آشنایی با ناشناخته های هندوستان

آشنایی با ناشناخته های هندوستان

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 28 فروردین ، 1400

آشنایی با ناشناخته های هندوستان

برای آشنایی با ناشناخته های هندوستان از بین ویرانه های باستانی، سازه های مذهبی جذاب، شهرهای عجیب و غریب و منظره های متنوع که هرگز از هیبت و تعداد بازدید کنندگان آن کاسته نمی شود، با ما همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

هند هفتمین کشور بزرگ جهان است که از کوههای مرتفع هیمالیا تا مناطق سرسبز گرمسیری کرالا و از منطقه مقدس گنگ گرفته تا ماسه های کویر تار امتداد دارد. بیش از یک میلیارد نفر از ساکنان آن به دو هزار گروه قومی تقسیم می شوند و به بیش از 200 زبان مختلف صحبت می کنند که این مقدار با اندازه و جمعیت خود هند نیز مطابقت دارد. هند تقریبا از تعداد بی پایانی از فرهنگ ها، مناظر، بناهای تاریخی و مکان های گوناگونی برای گشت و گذار با تور هند برخوردار است. از بین ویرانه های باستانی، سازه های مذهبی جذاب، شهرهای عجیب و غریب و منظره های متنوع، مجموعه بی نظیری از جاذبه های گردشگری هند وجود دارد که هرگز از هیبت و تعداد بازدید کنندگان آن کاسته نمی شود. برای آشنایی با آن دسته از جاذبه های گردشگری ناشناخته هند که کمتر کسی در سفر به هند از آن ها آگاه است، با ما همراه باشید.

جاذبه های گردشگری هندوستان

جزیره هاولوک، بزرگترین مجمع الجزایر ریچی

اکوتوریسم در جزیره هاولوک، بزرگترین جزیره در مجمع الجزایر ریچی در جزایر اندامان، بسیار دیدنی است. اگرچه به اندازه سایر جزایر آسیا شلوغ نیست، اما با برخورداری جزیره هاولوک از سواحل عالی، فضای بی نظیر و فرصت غواصی، تعداد بازدید کنندگان آن در حال افزایش است. بهترین زمان برای بازدید از این جزیره زیبا از اواسط ژانویه تا اواسط ماه مه است که هوایی آفتابی و دریاهای آرام تر در انتظار گردشگرانی می باشند که بعد از خرید بلیط هواپیما دهلی به کشور هند سفر کرده و خود را به این جزیره زیبا می رسانند. ساحل Redhanagar در این مکان یکی از بهترین سواحل آسیا محسوب می شود.

فیل در حال آب تنی در ساحل جزیره هاولوک در هند

بازدید از حیوانات وحشی در پارک ملی بندهاوگار

دیدن حیوانات وحشی در زیستگاه آن برای بسیاری از مسافران هدفی پر از شور و هیجان است که بازدید از پارک ملی بندهاوگار آنها را به هدفشان می رساند. یکی از محبوب ترین پارک های ملی هند، بندهاوگار بهترین فرصت برای دیدن پلنگ ها، گوزن ها، خرسها، کفتارها و گرگهای هندی را فراهم می کند، اما ببرهای بنگال به طور قطع جزء ستاره های این منطقه هستند که  البته تنها 10 درصد از بازدید کنندگان ممکن است یکی از آن ها را ببینند. بهترین زمان برای دیدن حیوانات وحشی در اینجا صبح زود یا بعدازظهر است.

ببر بنگال در پارک ملی بندهاوگار هند

معبد راناک پور با مدت ساخت پنجاه ساله

معبد راناک پور یک معبد با شکوه و بسیار تزئینی است و به خاطر داشتن هنر و معماری بی نظیرش بسیار مشهور است و جزء بهترین معبدهای جهان محسوب می شود. ساخت این معبد بیش از 50 سال زمان برده است. معبد راناک پور یکی از بزرگترین معابد هندوستان، دارای 29 سالن و 80 گنبد است و با دربرداشتن 1،444 ستون در دل خود معروفیت زیادی دارد. در بالای هر گنبد مجسمه های خدایان وجود دارد و در طراحی آن از حکاکی های بسیار پیچیده و برجسته ای استفاده شده است.

معبد راناک پور در هندوستان

قلعه مهرانگار، قلعه ای معروف در جودپور

قلعه مهرانگار یکی از برجهای برجای مانده از یکی از بزرگترین قلعه های هند است که در بالای تپه ای مشرف به جودپور قرار دارد. در اواسط قرن 15 به عنوان یک مکانیسم دفاعی ساخته شده است و گردشگران هنوز هم اثر توپ را می توانند روی یکی از هفت دروازه ورودی مشاهده کنند. در داخل کاخ های زیبا و تزئین شده قدم بزنید و از معماری باشکوه آن لذت ببرید. موزه این قلعه دارای مجموعه ای عالی از کاخهای کوچک، آلات موسیقی، گهواره های سلطنتی و لباس های زینتی است. مسیرهای شیب دار، که یک توپ قدیمی را در خود جای داده اند، منظره های باشکوهی از جودپور را به گردشگران ارائه می دهد.

قلعه مهرانگار در جودپور هند

معبد میناکشی امان (Meenakshi Amman Temple)

معبد میناکشی امان (Meenakshi Amman Temple) یک معبد چشمگیر هندو است که به قرن ششم بر می گردد، هرچند اکثر ساختار فعلی این معبد هزار سال بعد ساخته شده است. معبد میناکشی امان (Meenakshi Amman Temple) در رودخانه وایگای واقع شده است و مهمترین معبد مادورای و خود شهری 2500 ساله می باشد. حکاکی های پیچیده در داخل و خارج معبد بسیار شگفت انگیزند. معبد میناکشی امان (Meenakshi Amman Temple) در مجموع 14 برج دارد که هرکدام به یک خدای یا شخص اختصاص داده شده است. حدود 33000 مجسمه و همچنین نقاشی های غنی و بسیار زیبا را می توان در این مجموعه معابد یافت.

معبد میناکشی امان هند

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt