5 تا از بهترین و بدترین محله های استانبول

5 تا از بهترین و بدترین محله های استانبول

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 16 آبان ، 1400

بهترین و بدترین محلات استانبول【قابل توجه مهاجران و توریست ها】

بهترین محله های استانبول کدام هستند و در کجا بهتر است برای زندگی و سفر اقدام کنیم؟ همینطور بدترین محله استانبول نیز چه نام دارد؟ همراه ما باشید در این بخش

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

یکی از شهرهای بزرگ جهان، جایی که شرق به غرب می رسد، در تقاطع سه قاره اروپا، آسیا و آفریقا، استانبول قرار دارد، جایی که زمان خودش می تواند در آن گم شود، در خیابان های ابدی اش قدم بزند و خود را دوباره بیابد. ، دوباره و دوباره. شهری که قبلاً قسطنطنیه نامیده می شد، یکی از مقاصد مورد علاقه ایرانیان در این سیاره است، و در میان این تعداد بسیار، تعداد کمی از افراد خوش شانس هستند که تصمیم می گیرند. تا این مکان را خانه خود کنند. با این حال در سال های اخیر سفر و مهاجرت به استانبول توسط ایرانیان بسیار بوده و ماهم قصد داریم برای راهنمایی به شما عزیزان بهترین و بدترین محله های استانبول را شناسایی کنیم.
حال بدون هیچ مقدمه ای، در اینجا 5 تا از بهترین و بدترین محله های استانبول از دیدگاه مهاجران و توریست ها برای نقل مکان به آنها آورده شده است، که باید به فکر نقل مکان باشید (یا نه!) اگر به طور جدی به زندگی در این شهر با شکوه و جادویی در ساحل بسفر فکر می کنید!

✅ میخواید محله های استانبول را کامل بشناسید؟ بر روی لینک کلیک کنید.

بهترین محله های استانبول

محله شیشلی

برای کسانی که به دنبال زندگی در محیطی مدرن تر و بهترین محله زندگی در استانبول هستند، اما نه چندان دور از شهر با شکوه قدیمی که استانبول که در سراسر جهان شناخته شده است، ما قطعاً منطقه خنک و تمیز شیشلی را که درست در شمال کاراکوی واقع شده است، توصیه می کنیم. دقیق در سمت اروپایی شهر
شیشلی نوعی سبک زندگی در حومه شهر را ارائه می دهد که بسیاری در غرب ممکن است بیشتر به آن عادت کنند، در حالی که پیشنهادات خرید شگفت انگیزی را ارائه می دهد. اساساً، اگر خانواده‌ای هستید که بچه‌های کوچک دارید، اما می‌خواهید همچنان هیجان استانبول را بدون زندگی در قلب آن تجربه کنید، قطعاً نقل مکان به شیشلی پیشنهاد بسیار مناسبی است.

محله شیشلی استانبول

نمایی از محله شیشلی

منطقه کاراکوی

منطقه کاراکوی و همچنین محله کوچکتر آن بی اوغلو و جهانگیر، در سمت اروپایی تنگه بسفر، دارای برخی از بهترین رستوران ها، فرصت های خرید و تفریحات شبانه ای است که شهر ارائه می دهد - که باعث محبوبیت آن در بین مردم شده است. 
از خیابان همیشه پرجنب‌وجوش استقلال، جایی که محلی‌ها و خارجی‌ها به طور یکسان از برندهای بزرگ بین‌المللی و ترکیه‌ای استفاده می‌کنند، تا برج معروف گالاتا، جایی که می‌توان منظره نماد استانبول را بر روی یک لیوان شیرینی گرم تماشا کرد، تا حتی رستوران‌های عالی و سرگرمی هایی که در مجاورت میدان تقسیم انجام می شود، اینجا دقیقا یکی از بهترین محله های استانبول برای گردش نیز می باشد.

محله مودا

با حرکت از طریق تنگه، به سمت سمت آسیایی شهر، محله مورد علاقه خیلی ها در شرق استانبول که همان مودا است می باشد، که بخشی از ناحیه بزرگتر کادیکوی است. «مودا» محله‌ای امن و زیبا، مملو از مغازه‌ها و کافه‌های جالب است که درست در کنار یک پارک زیبا در کنار آب برای دور هم جمع شدن با دوستان و خانواده قرار دارد.
برای جمعیت جوان‌ تر مودا قطعاً با انبوهی از رستوران‌ها، بارها و طعم‌های محلی موج نو، مطابق با سلیقه شما خواهد بود، که قطعاً این محله را به محله محبوب‌تری تبدیل می‌کند. بنابراین اگرچه سایر نقاط کادیکوی نیز بسیار عالی هستند، مودا قطعاً به عنوان درخشان‌ترین ستاره در بخش آسیایی استانبول شناخته می‌شود. بنابراین اگر به دنبال بهترین محله استانبول برای زندگی هستید پیشنهاد دیگر ما به شما مودا می باشد.

محله مودا استانبول

محله مودا استانبول

محله نیسانتاسی

در نهایت، برای کسانی که به دنبال زندگی پر زرق و برق هستند، بالاترین زندگی مجلل را که می توان در این شهر واقعا بین المللی سپری کرد همین منطقه نیسانتاسی است. این منطقه تجاری گران‌قیمت پر از برچسب‌های جهانی است. این محله اروپایی که به خوبی به هر جای دیگر شهر متصل است، می‌تواند فضای شهر نیویورک را به مردم بدهد، درست در قلب دومین شهر بزرگ اروپا.

محله بشیکتاش

با بازگشت به اروپا که از کاراکوی به سمت بالا می رویم، اما به سمت غرب شیشلی، درست به لبه بسفر برمی گردیم. بشیکتاش که در ورودی آن توسط مسجد زیبای دولما باغچه و همچنین استادیوم وودافون متعلق به تیم فوتبال معروف این محله مشخص شده است، شاید یکی از زیباترین، امن ترین و جالب ترین محله های استانبول باشد و مطمئناً به آنجا علاقه مند خواهید شد
این بخش مجلل شهر که در کنار کافه‌ها و تراس‌های زیبای اروپایی، و همچنین یک مسیر پیاده‌روی عالی احاطه‌شده با شاخ و برگ‌های سبز زیبا فضایی را برای پراکندگی و لذت بردن از صحنه‌های رستوران/خرید جدید و مد روز فراهم میکند، اساساً، اگر به دنبال یک محیط شهری با احساس اروپایی تر و بهترین منطقه برای خرید خانه در استانبول هستید، که ترکیبی از شیشلی و مودا در سبک زندگی است، این محله مخصوص شماست.

محله بشیکتاش استانبول

نمایی دیدنی از محله بشیکتاش و استادیوم معروف تیم

بدترین محله های استانبول

محله اوسکودار

متأسفانه، اگرچه بخش آسیایی استانبول می‌تواند به اندازه نیمه اروپایی مکان‌های فوق‌العاده‌ای را در خود جای دهد، اما یکی از مناطقی که باید بگویم از آن دوری کنید، بخشی از محله Üsküdar است که اتفاقاً نزدیک‌ترین مکان به ایستگاه کشتی است. 
بیشتر معایب این منطقه، هرج و مرج و سر و صدای مداوم و همچنین قرار گرفتن در بخش فقیر شهر است که متأسفانه منطقه را تا حدودی یک نقطه هدف عالی برای کلاهبرداری و سرقت های کوچک در برخی مواقع، به ویژه در مورد خارجی ها تبدیل کرده است. 
اگرچه مناطق خوبی از Üsküdar وجود دارد، اما آنها دورتر از ساحل هستند، بنابراین اگر به دنبال خانه جدیدی در این محله هستید، هنوز امیدی وجود دارد - فقط از این بخش دوری کنید.

اوسکودار استانبول

اسکودار استانبول

محله فاتح

با کمال تعجب، یکی دیگر از محله‌های محبوبی که صادقانه توصیه نمی‌کنیم در آن زندگی کنید، قلب تپنده و زنده استانبول است، درست در نزدیکی مسجد آبی سلطان احمد و ایا صوفیه - محله فاتح، در بخش جنوبی منطقه اروپایی امینونو.
اگرچه بازدید از این منطقه افسانه‌ای استانبول قطعاً ارزش آن را دارد، و گردشگران تور استانبول همیشه عاشق یک پیاده‌روی عالی در اطراف پارک گلهانه، بازار بزرگ، بازار ادویه و کاخ توکاپی هستند، اما زندگی در مکان توریستی این شهر دارای اشکالاتی است. مانند گرانی مخصوصا برای توریست ها، سر و صدای بلند، زندگی مردم نسبتا فقیر در آن نزدیکی، و مطمئناً کم شدن امنیت آن بخش.
در نهایت، فاتح چیزهای بسیار خوبی دارد، اما اگر قرار باشد به عنوان یک مهاجر در ترکیه به استانبول نقل مکان کنید واقعاً سخت است هر روز مانند یک توریست با شما رفتار شود. با تمام گرانی ها و جیب بری هایی که با آن همراه است.

باشاکشهیر

باشک شهیر که اخیراً محبوب بنگاه‌های املاک و سازندگان مسکن است، محله‌ای است که در ابتدا بسیار عالی به نظر می‌رسد و تقریباً شبیه نسخه دیگری از شیشلی - تمیز، ایمن و مدرن است. با این حال، مسئله و تفاوت عمده این محله اروپایی با شیشلی، موقعیت مکانی آن است.
باشاکشهیر در منتهی الیه غرب نیمه اروپایی استانبول واقع شده است، اما برای قرار دادن این موضوع در زمینه مناسب، با توجه به وسعت حیرت انگیز این کلان شهر بزرگ، عملاً می توانید کاملاً در شهر دیگری باشید، زیرا بسیار خارج از مرکز استانبول هستید. رسیدن به استانبول در یک جهت حدود یک ساعت طول می کشد و اگر در این قسمت از شهر زندگی می کنید داشتن یک ماشین ضروری است.
اگرچه برای برخی، این نوع رفت و آمد هیچ مشکلی ندارد، و برخی معاملات ارزان قیمت املاک وجود دارد، ما به هر کسی که به طور جدی به استانبول فکر می کند توصیه می کنیم از محله هایی که اینقدر دور از مرکز هستند، دوری کنند. خیلی بهتر است که به طور کامل در یک شهر دیگر ترکیه زندگی کنید، زیرا ارزش بسیار بیشتری برای زمان و پول شما دارد. به گفته بسیاری از ایرانیانی که آنجا رفتند باشاکشهیر نیز یک محله بد در استانبول می باشد.

محله باشاک شهیر استانبول

نمایی از باشاک شهیر

محله اسنیورت 

اسنیورت نیز مانند باشاکشهیر در منتهی الیه غرب شهر واقع شده است، البته کمی نزدیکتر از محله فوق به شهر. با این حال، بر خلاف باشاکشهیر، اسنیورت به دلیل هجوم مهاجران غیرقانونی از سوی پناهندگانی که از جنگ در کشورهای همسایه مانند سوریه و عراق فرار می‌کنند، جرم و جنایت بیشتری دارد و جز خطرناک ترین مناطق استانبول برای مهاجران مخصوصا است.
به این ترتیب، اگرچه آژانس‌های املاک و مستغلات همچنان سعی می‌کنند مردم را با معاملات بزرگ در سهام املاک خود در این بخش از استانبول بفروشند، اما متأسفانه هر نوع سرمایه‌گذاری در این منطقه از شهر به عنوان یک دارایی مستهلک خواهد بود. در حالی که بی ثباتی سیاسی در سایر نقاط این منطقه جغرافیایی ادامه دارد. 

محله تارلاباشی

شهرت تارلاباشی به عنوان بخشی از شهر نسبتاً ناامن برای حضور در آن، به ویژه پس از شب، قطعاً محاسن خود را دارد. این محله در غرب میدان تقسیم، درست در شمال بلوار تارلاباشی واقع شده است، این محله به طور شگفت انگیزی به محله های مورد علاقه گردشگران در شهر مانند جهانگیر و بی اوغلو نزدیک است، اما اجازه ندهید این نزدیکی شما را فریب دهد – واقعاً یک شب با یک روز متفاوت است. 

نمایی از تارلاباشی استانبول

محله تارلاباشی

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt