راهنمای سفر به وارنا بلغارستان

راهنمای سفر به وارنا بلغارستان

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 19 مرداد ، 1400

راهنمای سفر به وارنا بلغارستان بصورت گام به گام

راهنمای سفر به وارنا بلغارستان به همراه اطلاعاتی کامل از هزینه سفر و بهترین زمان سفر به وارنا بلغارستان با تور و بدون تور و تماشای دیدنی های آن جا را در این بخش بخوانید

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

وارنا، سومین شهر و پایتخت دریایی بلغارستان ، جالب ترین و زیباترین شهر در ساحل دریای سیاه است. این جا ترکیبی از شهر بندری ، پایگاه دریایی و استراحتگاه ساحلی ، مکانی جذاب برای چند روز دور بودن از کار و زندگی پر جنب و جوش است، وارنا مملو از تاریخ اما در عین حال کاملاً مدرن ، با یک پارک عظیم و یک ساحل طولانی برای استراحت است. در مرکز شهر بزرگترین مجموعه حمام رومی بلغارستان و بهترین موزه باستان شناسی آن و همچنین یک صحنه پر جنب و جوش فرهنگی و رستوران را مشاهده خواهید کرد. با راهنمای سفر به وارنا بلغارستان ما در آژانس هواپیمایی الفبای سفر همراه باشید.

فانوس دریایی در وارنا

نمایی دیدنی از دریای سباه و فانوس دریای قدیمی در وارنا

کارهایی که در وارنا می بایست انجام دهید

1. به حمام های رومی مراجعه کنید

حمام های رومی قرن دوم میلادی وارنا به طرز چشمگیری حفظ شده اند ، و بزرگترین آنها در بلغارستان (و همچنین چهارمین بزرگترین ها در اروپا) هستند. در این مجموعه بگردید و در مورد چگونگی استفاده رومیان از سیستم های پیشرفته کف و آب برای گرم نگه داشتن حمام بیاموزید. ورودی 5 BGN (2.80 دلار USD) است.

2. به ساحل دریای سیاه بروید

شهر را پشت سر بگذارید و صحنه پر جنب و جوش ساحل وارنا را ببینید. در امتداد خط ساحل تعداد زیادی باشگاه ، بار و کافه وجود دارد که می توانید یک نوشیدنی در آن بگیرید. اگر می خواهید از دیوانگی ساحل اصلی دور شوید ، برای یک ساحل آرامتر به Fichoza نزدیک آن بروید.

در این بین ساحل گلدن سندز به قطب توریستی و تفریحی شهر تبدیل شده است و یکی از معروف ترین سواحل اروپا می باشد. چند سالی است که این بخش ساحلی با استراحتگاه محبوب ساحلی ال آرنال در مایورکا رقابت می کند و مسافران جوان و مهمانی را به طور عمده جذب می کند. بنابراین ، اگر به دنبال مهمانی ، شرکت و سرگرمی هستید ، مکان مناسبی است. کافه ها ، کافه ها و کازینوهای بی شماری در اینجا در انتظار شما هستند. اما ساحل گلدن سندز برای پیاده روی طولانی مدت زیر آفتاب نیز بسیار جادار و ایده آل است. با این حال ، در فصل های بالا ، باید توجه داشته باشید که منطقه ساحل بسیار شلوغ است و فضای کمی برای استراحت و آرامش باقی می گذارد.

گلدن سندز یا شن های طلایی وارنا

ساحل گلدن سندز وارنا

3. از تاریخچه موزه وارنا بازدید کنید

این ساختمان که در ابتدا در سال 1851 ساخته شد ، پیش از تبدیل شدن به تاریخ موزه وارنا ، سفارت بلژیک ، هتل و زندان بود. نمایشگاه های این موزه شما را به دوران پس از استقلال وارنا (1939-1878) با اتاق های بازسازی شده از آن دوره ، یک مجموعه عکاسی و کارت پستال و سایر مصنوعات از جمله تجهیزات تولید دم می رساند. این برنامه روزانه از ساعت 10 صبح تا 5 بعد از ظهر (سه شنبه-پنجشنبه) باز است و پذیرش 5 بورگ لانگ (2.80 دلار آمریکا) است.

4- موزه مردم نگاری را بررسی کنید

در این عمارت یکی از چشمگیرترین مجموعه موزه های کشور ارائه شده است. این جا زندگی از قرن های 19 و 20 را شامل می شود و دارای نمایشگرهای ابزار کشاورزی و نمایشگاه های شراب سازی ، بافندگی و ماهیگیری است. همچنین مبلمان ، لباس ها و جواهرات دوره ای زیادی در این دوره در تاریخ وارنا وجود دارد. روزانه از ساعت 10 صبح تا 5 بعدازظهر باز است و ورودی 5 BGN (2.80 دلار آمریکا) است.

5. به مرکز جشنواره و کنگره بروید

این یکی از معتبرترین نهادهای فرهنگی در کل بالکان است. در اینجا همیشه جشنواره ها ، نمایش های سینما و تئاتر ، نمایشگاه ها ، نمایش ها ، کنفرانس ها ، همایش ها و کنگره ها برگزار می شود. همچنین در آن تعداد اندکی رستوران و کافه زندگی می کند. سعی کنید در حالی که در شهر هستید چیزی را در آنجا بگیرید و کاری بی نظیر و اصلی انجام دهید!

6. از رصدخانه نجوم دیدن کنید

رصدخانه نجوم بزرگترین و مدرن ترین رصدخانه در منطقه بالکان است. برجسته ترین آن پیش بینی حماسی منظومه شمسی در فصول مختلف (و از نقاط مختلف جهان) بر روی یک گنبد عظیم نیم کره است. در اینجا همیشه سمینارهای آموزشی برگزار می شود و شما می توانید از تلسکوپ های رصدخانه نیز استفاده کنید. پذیرش فقط 5 BGN (2.80 دلار آمریکا) است.

هزینه های سفر به بلغارستان

7. موزه نیروی دریایی را کاوش کنید

تاریخ وارنا به دریا گره خورده است ، بنابراین بازدید از موزه نیروی دریایی را در نظر بگیرید. نکته قابل توجه در اینجا Drazki است ، یک ناوشکن که در طول جنگ بالکان در سال 1912 یک رزمناو ترک را اژدر کرد. همچنین بسیاری از نمایشگاه ها شامل کشتی های نمونه ، لباس فرم ، لنگر ، توپخانه و غیره است. ورودی 5 BGN (2.80 دلار USD) است. موزه 10 صبح تا 6 عصر (چهارشنبه-خورشید) باز است.

8. هیجن در بانجی جامپینگ

اگر به یک هیجان احتیاج دارید ، از پل Asparuhov Most با ارتفاع 100 فوت بالا بروید. از طریق هوای بالای کانال با نمای پانوراما (و وارونه) از شهر که پیش از شما پخش شده است ، بلند می شوید. انتظار دارید برای یک پرش حدود 60 BGN (34 دلار آمریکا) بپردازید.

9. کلیسای جامع وارنا

آخرین اما مهمترین نکته مهم این شهر: کلیسای جامع وارنا است. این بنای مقدس در مرکز شهر واقع شده است و قبلاً گنبدهای طلایی آن از دور دیده می شود. حتی اگر این ساختمان فقط در اواخر قرن نوزدهم ساخته شود ، اهمیت آن کمتر از سایر مکانهای دیدنی شهر نیست - کاملاً برعکس. این بعنوان نمادی از پیروزی بلغارستان بر ترکها پس از حدود 500 سال اشغال ایستاده است. در داخل ، کلیسای جامع همچنین دارای نقاشی های دیواری زیبا و هنرهای چوبی است. قطعاً ارزش بازدید دارد!

کلیسای جامع وارنا

کلیسای جامع وارنا از دیدنی های شهر

10. در صومعه غار Aladzha Manastir کاوش کنید

این صومعه صخره ای اسرارآمیز مجموعه ای از غارها است که اولین بار در آن زاهدان قرن 11 زندگی می کردند. درباره اصل صومعه یا اینکه چرا آنها از غارها استفاده کرده اند چیز دیگری در دست نیست. آنها با نقاشی های دیواری رنگارنگ قرون 13 و 14 تزئین شده اند. همچنین منجنیق وجود دارد و از موزه کوچک باستان شناسی در اینجا بازدید کنید. بلیط ها 5 BGN (2.80 دلار آمریکا) است.

11. باغ دریایی وارنا

اگر دوست دارید پیاده روی طولانی کنید ، دید بعدی ما در راهنمای سفر به وارنا مطمئناً مورد پسند شماست. باغ دریایی وارنا یکی از نقاط مرکزی است و مساحت آن چندین کیلومتر است. در محیطی زیبا با گیاهان ، چشمه ها و مجسمه های بی شمار ، می توانید با آرامش در باغ قدم بزنید ، از طبیعت لذت ببرید و هر از گاهی نگاهی اجمالی به دریا بیندازید. اگر یک پیاده روی ساده برای شما بسیار کسل کننده است ، می توانید از باغ وحش وارنا ، دلفیناریوم ، موزه تاریخ طبیعی ، رصدخانه نجوم یا موزه دریایی واقع در باغ دریا دیدن کنید. اگر گرسنه شوید ، می توانید در یکی از کافه ها و رستوران های متعدد کنار تفرجگاه میان وعده بخورید.

هزینه های سفر به وارنا بلغارستان

اقامت در وارنا

قیمت خوابگاه در وارنا: بیشتر خوابگاه ها در وارنا برای هر تخت در یک اتاق چهار تا شش تخته ای بین 18-21 BGN (10-12 دلار آمریکا) برای هر شب هزینه می کنند. یک تخت در یک خوابگاه با هشت تخت یا بیشتر از 12.45 BGN (7 دلار آمریکا) برای هر شب شروع می شود.

اتاق های خوابگاهی تک نفره از هر شب حدود 44 BGN (25 دلار آمریکا) شروع می شوند ، در حالی که یک اتاق خصوصی دو نفره از 57 BGN (32 دلار آمریکا) شروع می شود. قیمت هتل ارزان قیمت - نرخ شبانه برای یک هتل دو ستاره ارزان قیمت با حمام اختصاصی در حدود 62 پوند (35 دلار آمریکا) در نزدیکی مرکز شهر یا ساحل شروع می شود.

لاکچری ترین و بهترین هتل های وارنا کدام هستند

خیلی ها هتل های وارنا را با آنتالیا مقایسه می کنند اما اگر کسی که بودجه کافی برای سفر را دارد چرا هتل های وارنا را برای استراحت و تفریحات خود انتخاب نکند؟ اگر قصد دارید با تور بلغارستان به این شهر بروید در ادامه بخش راهنمای سفر به وارنا بلغارستان به شما چند مورد از لاکچری ترین هتل های وارنا بلغارستان را پیشنهاد می کنیم.

✅ هتل آدمیرال وارنا
✅ هتل ملیا گرند هرمیتاژ وارنا

هتل آسترا وارنا

هتل آسترا وارنا

خورد و خوراک در وارنا

غذاهای خیابانی مانند بانیکا (خمیر ، پنیر و کره) یا بانیتسا (یک شیرینی صبحانه) به اندازه (0.85 دلار آمریکا) هستند ، یا می توانید برای تقریباً یک فروشگاه بزرگ (مانند سالاد یونانی) یا کباب انتخاب کنید. 4 BGN (2.25 دلار آمریکا). شما می توانید وعده های غذایی فست فود را در زنجیره های محلی مانند UNO با هزینه ای معادل 5 BGN (2.80 دلار آمریکا) پیدا کنید.

یک وعده غذایی در مک دونالد حدود 8 BGN (4.50 دلار آمریکا) هزینه خواهد داشت. هزینه یک وعده غذایی در یک رستوران میان رده نباید بیش از 12 BGN (7 دلار آمریکا) باشد ، در حالی که یک آبجو محلی در بار حدود 2 BGN (1.15 دلار آمریکا) است. غذاهای دریایی اینجا پادشاه است ، بنابراین حتماً وقتی در شهر هستید مقداری تهیه کنید. این یکی از بهترین ها در کشور است. خوراک ماهی در یک رستوران مجلل با قیمتی حدود 15 BGN (8.45 دلار آمریکا) هزینه خواهد داشت ، هرچند در سوراخ بیشتر در دیوارهای دیوار ارزان تر است. خرید مواد غذایی بسیار ارزان است و هزینه ای در حدود 35-44 BGN (20-25 دلار آمریکا) در هفته برای نان ، گوشت ، میوه ها و سایر مواد اولیه دارد.

غذاهای بلغاری

غذاهای بلغاری غذاهای دلپذیر دلچسب هستند  که حتماً باید در طول سفر امتحان کنید. به عنوان مثال ، snezhanka یا tarator ، سوپ های سبزیجات سرد که با ماست محلی درست می شوند. به خصوص در تابستان ، این دو ظرف آرامش بخش و طراوت بخش هستند. یکی دیگر از خوراک ها سارما است ، یک میان وعده معروف که از برگ های انگور درست شده و با انواع مواد پر کننده سرو می شود. و طرفداران گوشت به خصوص از انتخاب گسترده غذاهای گوشتی بسیار راضی خواهند بود. به خصوص توصیه می شود که گووک به عنوان یک غذای محلی گوشتی، معمولاً گوشت بره ، که همراه با سبزیجات و سیب زمینی در قابلمه پخته می شود و برای مدت چند ساعت در فر طبخ می شود تا نرم شود. یک ظرافت واقعی!

رستوران در وارنا بلغارستان

رستوران مارتینی وارنا 

چگونه می توان در وارنا رفت و آمد کرد

در راهنمای سفر به وارنا یکی از سوالات و موضوعات اساسی که باید حتما آن را بررسی کرد حمل و نقل در وارنا، هزینه و چگونگی استفاده از آن ها می باشد.

اتوبوس در وارنا

وارنا شهری کوچک است که با اتوبوس کاملاً به هم متصل می شود. به عنوان یک بازدید کننده ، به احتمال زیاد از اتوبوس 409 استفاده می کنید که فرودگاه را به مرکز شهر و همچنین منطقه Golden Sands متصل می کند. می توانید بلیط خود را با هزینه 1 BGN (0.56 دلار آمریکا) از راننده خریداری کنید. برای بررسی برنامه ها و برنامه ریزی مسیر خود ، از برنامه Moovit استفاده کنید.

تاکسی در وارنا

نرخ شروع معمول برای تاکسی در وارنا بین 1.09 BGN (0.61 دلار آمریکا) و سپس 0.75 BGN (0.42 دلار آمریکا) اضافی در هر کیلومتر است. نرخ در شب ممکن است در حدود 0.85 BGN (0.48 دلار آمریکا) در هر کیلومتر کمی بیشتر باشد. Triumph Taxi یا OK Trans Taksi دو شرکت معتبر هستند.

دوچرخه در وارنا

رفت و آمد با وارنا با دوچرخه آسان است. می توانید از Rent a Bike Varna دو ساعته دوچرخه را با قیمت 17 BGN (10 دلار آمریکا) یا ساعتی 5 BGN (2.80 دلار آمریکا) را اجاره کنید.

حمل و نقل عمومی در وارنا

حمل و نقل در وارنا

بهترین زمان سفر به وارنا بلغارستان

چه زمانی باید به وارنا برویم؟

در وهله اول بهترین زمان سال برای بازدید از وارنا ماه های تابستان است. این شهر بالاترین دما را بین ژوئن و آگوست تجربه می کند ، با متوسط ​​دمای روزانه 88 درجه فارنهایت (31.1 درجه سانتیگراد) یا بالاتر. به ندرت حتی در شب نیز از 64.3 درجه فارنهایت (17.9 درجه سانتیگراد) سردتر می شود. با این وجود این شلوغ ترین زمان سال برای وارنا است ، بنابراین انتظار افزایش قیمت و جمعیت بیشتر را داشته باشید.
اگر بیشتر از اینکه در ساحل بخواهید تفریح کنید به بازدید از جاذبه های دیدنی و تاریخی وارنا علاقه مند هستید ، بهترین زمان بازدید در بهار (مارس-مه) است. دمای هوا مطبوع است و در حدود 75.9 درجه فارنهایت (24.4 درجه سانتی گراد) است و بارش باران زیاد نیست. پاییز (سپتامبر-نوامبر) و زمستان (دسامبر-فوریه) کمترین زمان برای بازدید با دمای پایین 42.1 درجه فارنهایت (5.6 درجه سانتیگراد) و بارش بیشتر (از جمله برف) است. بسیاری از جاذبه های وارنا نیز برای اواخر پاییز و فصل زمستان بسته می شوند.

سوالات متداول

آیا وارنا بلغارستان ارزش بازدید دارد؟
وارنا قطعاً ارزش بازدید را دارد. اگر فقط وقت دارید که به یک شهر ساحلی بروید ، وارنا را انتخاب کنید! این راهنمای سفر به وارنا می تواند به شما کمک کند تا سفر خود را برنامه ریزی کنید ، هزینه هایتان را کاهش دهد و چیزهایی را برای دیدن و انجام بازدید به شما ارائه دهد.

سفر به وارنا نیاز به ویزا دارد؟
بله برای اینکه به وارنا بلغارستان بروید لازم است برای اخذ ویزای توریستی اقدام نمایید.

دیگر هتل های خوب وارنا کدام هستند؟
وارنا مخصوصا در نوار ساحلی آن مملو از هتل های خوب و لوکس است از دیگر هتل های خوب وارنا می توان به موارد زیر اشاره کرد.
هتل پالما
هتل لیلیا وارنا
هتل شیپکا

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt