جاهای دیدنی ویتنام

آشنایی با مهم ترین جاهای دیدنی ویتنام

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 15 اسفند ، 1402

جاهای دیدنی ویتنام | معرفی 18 جاذبه

اگر قصد خرید تور ویتنام و سفر به این کشور جذاب را دارید اما جاهای دیدنی ویتنام را نمی‌شناسید، این مقاله برای شما نوشته است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

ویتنام سرزمینی با تاریخ و فرهنگ غنی، طبیعت زیبا و مردمی خون‌گرم محسوب می‌شود و به یکی از محبوب‌ترین مقاصد توریستی در جهان تبدیل شده است. این کشور جاذبه‌های گردشگری متنوعی دارد که می‌تواند مورد توجه گردشگران با هر سلیقه‌ای قرار بگیرد. طبیعت ویتنام بسیار زیبا و چشم‌نواز است؛ از سواحل شنی زیبا گرفته، تا کوهستان‌های سرسبز، جنگل‌های انبوه و جزایر مرجانی، همه و همه در این سرزمین زیبا جا خوش کرده‌اند. در این مقاله به معرفی 18 جاذبه از مهم‌ترین جاهای دیدنی ویتنام می‌پردازیم.

1. کرانه شمالی ویتنام 

در کرانه شمالی ویتنام، استان‌های کوانگ نین، کوانگ بن، کائو بانگ، نین تون و هانوئی قرار دارند و این منطقه با مرزهای چین و لائوس در شمال، خلیج تونکین در شرق، خلیج هالونگ در غرب و فلات ین بائین در جنوب احاطه شده است. کرانه شمالی ویتنام مناظر طبیعی خیره‌کننده دارد و به دلیل فرهنگ و تاریخ غنی خود شناخته شده است؛ بنابراین با خرید تور ویتنام به سرزمین فرهنگ و ادب پامی‌گذارید. برخی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در کرانه شمالی عبارت‌اند از: خلیج هالونگ، پارک ملی فونگ نها که بانگ، هوئه، نان شان، هانوی و ... . اگر به دنبال تجربه‌هایی فراموش‌نشدنی هستید، کرانه شمالی ویتنام بهترین مکان برای شما است. 

کرانه شمالی ویتنام

عکسی از کرانه شمالی ویتنام

2. شهر هوشی مین

شهر هوشی مین، دومین شهر بزرگ و از جاهای دیدنی ویتنام است که در گذشته با نام سایگون شناخته می‌شد. این شهر در جنگ ویتنام نقش مهمی ایفا کرد و امروز هم یکی از مهم‌ترین مراکز اقتصادی و فرهنگی ویتنام محسوب می‌شود. موزه جنگ ویتنام، پارک 30-4، بازار Ben Thanh و معبد Cao Dai از جمله جاذبه‌های دیدنی شهر هوشی مین هستند که با خرید تور خارجی نباید دیدنشان را از دست بدهید.

شهر هوشی مین از جاهای دیدنی ویتنام

تصویری از شهر هوشی مین 

3. شهر هوی آن

شهر هوی آن باشکوه‌ترین و زیباترین شهر ویتنام است که در سال 1999 به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شد. این شهر در قرن 16 تا 19 میلادی یکی از مهم‌ترین بنادر تجاری منطقه بود و به همین دلیل، آثار تاریخی و فرهنگی ارزشمندی در آن به جای مانده است. از جمله جاذبه‌های دیدنی شهر هوی آن می‌توان به خانه‌های قدیمی، معابد، پاگوداها، بازارهای سنتی و ساحل آن بنگ اشاره کرد. شهر هوی آن یکی از جاهای دیدنی ویتنام است و شما را به دل این کشور جذاب می‌برد.

شهر هوی آن ویتنام

تصویری از شهر هوی آن

4. خلیج هالونگ

خلیج هالونگ در استان کوانگ نین در شمال شرقی ویتنام قرار گرفته است. این خلیج به دلیل مناظر طبیعی خیره‌کننده خود، از جمله هزاران جزیره صخره‌ای آهکی، به‌عنوان یکی از عجایب هفتگانه طبیعی جهان شناخته شده است. خلیج هالونگ حدود 1500 کیلومتر مربع وسعت دارد و بیش از 1600 جزیره و صخره آهکی را در خود جای داده است. این جزایر در اشکال و اندازه‌های مختلف، از صخره‌های کوچک و مخروطی‌شکل گرفته تا جزایر بزرگ و مرتفع، جاذبه‌ای خیره ‌ننده را ایجاد کرده‌اند.

برخی از این جزایر غارها و صخره‌های خیره‌کننده‌ای هستند که چشم هر بیننده‌ای را مسحور می‌کنند. خلیج هالونگ یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری و یکی جذاب‌ترین جاهای دیدنی در ویتنام است. اگر روزی گذرتان به این منطقۀ زیبا رسید، می‌توانید با قایق یا کشتی کروز از خلیج بازدید کنید و از مناظر طبیعی آن لذت ببرید.

خلیج ها لونگ از مکان های دیدنی ویتنام

عکسی از خلیج هالونگ 

5. پارک ملی فونگ نها - که بانگ

پارک ملی فونگ نها - که بانگ یک منطقه حفاظت‌شده در ویتنام است؛ جایی که با غارهای بزرگ، صخره‌های آهکی و جنگل‎های انبوه خیره‌کننده‌اش شناخته می‌شود. این پارک در استان کوانگ بن واقع شده و یکی از میراث جهانی یونسکو محسوب می‌شود. پارک ملی فونگ نها - که بانگ بیش از 300 غار دارد. بزرگ‌ترین آن‌ها که غار سون دونگ نام داد، بزرگ‌ترین غار جهان است و طولی حدود 150 کیلومتر دارد. یک دریاچه زیرزمینی بزرگ به طول 8 کیلومتر هم در این غار وجود دارد که آن را به یکی از جاهایی تبدیل می‌کند که قبل از مرگ باید از آن بازدید کرد!

اگر قصد سفر به این کشور شگفت‌انگیز در آسیا را دارید، پیشنهاد می‌کنیم راهنمای سفر به ویتنام را بخوانید.

پارک ملی فونگ نها  از مناطق دیدنی ویتنام

عکسی از پارک ملی فونگ نها 

6. کوه‌های ساپا

کوه‌های ساپا مجموعه‌ای از کوه‌های زیبا هستند که در شمال ویتنام واقع شده‌اند. این کوه‌ها با مناظر طبیعی منحصربه‌فردشان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ویتنام محسوب می‌شوند. اگر از این منطقه دیدن کردید، پیاده‌روی در کوهستان، بازدید از روستاهای محلی، تماشای اقیانوس ابرها و گشت‌وگذار در بازارهای محلی را فراموش نکنید.

کوه‌های ساپا از جاهای دیدنی ویتنام

تصویری از کوه‌های ساپا 

7. شهر تاریخی هوئه

هوئه شهری تاریخی در ویتنام است که از سال 1802 تا 1945 پایتخت امپراتوری نگوین بود. این شهر در کنار رودخانه پرفیوم قرار دارد و به خاطر معماری زیبا، فرهنگ و تاریخ غنی خود شناخته شده است. هوئه در لیست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و تعداد زیادی بنای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری رغا در خود جا داده است. هوئه همچنین به خاطر غذاهای خوشمزه‌اش شناخته می‌شود. بعضی از محبوب‌ترین جاذبه‌های هوئه عبارت‌اند از: شهر ممنوعه ارغوانی، معبد باستانی هوئه، مقبره های امپراتوران نگوین، پل بان های. 

شهر تاریخی هوئه ویتنام

عکسی از شهر تاریخی هوئه ویتنام

8. جزیره فو کوک

جزیره فو کوک بزرگ‌ترین جزیره ویتنام در جنوب خلیج تایلند واقع شده است و یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی ویتنام محسوب می‌شود. می‌پرسید چه چیزی این جزیره را متمایز می‌کند؟ باید سواحل زیبا، آب‌های فیروزه‌ای، جنگل‌های انبوه و صخره‌های آهکی ناهموار آن را با چشم ببینید تا متوجه شوید که از چه گنجینه‌ای صحبت می‌کنیم. اگر غواصی را دوست دارید، تجربه‌ای بی‌نظیر در انتظارتان است. فو کوک برای هرکسی که به دنبال استراحت و لذت بردن از زیبایی‌های طبیعی است ایده‌آل و رؤیایی است.

جزیره فو کوک ویتنام

تصویری از جزیره فو کوک 

9. شهر دا لات 

دا لات شهری در جنوب ویتنام است که به خاطر مناظر طبیعی خیره‌کننده، آب‌وهوای معتدل و معماری استعماری فرانسوی خود شناخته شده است. این شهر در ارتفاع 1500 متری از سطح دریا قرار دارد و به همین دلیل آب‌وهوایش خنک و مطبوع است. فرانسوی‌ها در اواخر قرن نوزدهم دا لات را به‌عنوان ایستگاه تپه‌ای ساختند و به همین دلیل تعداد فراوانی ساختمان که از دوران استعماری فرانسوی باقی مانده‌اند در آن وجود دارد.

شهر دا لات از مناطق دیدنی ویتنام

تصویری از شهر دا لات ویتنام

10. حفاظتگاه طبیعی Pu Luong 

Pu Luong یک منطقه حفاظت‌شده در شمال ویتنام است. این منطقه به دلیل مناظر طبیعی خیره‌کننده، تنوع زیستی غنی و فرهنگ سنتی خود از مهم‌ترین جاهای دیدنی ویتنام شناخته می‌شود. پولونگ در استان ننه تون واقع شده است و حدود 2000 کیلومتر مربع وسعت دارد. باید کوه‌های مرتفع، رودخانه‌های خروشان، جنگل‌های انبوه و روستاهای سنتی آن را ببینید و در زیبایی محض غرق شوید.

این حفاظت‌گاه در سال 2003 به‌عنوان میراث جهانی در یونسکو ثبت شد. این منطقه زیستگاه گونه‌های مختلفی از گیاهان و جانوران از جمله خرس سیاه آسیایی، فیل آسیایی، ببر هندی و گورخر آسیایی است. اگر به دنبال استراحت و لذت بردن از زیبایی‌های طبیعت هستید، پولونگ می‌تواند مقصدی فوق‌العاده برای شما باشد. 

حفاظتگاه طبیعی Pu Luong در ویتنام

تصویری از حفاظتگاه طبیعی پولونگ

11. شهر هانوی

اگر به طبیعت و فرهنگ آسیای شرقی علاقه‌مند باشید احتمالا اسم شهر هانوی را شنیده‌اید و کنجکاوید بدانید هانوی کجاست؟ شهر هانوی، پایتخت ویتنام است که یکی از زنده‌ترین و پرجنب‌وجوش‌ترین شهرهای این کشور به شمار می‌رود. این شهر با جمعیتی بالغ بر ۸ میلیون نفر، محل زندگی مردمانی خونگرم و مهمان‌نواز است. از جمله جاذبه‌های دیدنی شهر هانوی می‌توان به قلعه هانوی، معبد هون کیم، دریاچه هوان کیم، موزه ملی ویتنام و بازار دونگ تای اشاره کرد.

شهر هانوی ویتنام

عکسی از شهر هانوی ویتنام 

12. شهر موئی نه

موئی نه شهری ساحلی در ویتنام است که همیشه مورد توجه گردشگران بوده است. این شهر در استان ننه تون واقع شده و حدود 200 کیلومتر از هانوی پایتخت ویتنام فاصله دارد. موئی نه یک مقصد گردشگری دوست‌داشتنی است. سواحل شنی سفید، آب‌های فیروزه‌ی و صخره‌های آهکی خیره‌کننده این شهر چشم هر بیننده‌ای را می‌نوازند و تجربه‌ای خاص از تعطیلات را برای او رقم می‌زنند. اگر به فعالیت‌هایی مثل قایق‌رانی، شنا، غواصی، موج‌سواری و انواع فعالیت‌های آبی علاقه دارید شک نکنید که موئی نه شهر دلخواه شما است.

 شهر موئی نه از مناطق دیدنی ویتنام

تصویری از شهر موئی نه 

13. بازارهای ویتنام

ویتنام کشوری با ریشه‌های فرهنگی محکم و تاریخ دورودراز است. یکی از جنبه‌های جالب فرهنگ ویتنامی بازارهای آن است. بازارهای ویتنام مملوء از زندگی و رنگ هستند و این بازارها مکانی عالی برای آشنایی با فرهنگ مردم محلی است. توصیه می‌کنیم اگر به ویتنام سفر کردید، از دیدن بازارهای آن غافل نشوید. از جمله بازارهای دیدنی ویتنام می‌توان به بازار Ben Thanh، هوشی مین، بازار Đồng Xuân، هانوی، بازار Chợ Lớn، بازار đêm Hoi An و بازار đêm Sapa اشاره کرد. 

بازارهای ویتنام

تصویری از بازارهای ویتنام

14. جزیره کان دائو

جزیره کان دائو مجمع‌الجزایری متشکل از 16 جزیره در ساحل جنوبی ویتنام است. کان دائو یکی از پررفت‌وآمدترین مقاصد گردشگری در ویتنام است که چندین هتل و رستوران دارد و برای لذت بردن از فعالیت‌های متنوع آبی فوق‌العاده است.

جزیره کان دائو جاذبه گردشگری در ویتنام

عکسی از جزیره کان دائو ویتنام

15. پارک ملی کت تین

پارک ملی کت تین در سال 1978 و در استان دونگ نای ساخته شد، یکی از جاهای دیدنی ویتنام است و به دلیل تنوع زیستی غنی و مناظر طبیعی زیبایش مشهور شده است. پارک ملی کت تین 71.34 کیلومتر مربع مساحت دارد و جنگل‌های انبوه، رودخانه‌ها، باتلاق‌ها و تنوع زیستی غنی از گیاهان و جانوران را در خود جای داده. گونه‌هایی مثل ببر هندی، فیل آسیایی، گیبون سیاه، لنگور و انواع پرندگان و ماهی‌ها در این پارک زیبا زندگی می‌کنند.

 پارک ملی کت تین از جاهای دیدنی ویتنام

تصویری از پارک ملی کت تین 

16. دَلَت 

دَلَت منطقه‌ای بزرگ در جنوب ویتنام؛ جایی که رودخانه‌های خروشان، کانال‌ها، مرداب‌ها، جنگل‌های انبوه و روستاهای زیبا در کنار یکدیگر مناظری فراموش‌نشدنی را می‌سازند. دَلَت در استان‌های بنی، لاک، کائو لات، تای نین و تای نین واقع شده و یکی از مناطقی است که دیدن آن را به شما توصیه می‌کنیم.

17. پارک ملی با بی

پارک ملی با بی که در استان کوانگ بن قرار دارد، در سال 1962 ساخته شد و خیلی زود مورد توجه گردشگران قرار گرفت. پارک ملی با بی 300 کیلومتر مربع مساحت دارد و شامل جنگل‌های انبوه، رودخانه‌های خروشان، آبشارهای دیدنی، غارهای شگفت‌انگیز و تنوع زیستی بی‌نظیری از گیاهان و جانوران می‌شود. این پارک چندین مسیر پیاده‌روی دارد، برای تورهای طبیعت‌گردی بسیار مناسب است و یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی ویتنام محسوب می‌شود.

پارک ملی با بی ویتنام

تصویری از پارک ملی با بی ویتنام 

18. روستای کام تان 

کام تان (Cam Thanh) روستایی کوچک در استان نین تون است. این روستا با خانه‌های پلکانی‌اش که روی رودخانه ساخته شده‌اند شناخته می‌شود. خانه‌های پلکانی کام تان را مردم محلی در قرن 19 ساختند. مردم محلی این خانه‌ها را ساختند تا از زمین‌هایشان محافظت کنند و از خطر سیلاب در امان بمانند. خانه های پلکانی کام تان یکی از جاذبه‌های گردشگری پرطرفدار ویتنام هستند که حتماً باید ببینید. 

روستای کام تان ویتنام

تصویری از روستای کام تان 

سفر به ویتنام و بازدید از جاهای دیدنی آن

ویتنام کشوری است که هرچه را بخواهید دارد؛ از مناظر طبیعی زیبا گرفته تا فرهنگ غنی و تاریخ پرفرازونشیب. این کشور مقصدی عالی برای همه کسانی است که شیفتۀ تجربه‌های متفاوت هستند. در این مقاله بهترین و جذاب‌ترین جاهای دیدنی ویتنام را به شما معرفی کردیم تا قبل از سفر از جاذبه‌های گردشگری این کشور اطلاع کافی داشته باشید. اگر دوست دارید به ویتنام بروید، با خرید تور ویتنام با یک کلیک سفر خود را آغاز کنید.

آژانس مسافرتی الفبای سفر با افتخار در برنامه‌ریزی سفر به ویتنام به شما کمک می‌کند. ما با تیمی از کارشناسان مجرب و باتجربه، سفری به‌یادماندنی و آسان را برای شما تدارک می‌بینیم. با ما سفر به ویتنام را به یکی از خاطرات رویایی زندگی‌تان تبدیل کنید.

سؤالات متداول:

1. بهترین جاهای دیدنی ویتنام چه نام دارند؟

دَلَت، پارک ملی با بی، روستای کام تان، پارک ملی کت تین، شهر هانوی، شهر موئی نه، بازارهای ویتنام، شهر دا لات، حفاظتگاه طبیعی Pu Luong، کوه‌های ساپا، شهر تاریخی هوئه، شهر هوشی مین، شهر هوی آن و کرانه شمالی ویتنام از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری ویتنام هستند.

2. بهترین جزایر ویتنام برای گردشگری چه نام دارند؟

جزیره فو کوک، خلیج هالونگ و جزیره کان دائو از مهم‌ترین جزایر ویتنام هستند.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt