جاذبه های گردشگری قونیه

جاذبه های گردشگری قونیه

جاذبه های گردشگری قونیه

شهر قونیه

قونیه، شهری در ناحیه آناتولی که با پایتخت ترکیه آنکارا، 225 کیلومتر فاصله دارد و می توان از آن بانام پایتخت تمدن اسلامی یاد کرد. از طرفی این شهر  به دلیل وجود آرامگاه مولانا در میان ایرانیان شهرت بسیاری دارد و سالانه از تاریخ 19 الی 27 آذر به دلیل برگزاری بزرگداشت مولانا گردشگرن زیادی به قونیه می روند.

آب و هوای قونیه

قونیه دارای آب و هوای خاص مدیترانه ای است به این معنا که  تابستان ها آفتابی و زمستانهای آن جا معتدل می باشد.در زمستان دما حداکثر تا 5 درجه سانتی گراد بالای می رود و همچون فصل پاییز بارش های زیادی دیده میشود که با بادهای موسمی این منطقه کمی هوا را طوفانی می کنند.در ماه های تابستان یعنی از اوایل جولای تا اواخر سپتامبر ، بارش قابل توجهی در این منطقه دیده نمیشود و دما هوا تا 35 درجه نیز افزایش میابد

جاذبه های گردشگری قونیه

قونیه یکی از قطب های گردشگری ترکیه به شمار می رود که امکانات تفریحی، مراکز خرید قونیه، هتل های مجلل، مناظر زیبا، رستوران ها ، ، بناهای تاریخی،بخشی از جاذبه های گردشگری قونیه محسوب میشوند. همچنین با وجود قدمت تاریخی این شهر آثار باستانی، بافت قدیمی شهر با مساجد و موزه ها همه و همه توریست های گوناگونی را از اقصی نقاط کشور مجذوب خود می کند.

هتل های قونیه 

قونیه شهر بزرگی است که به واسطه برخورداری از جاذبه های تاریخی و طبیعی به مکانی توریستی تبدیل شده است، بنابراین در این شهر هتل‌های بسیاری یافت می‌شوند. هتل‌های ۵لوکس و شیکی که می‌توانند اقامتی راحت را برای مسافران فراهم کنند

گردش در قونیه

شهر قونیه در ترکیه از سیستم مترو برخوردار نیست، اما گفته می‌شود  که بخشی از سیستم متروی این شهر در سال ساخته می شود اما در این شهر می‌توان از اتوبوس، دولموش، تراموا و تاکسی برای گردش استفاده کرد.قونیه از یک فرودگاه بزرگ و بین‌المللی برخوردار است، و تا شهر قونیه ۱۸ کیلومتر فاصله دارد. 


6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt