برج ساعت بیگ بن لندن و 12 حقیقت جالب درباره آن

برج ساعت بیگ بن لندن و 12 حقیقت جالب درباره آن

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 11 آذر ، 1402

برج ساعت بیگ بن لندن و 12 حقیقت جالب درباره آن

برج ساعت لندن یا ساعت بیگ بن نمادی از لندن انگلستان که از معروفترین برج های ساعت در جهان است برای کنکاش در داخل برج بیگ بن و تمامی اطلاعات آن با ما باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

برج ساعت لندن یا ساعت بیگ بن یکی از نمادهای مشهور لندن است که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. این برج ارتفاع 96 متری دارد. در سال 2012 نام رسمی آن به برج الیزایت تغییر کرد. پس از آتش سوزی در کاخ وست مینستر در سال 1834، طی یک مسابقه معماری این سازه طراحی شد و چند سال بعد ساخته شده است. صدای زنگ آن برای اولین بار در 31 مه 1859 به صدا درآمد. این برج هم اکنون پس از چندین سال کارکرد بی وقفه، در حال بازسازی و تعمیر است و این تعمیرات تا سال 2021 ادامه دارد. شاید شما عکسی از برج ساعت لندن گرفته باشید یا آن را در مجموعه عکس‌‌‌های انگلستان دیده باشید، اما واقعاً چقدر ساعت معروف انگلیس را می‌شناسید؟ داخل برج بیگ بن چگونه است؟ صدای ساعت بیگ بن که خیلی معروف است چطور؟ همراه ما باشید.

تصویری از بیگ بنعکس برج ساعت لندن

1 - بیگ بن نام ناقوس برج ساعت است، نه خود ساعت یا برج

در مقطعی از زمان، برج ساعت لندن لقب بیگ بن را به خود اختصاص داد و از طرفی به برج انگلستان هم شهرت یافت. نامی که در اصل نه به خود برج و نه حتی ساعت آن، بلکه به بزرگترین زنگ آن داده شده است. بیگ بن که به آن زنگ بزرگ نیز می‌گویند، 2.2 متر ارتفاع دارد، قطر آن 2.7 متر است و وزن آن نزدیک به 14 تن است . این زنگ بزرگ چهار زنگ کوچکتر دیگر را با صدا‌‌‌های مختلف به صدا در می‌آورد.

2 - برج ساعت بیگ بن چندین نام داشته است

اگرچه فرض می‌شود که بیگ بن یک نام دارد ولی این برج یک نام رسمی برای خود دارد. برای سال‌‌‌های زیادی از عمر خود به سادگی به عنوان برج ساعت شناخته شده می‌شد. اما معمولا به خصوص توسط مطبوعات ویکتوریا به عنوان برج سنت استفان شناخته می‌شد. در سال 2012، این سازه نام جدیدی به خود گرفت به نام برج الیزابت که به عنوان بخشی از جشن 60 ساله سلطنت ملکه الیزابت دوم بود. به علاوه، خود ساعت به عنوان ساعت بزرگ وست مینستر نامگذاری شده است. 

نمای دور از شهر لندن

کاخ وست مینستر و بیگ بن، ساعت بزرگ لندن

3 - این ساعت نام خود را از یکی از دو بن معروف گرفته است

مشخص نیست که نام آن از کدام گرفته شده است اما یکی از آن‌‌‌ها بنجامین هال، مهندس و سیاستمدار قرن نوزدهم است که فرد قدرمتند و از نظر فیزیکی بزرگ بود.
تئوری دیگر این است که این زنگ نام خود را از بنجامین کانت، قهرمان بوکسور سنگین وزن قرن نوزدهم گرفته است.

مطالب تکمیل کننده و جذاب را از دست ندهید

بلندترین برج های جهان کدامند

از گشت و گذار در این محله های لندن لذت ببرید

4 - یک وکیل و یک منجم ساعت بیگ بن را طراحی کردند

اگرچه ممکن است حدس بزنید که دولت انگلیس وظیفه ساخت چنین ساعت مهمی را به ساعت سازان برتر واگذار می‌کند، اما افرادی که ساعت را طراحی کرده‌اند ساعت ساز نیستند. ستاره شناس سلطنتی، جورج بیدل ایری، مشخصات ساعت را ارائه داد و وكیل، سیاستمدار و سازنده راه آهن، ادموند بكت دنیسون این ساعت را طراحی كرد. 

5 - فقط ساکنان انگلستان اجازه ورود به برج را دارند

اگرچه بیگ بن به عنوان یکی از محبوب ترین جاذبه‌‌های گردشگری انگلستان شناخته می‌شود، بازدید کنندگان خارج از کشور مجاز به فعالیت در برج نیستند. از سال 2010، فقط ساکنان انگلستان می‌توانند در این تور شرکت کنند - و شما باید توسط یک عضو پارلمان مجلس لردها حمایت مالی شوید. در حال حاضر، هیچ یک از اینها واقعاً مهم نیست: به دلیل بازسازی مداوم در برج الیزابت، همه تورها حداقل تا سال 2021 به حالت تعلیق درآمده است.

6 - رسیدن به ساعت نیاز به عبور از پله‌‌‌ها با شیب تند دارد

افرادی که به اندازه کافی خوش شانس هستند و می‌توانند بیگ بن را از نزدیک ببینند، با پله‌‌‌های زیادی رو به رو می‌شوند: آسانسور وجود ندارد، بنابراین تنها مسیر رسیدن به سطح زنگوله یک راه پله مارپیچ 334 پله ای است. 

7 - حمل زنگوله بزرگ بیگ بن تا بالا بیش از یک روز طول کشید

اگر عبور از 334 پله سخت به نظر می‌رسد، تصور کنید که با یک زنگوله غول پیکر 14 تنی بخواهید حرکت کنید که غیر ممکن است. این زنگوله بتوسط جرثقیل تا بالا حمل شد. اما این کار آسان نبود. از ابتدا تا انتهای کار 30 ساعت طول کشید.

8 - برج ساعت کمی به شمال غربی متمایل و کج است

این برج بیش از 160 سال در لندن حضور دارد. برج بیگ بن مقداری شیب به خود گرفته است. امروز برج ساعت انگلیس تقریباً به فاصله 230 میلی متر از مرکز جا به جا شده و به سمت شمال غربی کج شده است. نظریه اصلی در مورد علت موضوع، خشک شدن خاک لندن در زیر برج است.

برج ساعت بیگ بن لندن در شب

برج ساعت لندن در کنار رودخانه تایمز

9 - برج در زمان جنگ به حالت ناشناس می‌رود

به طور معمول، برج ساعت لندن با چراغ‌‌‌هایی درخشان یکی از نمادهای انگلیس است. با این حال، در زمان جنگ، برج ساعت پنهان می‌شود. به این صورت که چراغ‌‌های آن را کم نور و تاریک می‌کند و زنگ‌‌های آن را قطع می‌کند تا از حمله دشمن به خانه‌‌های پارلمان جلوگیری کند. در طول جنگ جهانی اول ساختمان بیگ بن تاریک بود و صدای زنگ‌‌های آن به مدت دو سال قطع شده بود. در طول جنگ جهانی دوم، ساعت تاریک بود، اما صدای زنگ به صدا در می‌آمد. 

10 - بمب‌‌های آلمانی نتوانستند توانند ساعت را منفجر کنند

در طول جنگ با وجود تلاش برای دور کردن توجه‌‌‌ها به برج بیگ بن، ارتش آلمان با هواپیما بمبی را رها کرد. این اتفاق در سال 1941 باعث تخریب ساختمان پارلمان شد. پارلمان و بخش کوچکی از برج نیاز به بازسازی داشتند، اما ساعت از نظر عملکرد کاملاً سالم ماند.

11 – ساعت بیگ بن به دلیل هجوم گله پرندگان عقب ماند

در سال 1949، برج ساعت لندن با یک دسته سار (پرنده ای کوچک) مواجه شد. گروهی از پرندگان تصمیم گرفتند که عقربه ساعت مکانی مناسب برای نشستن است. عقربه مسی آنقدر پرندگان را به سمت خود جلب کرد که وزن آن‌‌‌ها باعث شد ساعت، چهار و نیم دقیقه عقب بماند. مدیریت بلافاصله توانست ظرف چند ساعت این خطا را اصلاح کند.

12 – برج ساعت لندن در سال 2017 برای تعمیرات بسته شد

در اواخر آگوست 2017، برج و ناقوس بیگ بن برای تعمیرات و نگهداری بسته شد . این اقدام برای محافظت از کارگران بود تا صدای زنگ موجب آسیب به آن‌‌‌ها نشود. ساعت قطعه قطعه جدا می‌شود، به طوری که چهار صفحه آن تمیز و ثابت می‌شود. صفحه ساعت بیگ بن به طور موقت پوشیده خواهد شد، اما یک موتور الکتریکی به حرکت عقربه‌‌های ساعت ادامه می‌دهد تا بتواند زمان را نشان دهد.

تصویری از شهر لندن

بیگ بن به همراه داربست‌های فلزی در حال تعمیر

معماران همچنین قصد دارند این برج را در مصرف انرزی بهینه کنند و همچنین قصد دارند با افزودن آسانسور، توالت و آشپزخانه، آن را مدرن کنند. با این حال، تا زمانی که این پروژه در سال 2021 به اتمام برسد، بیگ بن هنوز فقط در شب سال نو، یکشنبه یادبود (تعطیلاتی در انگلستان که در آن از پیشکسوتان تجلیل می‌شود) و سایر موارد خاص زنگ خواهد زد.

سوالات متداول

✅ برج ساعت لندن کجاست؟

این برج در لندن و در خیابان A302 و در کنار رودخانه تایمز و کاخ وست مینستر قرار دارد.

داخل ساعت بیگ بن چیست؟

داخل بیگ بن، تجهیزات ساعت و ناقوس بزرگی برای صدای اعلام ساعت قرار دارد.

✅ ارتفاع بیگ بن چقدر است؟

ارتفاع برج الیزابت 96 متر است.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt