بهترین اپلیکیشن های مترجم سفر

بهترین اپلیکیشن های مترجم سفر

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 18 آبان ، 1399

بهترین اپلیکیشن های مترجم سفر

برنامه های ترجمه می‌توانند تلفن هوشمند شما را به یک مترجم شخصی تبدیل کنند. با پیشرفت فناوری‌های دیجیتال می‌توان با اپلیکیشن‌های تلفن همراه به راحتی و در هر کشوری با مردم ارتباط برقرار کنند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

برنامه های ترجمه می‌توانند تلفن هوشمند شما را به یک مترجم شخصی در سفر تبدیل کنند. فناوری اساسا نحوه سفر را تغییر داده است. به طور مثال دنبال کردن مسیرها، عکس گرفتن و فیلمبرداری یا برقراری ارتباط. تلفن‌های همراه همه چیز را برای سفر مدرن ساده تر کرده‌اند.

اگرچه آن‌ها به شما کاملا آموزش نمی‌دهند که به زبان دیگری صحبت کنید، اما به شما امکان می‌دهند در خارج از کشور به راحتی مکالمه و ارتباط برقرار کنید. این مواردی است که شما باید قبل از شروع سفر خارجی بعدی خود بدانید.

نکته جالب دیگر در مورد سفر این است که ما را قادر می‌سازد فرهنگ‌های بیگانه و عجیب و غریب را کشف کنیم. در واقع، هیچ چیز بیش از تعامل با مردم آن سوی دنیا، یادگیری زبان آن‌ها و شیوه‌ی آشپزی و زندگی آن‌ها هیجان انگیز نیست.

با این حال، یک چیز همیشه مانع شما خواهد بود. مانع زبان. تصور رایج در بین بیشتر مسافران این است که هر کجا که برای تعطیلات بروید، همیشه راهنماهای انگلیسی زبان وجود دارد که همه چیز را به شما نشان می دهند. اما همیشه اینطور نیست. در این مقاله قصد داریم بهترین اپلیکیشن‌های مترجم سفر را به شما معرفی کنیم.

اپلیکیشن های مترجم سفراهمیت اپلیکیشن های مترجم در سفر

معرفی اپلیکیشن های مترجم سفر

خوشبختانه، اپ‌های ترجمه بی شماری وجود دارد که بعضی از آن‌ها مترجم صوتی آنلاین و آفلاین هستند و بعضی از آن‌ها برای ترجمه در عکس‌ها در سفر به شما کمک می‌کنند. می‌توانید با استفاده از آن‌ها زبان‌های محلی را یاد بگیرید و از تعطیلات خود نهایت استفاده را ببرید. با پیشرفت فناوری‌های دیجیتال تعداد زیادی برنامه برای ترجمه و کمک به شما در کشف بهتر در کشورها و فرهنگ های خارجی طراحی شده است. گفتنی است از بین این اپ‌ها، برنامه‌های گوگل ترنسلیت، آی‌ترنسلیت و مایکروسافت ترنسلیتور از فارسی پشتیبانی می‌کنند اما برای استفاده از سایر برنامه‌ها نیاز به دانستن انگلیسی دارید.

با دیگر اپلیکیشن ها های مفید آشنا شوید

 اپلیکیشن های کاربردی در سفرهای گروهی

 با اپلیکیشن گوگل تریپس آشنا شوید

 3 کاربرد مخفی گوگل مپ در سفر

Google Translate (گوگل ترنسلیت)

گوگل ترنسلیت نیازی به توضیح ندارد و همه با آن آشنا هستند. اما گوگل ترنسلیت فقط برای متن و فایل‌های تصویری نیست. این اپلیکیشن فراتر از آن است. هنگامی که در تعطیلات در یک کشور خارجی هستید و قادر به خواندن علائم جاده‌ای یا منوی رستوران نیستید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که عکس بگیرید و بقیه کار را به برنامه بسپارید. پس از نصب برنامه بر روی دستگاه خود، می‌توانید کاراکترهای متنی را با کشیدن انگشت روی صفحه مشخص کنید و برنامه به طور خودکار آن را ترجمه می‌کند. Google Translate بیش از 100 زبان را پشتیبانی می‌کند. حتی برای برخی از این زبان‌ها دارای ویژگی ترجمه متن آفلاین است.

google translateاپلیکیشن گوگل ترنسلیت

Microsoft Translator (مایکروسافت ترنسلیتور)

مایکروسافت ترنسلیتور یک گزینه عالی برای سفرهای مربوط به کسب و کار است. این برنامه تلفن همراه می‌تواند به شما کمک کند بیش از 60 زبان را با استفاده از متن یا صدا ترجمه کنید و حتی می‌تواند همزمان بیش از یک نفر را ترجمه کند. در داخل برنامه، می‌توانید نوع ترجمه مورد نیاز خود را انتخاب کنید: گفتاری، تایپ شده یا تصویری باشد یا فقط روی آیکون People ضربه بزنید، که به شما امکان می‌دهد با به اشتراک گذاری کد دیجیتال از طریق تلفن هوشمند مکالمه را شروع کرده یا به آن بپیوندید. بسته های زبان آفلاین همچنین به شما امکان می‌دهد تا وقتی به اینترنت متصل نیستید به ترجمه های اصلی دسترسی پیدا کنید. این برنامه برایiOS ،Android و Windows 10 موجود است.

iTranslate (آی ترنسلیت)

این برنامه ساده و محبوب به شما کمک می‌کند تا در بیش از 100 زبان مختلف مکالمه کنید. در آی ترنسلیت می‌توانید با تلفن خود صحبت کنید و به طور خودکار کلمات شما را به هر زبان که انتخاب کنید ترجمه می‌کند. آیا نیاز به ترجمه یک تابلو، منو یا نقشه دارید؟ به آسانی می‌توانید عکس بگیرید. این برنامه همچنین بلافاصله وب سایت‌ها را به بیش از 40 زبان ترجمه می‌کند، شامل یک فرهنگ لغت همراه با صرف فعل است و حتی یک برنامه اضافی برای استفاده از Apple Watch شما ارائه می‌دهد. برای iOS، Android و به به صورت وب اپ آنلاین در وب سایت در دسترس است.

اپلیکیشن iTranslateاپلیکیشن آی ترنسلیت

TripLingo (تریپ لینگو)

برنامه تریپ لینگو فوق العاده است. نیازی به گفتن نیست که فوق العاده است، چون با استفاده از آن متوجه خواهید شد. این برنامه نه تنها شامل یک مترجم صوتی برای مکالمات است، بلکه دارای یک پک کامل اصطلاحات است که به شما کمک می‌کند بیشتر شبیه به یک محلی و کمتر شبیه یک توریست باشید. این برنامه بیش از 2000 عبارت را به چهار حالت ترجمه رسمی، ترجمه روزمره، ترجمه خیابانی و حتی به صورت دیوانه‌وار ترجمه می‌کند. شما همچنین می‌توانید به مجموعه ای از ابزارهای یادگیری، مانند درس های صوتی، مرتبا تعاملی و حالت مسابقه دسترسی پیدا کنید تا شما را در حالت جنگیدن (یا مکالمه) درآورد. ابزار سفر همچنین مفید است و شامل خط مستقیم خدمات اضطراری، ماشین حساب و راهنمای آداب و رسوم برای بهبود آداب فرهنگی شماست. با پرداخت هزینه اضافی، می‌توانید بلافاصله به مترجمان زنده در حالت آماده به کار دسترسی پیدا کنید. این اپلیکیشن برای iOS و  Android موجود است. این برنامه برای زبان فارسی فقط مترجم زنده دارد.

اپلیکیشن TripLingo

اپلیکیشن تریپ لینگو

Speak & Translate (اسپیک اند ترنسلیت)

برنامه اسپیک اند ترنسلیت دارای هزینه است. می‌توانید آن را ماه به ماه یا سال به سال خریداری کنید. اما به زبان‌های کمتر متداول مانند ایسلندی و زولو نیز ترجمه می‌کند. این برنامه یک تجربه زیبا و بی نقص برای ترجمه را تضمین می‌کند. این برنامه شامل 117 زبان برای ترجمه متن و 54 زبان برای ترجمه و تشخیص صدا به صورت زنده است. تاریخچه ترجمه را می‌توان از طریق سیستم عامل‌های Apple  همگام سازی کرده و به آن دسترسی پیدا کرد و تنظیمات صوتی به شما امکان می‌دهد تا بلندی صدا و سرعت پخش صدا را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید بین صدای زن و مرد انتخاب کنید. این اپلیکیشن فقط در iOS موجود است.

SayHi (سِی های)

هدف این برنامه،‌ سادگی است و به شما امکان دسترسی به یک رابط کاربری کاملاً ساده و تقسیم صفحه را می‌دهد که به شما امکان می‌دهد کلمات و یا جملات مورد نیاز برای ترجمه را به 90 زبان مختلف بگویید یا تایپ کنید. همچنین به شما اجازه می‌دهد گویش های محلی به زبان های خاص باشد و به شما امکان می‌دهد مکالمات ترجمه شده خود را با استفاده از متن، ایمیل و یا از طریق Facebook یا Twitter به اشتراک بگذارید. تنظیمات صوتی به شما امکان می‌دهد سرعت ترجمه های خود و صدای مرد یا زن تنظیم کنید. این برنامه برای iOS و Android موجود است.

WayGo (وی گو)

وی گو به ویژه برای مسافران انگلیسی زبان که از آسیا بازدید می‌کنند مثلا کشورهای خاور دور مانند چین، ژاپن و کره بسیار مفید است. 
این برنامه عمدتا به 5 زبان ژاپنی، چینی، کره ای، کانتونی و کانجی در دسترس است. علاوه بر ترجمه های متنی و تصویری،  WayGo از ترجمه های صوتی نیز پشتیبانی می‌کند، که برای وقتی که سعی می‌کنید تلفظ های صحیحی را بدست آورید مفید است. 
WayGo همچنین به صورت آفلاین نیز کار می‌کند، بنابراین می‌توانید از آن در مکان‌های دور از شهر با اتصال اینترنت ناپایدار استفاده کنید. ترجمه به آسانی و با گرفتن عکس از عبارت‌ها و حروف خارجی و وارد کردن آن به برنامه امکان پذیر است.

اپلیکیشن WayGoاپلیکیشن وی گو

Papago (پاپاگو)

پاپاگو یک برنامه ترجمه برای افرادی است که به آسیای شرقی مانند کره، تایلند، چینی، ویتنامی، اندونزیایی و ژاپنی سفر می‌کنند. همچنین می‌توانید از آن برای زبان های مختلف اروپایی مانند ایتالیایی، اسپانیایی، روسی و آلمانی نیز استفاده کنید.

Papago کلمات را از متون، تصاویر و فایل‌های تصویری ترجمه می‌کند. این برنامه برای مکالمات به طور کارآمد کار می‌کند، جایی که دو نفر از برنامه استفاده می‌کنند به طور همزمان می‌توانند صحبت کنند زیرا این زبان‌ها به طور خودکار ترجمه می‌کنند.

از دیگر ویژگیهای خاص پاپاگو می توان به پک اصطلاحات اشاره کرد که دارای تعداد زیادی عبارت متواول، فرهنگ لغت و توانایی ترجمه چندین گویش از همان زبان است. شما حتی می توانید آهنگ های K-pop (پاپ کره‌ای) یا یک صفحه وب سایت را ترجمه کنید.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt