جاذبه های گردشگری کوش آداسی

جاذبه های گردشگری کوش آداسی

جاذبه های گردشگری کوش آداسی

کوش آداسی

 کوش آداسی یکی از شهرهای ترکیه و به معنی جزیره پرنده است، این شهر در ۷۱ کیلومتری شهرستان مرکزی استان آیدین و در نوار ساحلی منطقه اژه  قرار دارد . کوش آداسی از شمال با سلجوق و پاموجاک واز جنوب با شبه جزیره دیلک همسایه‌ است. بندر کوش آداسی به دلیل نزدیکی با جزیره یونانی ساموس یکی از بنادر مهم منطقه بوده و دارای جذابیتهای توریستی زیادی است. 
در مورد تاریخچه کوش آداسی می‌توان گفت که شهر "افسوس" در ۳۰۰۰ قبل از میلاد مسیح توسط ایونی‌ها (Ionians) در نزدیکی کوش آداسی کنونی تاسیس شد که ایرانیان این شهر را در سال ۵۴۶ قبل از میلاد به تصرف خود درآوردند. ۲۰۰ سال قبل از میلاد نیز امپراتوری روم  این شهر را به تصرف خود درآورد. 
بر اثر رخداد یک زلزله، شهر افسوس نابود گرید و بندر جدیدی با نام یونانی اسکالا نُوا (اسکلۀ نو) در محل کنونی کوش آداسی تأسیس شد و جای بندرگاه افسوس را گرفت. پس از حمله‌ی سلطان محمد فاتح، این شهر در سال ۱۴۱۳ توسط امپراتوری عثمانی اداره می‌شد که معماری  زیبا و با شکوه عثمانی ها در برخی بناها قابل مشاهده است.

آب و هوای کوش آداسی

 آب وهوای کوش آداسی به دلیل واقع شدن در امتداد سواحل غربی از آب و هوای مدیترانه ای با زمستان هایی معتدل و تابستان های داغ و طولانی برخوردار است. 
گرم ترین ماه های کوش آداسی جولای و آگوست هستند که دمای هوا به 42 درجه سانتیگراد نیز می رسد. در ماه های مِی (اردیبهشت - خرداد) و جون(خرداد - تیر) امکان کاهش دما در شب وجود دارد. بیشترین بارش سالانه در کوش آداسی طی ماه های دسامبر(دی) و ژانویه (بهمن) رخ می دهد. بهترین زمان سفر به کوش آداسی از اواخر آوریل (فروردین) آغاز شده و تا اکتبر(مهر) ادامه می یابد. اما فصل زمستان نیز با توجه به وجود تعطیلات سال نو و جشن های بزرگی که در ترکیه برگزار می شود، در میان توریست ها از محبوبیت زیادی برخوردار است. 

غذاهای کوش آداسی

غذا در کوش آداسی مثل بقیه شهرهای ترکیه، فوق‌العاده خوشمزه و خوش طعم وهمچنین بسیار متنوع با هزینه مناسب است. شهرهای ترکیه معمولا دارای غذاهای محلی و رژیم غذایی مشترک هستند. به عنوان مثال این مردم به طور مشترک معمولا  برای صبحانه پنیر، گوجه، زیتون سیاه، عسل یا مربا، نان، سوسیس، سالامی (نوعی فرآورده گوشتی)، تخم مرغ آب ‌پز و چای میل می کنند. کباب‌های آبدار، خوش عطر و بوی ترکی، دلمه برگ مو، دلمه فلفل‌های رنگی و کوفته، ماهی و غذاهای دریایی از دیگر غذاهای محبوب این شهر است.

هتل های کوش آداسی 

هتل های کوش آداسی بر اساس نوع و درجه دارای امکانات متفاوتی است.  به طور نمونه ورزش های آبی ، استخر و پارک های آبی از ویژگی های منحصر بفردیست که فقط آنرا بصورت یکجا در هتل های کوش آداسی می توان مشاهده نمود . بر اساس سلیقه و قیمت مورد نظر هتل های متفاوتی وجود دارد، هتل های سه ستاره کوش آداسی با قیمت های مناسب تا هتل های لوکس . هتل لوبلو کوش آداسی، هتل پایان بی،هتل کاریزما دلوکس، هتل آداکوله ، هتل گرند بلو اسکای از نمونه های هتل های کوش آداسی هستند.

 جاذبه های توریستی کوش آداسی

 در کوش‌آداسی جاهای دیدنی زیادی وجود دارد. می توانید در تور کوش آداسی از بناهای تاریخی، سواحل زیبا ، جنگل‌های کاج گل‌های کاغذی رنگارنگ و دریای آرام و خیابان‌های گل ‌کاری‌شده، از جمله جاذبه های گردشگری کوش آداسی می باشند دیدن کنید. مراکز خرید کوش آداسی نیز با انواع تفریحات و قیمت های مناسب ، رستوران ها و کافه ها،  بازارها و بناها با معماری دوران عثمانی از دیگر موارد جاذبه های گردشگری محسوب می شوند. کوش‌آداسی، به سواحل شنی و صخره‌ای معروف است. یکی از پرطرفدارترین سواحل برای انواع ورزش‌های آبی مثل شنا، غواصی و اسکی روی آب  است.

🔍 مشاهده تورهای لحظه آخری کوش آداسی

🔍 دیدنیها، سرگرمی و تفریحاتی که در کوش آداسی نباید از دست دهید!


6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt