استعلام ممنوع الخروجی

استعلام ممنوع الخروجی

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 07 آذر ، 1402

استعلام ممنوع الخروجی | سامانه استعلام ممنوع الخروجی

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

افرادی که گمان میکنند ممنوع الخروج اند بخوانند

هر فردی که ممنوع الخروج باشد، مجاز به خروج از کشور از تمامی مرزها نیست. اگر شخصی ممنوع الخروج شود به وی اطلاع داده نخواهد شد و فرد هنگامی به ممنوع الخروجی خود پی می برد که برای یک سفر خارجی به فرودگاه می رود. بنابراین کسانی که به ممنوع الخروجی خود مشکوک می باشند باید پیش از اقدام به برنامه ریزی برای سفر، اطمینان پیدا کنند که آیا اجازه خارج شدن از کشور را دارند یا خیر. الفبای سفر در این مطلب اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان می گذارد تا بتوانید از ممنوع الخروجی خود آگاه شوید. با ما همراه باشید.

پاسپورت، پول و کارت بانکی قفل شده

چطور به ممنوع الخروجی خود پی ببریم

همانگونه که در بالا ذکر کردیم بعد از اعمال ممنوع الخروجی در سابقه یک فرد، این حکم به او گفته نمی شود و افراد در زمان سفرهای خارجی از اینکه ممنوع الخروج هستند یا نه آگاه نبوده و تمام اقدامات و برنامه ریزی های سفر را انجام می دهند، اما در فرودگاه متوجه ممنوع الخروجی خود می شوند. برای پیشگیری از این مشکل، اگر به ممنوع الخروجی خود مشکوک هستید به اداره گذرنامه رفته و با ارائه اصل پاسپورت از ممنوع الخروج بودن یا نبودن خود آگاه شوید. البته مراجعه به اداره گذرنامه تنها یک راه است و راه دیگر استعلام ممنوع الخروجی از طریق اینترنت می باشد. از تیرماه سال ۹۷ سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سامانه ای را به منظور استعلام ممنوع الخروجی به صورت انلاین راه اندازی کرده است. برای این کار با مراجعه به وبسایت زیر (سامانه استعلام ممنوع الخروجی اجرای اسناد رسمی) و وارد کردن کد ملی، وضعیت ممنوع الخروجی خود را بررسی نمائید.

حکم ممنوع الخروجی چگونه لغو می شود

طبق ماده ۱۷ قانون گذرنامه، دولت طبق ضوابط و مقرراتی که در آئین نامه مشخص می‌شود از صادر کردن گذرنامه و خروج برخی افراد جلوگیری به عمل آورد. با استناد به این ماده دولت مجاز است تا بنا به تقاضای طلبکار مانع خروج بدهکاران اجرایی از کشور تا زمانی که بدهکار بتواند بدهی خود را پرداخت و یا رضایت طلبکار را بگیرد. طبق ماده ۱۳۳ قانون آئین دادرسی کیفری بسته به اهمیت و علت جرم، دادگاه می ‌تواند از خروج متهم از کشور جلوگیری کرده و فرد را ممنوع الخروج کند. زمان اعتبار این حکم شش ماهه می باشد اما درصورتیکه از نظر دادگاه نیاز باشد می تواند آن را هر شش ماه یکبار تمدید کند. بعد از ابلاغ این حکم فرد ممنوع الخروج تا ۲۰ روز زمان دارد تا در دادگاه تجدید نظر استان مربوطه اعتراض خود را وارد کند.

چکش و کتاب قانون

چه کسانی ممنوع الخروج هستند؟

پنج گروه برای خروج از مرزهای کشور با مشکل روبرو می شوند. این گروه ها، بدهکاران قطعی مالیاتی، بدهکارانی که به دلیل حکم قطعی دادگاه یا صدور اجرائیه در اجرای ثبت سازمان ثبت اسناد و املاک، بدهکار شناخته شده اند، افرادی که در خارج از کشور با دلایلی مثل تکدی گری، ولگردی، سرقت، کلاهبرداری و هرعنوان دیگری دارای سوء شهرت هستند، کسانی که سفرشان به خارج از کشور به تشخیص مقامات قضایی مغایر با مصالح جمهوری اسلامی ایران است و به دلیل اعلام کتبی مقامات قصایی نمی توانند از کشور خارج شوند و افرادی که دریافت پاسپورت و خروج از کشور آنها به اراده فرد دیگری مانند (پدر، شوهر و…) وابسته است، می باشند.

استعلام ممنوع الخروجی از خارج از کشور

یکی از سوالات مهم و پرتکرار این است که استعلام ممنوع ‌الخروجی کسانی که در ایران نیستند چگونه است؟ در جواب این سوال میبایست گفت یکی از بهترین روش ها رفتن و پی گیری کردن استعلام ممنوع الخروجی در پلیس 10+ توسط یکی از نزدیکان و دوستان مورد اعتماد فرد می باشد.

سوالات متداول

آیا می توان ممنوع الخروجی را از بین برد؟

بسته به حکم قضایی صادره، در مدت زمان تعیین شده حق خروج از کشور را ندارید و بعد از رفع مشکل می توانید از مرز خارج شوید

ممنوع الخروجی یعنی چه؟

ممنوع الخروجی به این معناست که فرد به دلایلی حق خروج از کشور را ندارد که در این مقاله به صورت کامل به آن پرداخته شده است.

آیا امکان استعلام ملی ممنوع الخروجی با کد ملی وجود دارد؟

با ورود به سامانه ممنوع الخروجی که در این مقاله آدرس و لینک آن درج شده می توانید با وارد کرئن کد ملی اطلاعاتی در خصوص ممنوع الخروجی بدست آورید. 

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt