدن او مجددا  به سمت موتور کشیده شده و باعث افزایش شدت حادثه شود. این هواپیما در ساوت همپتون انگلستان فرود اضطراری کرد و در آنجا مشخص شد که کاپیتان زنده بوده و فقط دچار چند شکستگی و یخ‌زدگی شده است.

پرواز هوایی ۵۳۹۰ بریتانیا-الفبای سفر

ناپدید شدن هواپیمای استرالیایی بعد از مشاهده شی عجیب!

در اکتبر ۱۹۷۸، فردریک ولنتیک در مسیر پرواز بر فراز ملبورن بود که ناگهان متوجه وجود یک شیء ناشناس پرنده  در اطراف هواپیما شد! خلبان به سرعت به برج مراقبت وجود این بشقاب پرنده  را اطلاع داد اما آن ها گفتند که در رادارها هیچ هواپیمایی را نمی بینند. در ساعت ۷:۱۲ دقیقه فردیک خبر داد این که شیء عجیب معلق در هوا هواپیما نیست! سپس سر و صداهای نامشخص به  مدت 17 ثانیه به گوش رسید و بعد سکوت شد ! بعد از آن هیچ خبری از فردریک و هواپیما نشد.
لاشه  هواپیما نیز هرگز پیدا نشد! اکنون  با گذشت بیشتر از ۳۰ سال از آن اتفاق عجیب و غریب هیچ اطلاعی از علت حادثه و سرنوشت فردریک وجود ندارد. طبق حدسیات، او از مسیر منحرف شده و  داخل دریا سقوط کرده و به همین علت لاشه هواپیما هرگز پیدا نشده است.

سقوط هواپیما به قعر اقیانوس و یک بازمانده!

هواپیمای ایرباس ای ۳۱۰-۳۲۴، پرواز شماره ۶۲۶ یمن  در سال 2009 در اقیانوس هند سقوط کرد! پس از ساعت ها تلاش برای یافتن لاشه هواپیما، تیم نجات یک دختر نوجوان به نام باهیا باکاری را در حالیکه که به تکه ای از لاشه هواپیما چسبیده بوده پیدا کردند!
 زنده ماندن این دختر بسیار معجزه آسا بود چرا که جلیقه نجات نداشت و شنا نیز بلد نبود! به غیر از او تمامی 152 سرنشین هواپیما کشته شده بودند. دلیل سقوط این هواپیما هم اشتباه یکی از خدمه بوده بوده است.باهیا پس از این حادثه هوایی به دختر معجزه مشور شد و کتابی نیز در مود خاطراتش از این سانحه نوشته است.

هواپیمای ایرباس ای ۳۱۰-۳۲۴،-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt